2 168 432 läst · 32 467 svar
2168k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ok, då missförstod jag. Men kontaktades bara dina bekanta och inte du? Det låter konstigt att de bara kontaktar en del av passagerarna. Eller satt ni i olika sektioner där de kan ha haft kontakt med de smittade men inte du?L Lars48 skrev:
Finns många troll i tråden, antingen är de under 18, arbetslösa eller helt enkelt saknar ett liv
Och du är helt klart en av dem. Du är här och skriver hela tiden som du samtidigt ifrågasätter varför? Antingen har du inget bättre för dig (arbetslös) eller så är du rädd på insidan men försöker spela tuff.P Putte 9497 skrev:
Här är en interaktiv karta som visar hur fördelningen av antal smittade ser ut i Sverige, län för län, där man kan kolla fördelningen dag för dag:
https://www.aftonbladet.se/oneshot-widget/corona-map/
https://www.aftonbladet.se/oneshot-widget/corona-map/
Av alla som hittills dött i världen har dött av Corona och inte av en underliggande sjukdom?
Jag hörde av mina bekanta att deras vänner som satt på samma plan som vi är inlagda på sjukhus pga Coronavirus. Deras tester har visat sig vara positiva. Igen annan som flög i samma plan har testat positivt så vitt jag vet. Förhoppningsvis har de hållit sig undan och har haft masker.R RoAd skrev:
Hur tror du att Italiens ekonomi kommer att se ut efter några veckors karantän och ingen konsumtion? Visst det är ju bara Italien men de har Europas fjärde största ekonomi som just nu mer eller mindre stannar upp.
Vi får ta och köpa två pizzor med läsk till netflixabonnemanget....
Vi får ta och köpa två pizzor med läsk till netflixabonnemanget....
Nu börjar faktiskt beslutet att inte testa dig låta rätt rimligt. Det lät från början som om du suttit på ett plan med officiellt bekräftat coronasjuka och nu uppvisade coronasymptom. Nu låter det betydligt luddigare. Var de som nu är sjuka ens smittade då? Smittade de i.s.f. vidare? Dessutom uppvisar du ju inte de typiska symptomen.L Lars48 skrev:
Resurserna för att testa är så vitt jag vet fortfarande begränsade så det är nog rimligt att man fokuserar dem där de gör mest nytta. Du låter inte som ett sådant fall och det känns som om du överdrev detta en smula.
Om du är fortsatt orolig så är väl det bästa du kan göra att stanna hemma tills halsontet går över.
Medlem
· Halland
· 4 166 inlägg
pacman42 skrev:Nej det har det inte. Om sjukvården havererar så kan dödligheten gå upp mot 10% eller kanske till och med mer då ca 20% av de drabbade behöver sjukhusvård, framförallt andningshjälp. Det finns inte tillräckligt med resurser till alla om många smittas på kort tid.
Ca 5% behöver intensivvård, av dessa avlider många (i Italien runt 50%, I Korea runt 14% då man där inte har överbelastad sjukvård).
Vilken idiot den här Dr Mikael är. Allt han säger på den här klippen är rent utsagt obildad svammel.Martin_B skrev: