2 186 808 läst · 32 467 svar
2187k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du skulle ju såklart tagit fram din vuxna sida och klargjort för personalen att din svärmor är oskyldig och odömd, dvs hon ska inte fängslas. Sen hade du på ett coronasäkert sätt sett till att utföra de plikter du tycker att du har.optimum skrev:
Du har svar på allt och troligen detta också.
Svärmor fick lägenhet på äldreboende i mars 2020 och vi hjälpte henne att flytta.
Dagen efter blev det besöksförbud där.
Då saknades flera taklampor, gardiner och tavlor.
Tråkigt för en dam på 90 år att bo så men men. Hon är fortfarande frisk.
Finns ingen personal på det äldreboendet med lägenheter som fixar sådant här.
Nu är besöksförbudet borta.
Så har hon bott till för någon vecka sedan då vi nu har varit där och satt upp allt.
Nu får du berätta hur vi skulle satt upp gardiner, lampor och tavlorna från plats utomhus i somras.
Väntar ivrigt på ditt svar.
![]()
Kunde inte svärmor gå ut ett tag, eller till ett annat rum så att släktingarna kunde få hänga upp lampa och sånt? Det borde väl kunnat gå att ordna kan man tycka.D djac skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Jag tycker de kunde låsa in de andra gamlingarna i sina celler, f'låt rum under tiden. Den inflyttade hamnar väl på isoleringen f'låt karantän först....B b8q skrev:
Det finns tydligen fler som vill missförstå Anders Tegnell
Det Anders säger om artikeln stämmer är att han överväger att fortsätta jobba efter 65 års åldern, men löpsedeln säger att han övervägar sluta.
Det Anders säger om artikeln stämmer är att han överväger att fortsätta jobba efter 65 års åldern, men löpsedeln säger att han övervägar sluta.
![Skärmbild av en artikel på Aftonbladet med titeln "JUST NU: Anders Tegnell överväger att sluta i april".](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/433/433261-01fca3cd76895e96fac6ac8e3463e9f6.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
![Skärmdump av en diskussionstråd från ett forum om Anders Tegnells arbetsframtid.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/433/433262-84be4689735cc70de9661cd61cd25e92.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
harry73 skrev:
Han vill fortsätta men vet inte om han får och helgarderar med en "funderare"
Du påstår att jag inte är vuxen?D djac skrev:
Trams.
Jag sköter mig och håller mig till de regler som sätts upp.
Har alltid gjort så.
Samma för mina barn när de var små och även nu.
Säger man till dem att man inte ska göra vissa saker och sedan själv gör det så spelar det ingen roll vad man säger.
Därför är i detta läget både jag och anhöriga fortfarande friska.
Så länge jag är frisk kan jag inte smitta andra.
De saker svärmor saknade var knappast existentiella
Man kan leva utan gardiner och tavlor på väggarna.
Däremot korkat att ha begränsning till äldreboenden när smittspridningen var låg och nu öppet när smittspridningen ökar.
I somras saknande hon en fläkt då det vara varmt.
Den levererades utanför ytterdörren av mig och hon fick hämta den där.
Är det besöksförbud så håller man hårt i sådant.
Annars bjuder man in andra att strunta i det.
Läs om, och förstå!optimum skrev:
För övrigt så vidhåller jag min åsikt att de som bor på äldreboenden inte är fångar och att deras medborgerliga rättigheter inte kan kränkas, dvs vill någon träffa någon, så ska de få det. Att de bara råkar vara äldre kan inte utgöra grund för att hålla de inlåsta.
Invånare mellan 18 och 59 år i Shaoxing, Zhejiang province, som ej är i riskgrupp kan ansöka om att få vaccinera sig. [Reuters]
Det är första gången experimentellt vaccin ges till allmänheten. Dock får de ange skäl till varför de vill ha vaccinet.
Vaccinet ges i två doser för motsvarande 60 dollar.
För några dagar sedan meddelades:
[China extends emergency use of its coronavirus vaccines, Yiwu, Ningbo, Shaoxing, china coronavirus vaccine]
Här anges ett vaccin med inaktiverat coronavirus.
Kina har lite oväntat gått med i WHOs COVAX samarbete för rättvis fördelning av vaccin till världens alla länder.
COVAX utvärderar 2 kinesiska vaccin.
Det är första gången experimentellt vaccin ges till allmänheten. Dock får de ange skäl till varför de vill ha vaccinet.
Vaccinet ges i två doser för motsvarande 60 dollar.
För några dagar sedan meddelades:
[China extends emergency use of its coronavirus vaccines, Yiwu, Ningbo, Shaoxing, china coronavirus vaccine]
Här anges ett vaccin med inaktiverat coronavirus.
Kina har lite oväntat gått med i WHOs COVAX samarbete för rättvis fördelning av vaccin till världens alla länder.
COVAX utvärderar 2 kinesiska vaccin.