2 166 975 läst · 32 467 svar
2167k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hade det inte varit för att min svininfluensa kom från min mor och väldigt tidigt i Covid-19 epidemin, så hade jag med varit helt övertygad om att det var corona jag hade.N nallepu skrev:Har drabbats av samtliga symtomer som passar in på Corona men för övrigt är jag pigg så nivån på mina krämpor skulle passa in på en hypokondriskt nivå. Är själv lite av kulturnarkoman så jag är ofta ute på teatrar, konserter restauranger. Träffar massor med människor. Har träffat på andra som påstår sig ha Corona liknande symtomer men inte brytt sig om att söka läkare. Med tanke på hur snabbt Corona sprider sig gissar jag att det finns massor med människor som har Corona men inte tagit kontakt med sjukvården. Jag kommer inte heller att störa sjukvården med mina på gränsen till hypokondriska nivån på mina krämpor. Har inte heller träffat någon i min närhet som påstår sig ha blivit smittad av mej. Har en känsla av att det kan finnas en grupp Corona virus som håller på och dö ut.
I mitt fall har jag dessutom varit i Holland så för min del skulle det vara hopplöst att få tag i personer som varit i min närhet.
Tror att man bara skrämmer upp folk och aktieägare om man spekulerar i hur hög dödligheten i Corona är. Skulle inte bli förvånad över om dödligheten skulle vara högre om folk hade ett normalt liv och dog i en trefikolycka på väg till eller från jobbet istället för att jobba hemma.
Det enda som egentligen skiljer dessa åt är att man kan få andnöd av corona om den ger lunginflammation. Jag hade Tom andnöd, men av helt andra orsaker (fick hjärtflimmer pga av hjärtmuskelinflammstion som gav andnöd, dock inte av lunginflammation).
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 446 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 446 inlägg
Så stängde även Finland ned:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finland-stanger-skolor-och-universitet
Det börjar röra sig i samma riktning även i Sverige. Många universitet övergår till distansundervisning. T ex Stockholms universitet fattade det beslutet idag.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finland-stanger-skolor-och-universitet
Det börjar röra sig i samma riktning även i Sverige. Många universitet övergår till distansundervisning. T ex Stockholms universitet fattade det beslutet idag.
Precis så!P Putte 9497 skrev:
Nej men så fort jag gör något som kräver mer koordinering mellan olika kroppsdelar än vanligt så börjar jag svettas. Eller om jag räknar matematik eller annat som hettar upp hjärnan.
Min son har samma problem. Jag tror att det beror på att både han och jag hade vissa koordinationsproblem som små, något som sedan hjärnan då måste vara aktiv i att ordna upp. Lider inte av det normalt sett, men om lite mer fokus krävs så....
Även detta är OT dock.
OnT är dock att Sverige snart är det enda land som har skolorna öppna.
Notera också att vi fått restriktioner att inte resa inom landet till drabbade områden (läs Stockholm). Inte långt ifrån att vi får karantän av Stockholm kan man tänka. Jag har läst att man redan planerar för det.
Räkna då också med att sjukvårdspersonal från andra delar av Sverige kommer att kommenderade till Stockholm för att hjälpa till.
Satt tidigare idag i videomöte med asien. På mötet hade hälften ansiktsmask på sig. Ingen av de som hade den på sig kunde låta bli att pilla på den hela tiden. De tog av den för att dricka, tog glaset med samma hand de tagit av sig masken och drack, satte sedan på den igen. De rättade till masken hela tiden.
Det finns inte en chans att den masken skyddar den som bär den, möjligen att den stoppar en nysning eller hosta som skulle kunna sprida smitta till någon annan. För de som bar dessa masker så blev de bara en större risk att smittas själva.
Det finns inte en chans att den masken skyddar den som bär den, möjligen att den stoppar en nysning eller hosta som skulle kunna sprida smitta till någon annan. För de som bar dessa masker så blev de bara en större risk att smittas själva.
Vad hade du för skyddsutrustning på dig under mötet då?pacman42 skrev:Satt tidigare idag i videomöte med asien. På mötet hade hälften ansiktsmask på sig. Ingen av de som hade den på sig kunde låta bli att pilla på den hela tiden. De tog av den för att dricka, tog glaset med samma hand de tagit av sig masken och drack, satte sedan på den igen. De rättade till masken hela tiden.
Antar att dina kollegor i Asien hade utrustning på sig för att inte bli smittade av dig.....
Alla i Sverige och i andra länder runt om i världen (bla Sverige) satt ensamma vid datorn då de var i karantän från arbetsgivaren, i Asien satt de 10st i samma rum. Några var dessutom influgna från andra platser i Asien där det finns covid-19-smitta.P Putte 9497 skrev:
"Att inte bära munskydd när du är sjuk anses som oförskämt!"pacman42 skrev:
https://contourair.se/japan-forundrans-rike/
Typ en halvmask med P3 filter verkar användas i vården. Dvs vi som river i gamla hus borde ha skyddsutrustning. Men en sån mask har ju en flärp så det man blåser ut filtreras inte, dvs en nysning lär ju spridas fint ändå.
Vad är det för mask man har som artighet?
Har dom andra masker? Ser ut som vanliga masker på bilder man ser.
Vad är det för mask man har som artighet?
Har dom andra masker? Ser ut som vanliga masker på bilder man ser.