2 173 591 läst · 32 467 svar
2174k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det gjorde dem redan när de blev känt i världen. Har en kollega som åkte tillbaka direkt efter kinesiska nyåret och han satt på inrättning i 14 dagar. Dock mörkade dem istället skiten.L Lars48 skrev:Just nu Kina har inför två veckors karantär för alla utlänningar som kommer in. De tar helt enkelt inte risken. Kostnaden att befolkningen blir smittad är betydligt större än att sätta besökare i karantär.
Sverige gjorde inte ett skit. Det fanns direkt flyg från Rom och Milano hit så sent som förra onsdag.
Du tror inte det gått enligt planeringen?L Lars48 skrev:
De visste redan från början att det inte var lönt att försöka stoppa spridningen, för det var för sent. Istället har de försökt hindra masspanik och låta saker gå i sin mer naturliga takt (målet är att försöka få smittan att sprida sig, men långsamt helst).
Jag säger inte att de valt varken rätt eller fel väg, men det tåls att tänka på.. (vilken väg som är "mer rätt" att gå).
Det finns många vägar att ta sig till ett ställe oftast..
Jag beklagar mig oftast pga att jag vill ha mer rättfram information och inga undanflykter/undanglidande-politikersvar.. men det betyder inte att jag inte förstår varför de inte ger ut den (folk är lite hm lustiga ibland..).
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 783 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 783 inlägg
Underligt för jag är inte inloggad, men samma info finns förstås på fler ställen:KnockOnWood skrev:
https://www.helagotland.se/nyheter/in-utrikes/riksdagen-drar-ner-till-55-ledamoter-15764777.aspx
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/i...-ner-till-55-ledamöter/ar-BB11gdCx?li=BBqxCu3
Har drabbats av samtliga symtomer som passar in på Corona men för övrigt är jag pigg så nivån på mina krämpor skulle passa in på en hypokondriskt nivå. Är själv lite av kulturnarkoman så jag är ofta ute på teatrar, konserter restauranger. Träffar massor med människor. Har träffat på andra som påstår sig ha Corona liknande symtomer men inte brytt sig om att söka läkare. Med tanke på hur snabbt Corona sprider sig gissar jag att det finns massor med människor som har Corona men inte tagit kontakt med sjukvården. Jag kommer inte heller att störa sjukvården med mina på gränsen till hypokondriska nivån på mina krämpor. Har inte heller träffat någon i min närhet som påstår sig ha blivit smittad av mej. Har en känsla av att det kan finnas en grupp Corona virus som håller på och dö ut.
I mitt fall har jag dessutom varit i Holland så för min del skulle det vara hopplöst att få tag i personer som varit i min närhet.
Tror att man bara skrämmer upp folk och aktieägare om man spekulerar i hur hög dödligheten i Corona är. Skulle inte bli förvånad över om dödligheten skulle vara högre om folk hade ett normalt liv och dog i en trefikolycka på väg till eller från jobbet istället för att jobba hemma.
I mitt fall har jag dessutom varit i Holland så för min del skulle det vara hopplöst att få tag i personer som varit i min närhet.
Tror att man bara skrämmer upp folk och aktieägare om man spekulerar i hur hög dödligheten i Corona är. Skulle inte bli förvånad över om dödligheten skulle vara högre om folk hade ett normalt liv och dog i en trefikolycka på väg till eller från jobbet istället för att jobba hemma.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 783 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 783 inlägg