Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum
Oj, gravida, då kommer nog barnafödandet dramatiskt minska 2021.
Folk kommer bunkra kondomer.

T
optimum optimum skrev:
Oj, gravida, då kommer nog barnafödandet dramatiskt minska 2021.
Folk kommer bunkra kondomer.
Dom hade ju sin första nyfödda döda i corona för ett par dar sen.

• Ledsen
optimum
  • Laddar…
A
L Lars48 skrev:
Just nu Kina har inför två veckors karantär för alla utlänningar som kommer in. De tar helt enkelt inte risken. Kostnaden att befolkningen blir smittad är betydligt större än att sätta besökare i karantär.
Sverige gjorde inte ett skit. Det fanns direkt flyg från Rom och Milano hit så sent som förra onsdag.
Det gjorde dem redan när de blev känt i världen. Har en kollega som åkte tillbaka direkt efter kinesiska nyåret och han satt på inrättning i 14 dagar. Dock mörkade dem istället skiten.

T
Kalifornien. Köer utanför vapenbutiker.

Viktigt nu för alla goda krafter i samhället att förmedla, samling, lugn och rationalitet när otäcka bilder kan komma in som bidrar till att sprida panik.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T tobiast skrev:
Kalifornien. Köer utanför vapenbutiker.

Viktigt nu för alla goda krafter i samhället att förmedla, samling, lugn och rationalitet när otäcka bilder kan komma in som bidrar till att sprida panik.
Självklart, de måste ju kunna försvara sin mat! Nej, jag skojar inte.

pacman42 pacman42 skrev:
Självklart, de måste ju kunna försvara sin mat! Nej, jag skojar inte.
Nej, ingen trodde nog det. Du kanske ska byta nick till ArmageddonMan ?;)

L Lars48 skrev:
Nu får du faktiskt inse att de åtgärder som regeringen tagit är i princip värdelösa och har ingen effekt att begränsa spridningen.
Du tror inte det gått enligt planeringen?

De visste redan från början att det inte var lönt att försöka stoppa spridningen, för det var för sent. Istället har de försökt hindra masspanik och låta saker gå i sin mer naturliga takt (målet är att försöka få smittan att sprida sig, men långsamt helst).

Jag säger inte att de valt varken rätt eller fel väg, men det tåls att tänka på.. (vilken väg som är "mer rätt" att gå).
Det finns många vägar att ta sig till ett ställe oftast..

Jag beklagar mig oftast pga att jag vill ha mer rättfram information och inga undanflykter/undanglidande-politikersvar.. men det betyder inte att jag inte förstår varför de inte ger ut den (folk är lite hm lustiga ibland..).

• Gilla
  • Älska
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
T
PK med BJ rullar repetivt på TV4 play nu. Kan vara nyttigt, UK har en liknande situation och strategi som vi har men är tydligare och mer informativa så den tyckte jag var bra att titta på.

BirgitS
Har drabbats av samtliga symtomer som passar in på Corona men för övrigt är jag pigg så nivån på mina krämpor skulle passa in på en hypokondriskt nivå. Är själv lite av kulturnarkoman så jag är ofta ute på teatrar, konserter restauranger. Träffar massor med människor. Har träffat på andra som påstår sig ha Corona liknande symtomer men inte brytt sig om att söka läkare. Med tanke på hur snabbt Corona sprider sig gissar jag att det finns massor med människor som har Corona men inte tagit kontakt med sjukvården. Jag kommer inte heller att störa sjukvården med mina på gränsen till hypokondriska nivån på mina krämpor. Har inte heller träffat någon i min närhet som påstår sig ha blivit smittad av mej. Har en känsla av att det kan finnas en grupp Corona virus som håller på och dö ut.
I mitt fall har jag dessutom varit i Holland så för min del skulle det vara hopplöst att få tag i personer som varit i min närhet.
Tror att man bara skrämmer upp folk och aktieägare om man spekulerar i hur hög dödligheten i Corona är. Skulle inte bli förvånad över om dödligheten skulle vara högre om folk hade ett normalt liv och dog i en trefikolycka på väg till eller från jobbet istället för att jobba hemma.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
T
T tobiast skrev:
Dom hade ju sin första nyfödda döda i corona för ett par dar sen.
Källa?

T
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
[länk]
[länk]
Tack, men det är inte källor till påståendet om döda spädbarn.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Ang. de 90 intensivvårdsplatserna i Stockholm så sägs det också av en chefläkare på regionen att de kan utökas med 50 % med enklare åtgärder.
Efter en inventering ute på sjukhusen har man nu kommit fram till att de kan dubbleras.

T
T tanaris skrev:
Källa?
Channel 4.. Sorry! Dubbelkollade och jag hade hört fel, babyn var smittad inget annat. Bra att du var uppmärksam, tack!

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.