D
trähandtag trähandtag skrev:
En svärsläkting fick första sprutan för snart 4 veckor sedan, men inte andra sprutan än. Hen vart c19 postiv i helgen på äldreboendet.
Familjemedlem skulle fått andrasprutan denna veckan, symtom och lämnade prov idag, vi får se...

• Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Är man bara positiv så fungerar allt.
Nja, när det gäller Coronaviruset så föredrar jag att testa negativt...:p

• Haha
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
optimum
Jag hoppas fortfarande att jag hade fel antagande om en tredje våg och att detta inte är den utveckling vi får ska få i hela landet.

Stapeldiagram som visar ökning av nya COVID-19 fall per vecka i Västra Götaland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av text om ökad smittspridning i Västra Götaland, möjlig tredje våg av en händelse.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Instämmer.
Det är bara förlorare som åker dit och blir smittade.
Fortfarande frisk och väntar på vaccin.
Munskydd och visir ingår numera i utrustningen på jobbet.
Att kalla alla som smittats och, ännu värre, avlidit för förlorare är rätt respektlöst...

• Gilla
  • Arg
Jocke Best och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Zink82
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Jag hoppas fortfarande att jag hade fel antagande om en tredje våg och att detta inte är den utveckling vi får ska få i hela landet.
I vissa delar av landet ser det betydligt värre ut, särskilt där det har varit utbrott på byggarbetsplatserna för Northvolt (Västerbotten) och Microsoft (Gävleborg).

Men så rapporteras det också om ökad rörlighet och minskat arbete hemifrån på många håll och sånt leder ju till ökad smittspridning.

optimum optimum skrev:
Instämmer.

Läste att Johnson & Johnson skickat in ansökan om godkännande till EU.

Ja det finns väl ingen ursäkt att bli smittad nu när vi vet att ett bra munskydd hjälper betydligt bättre än att tvätta händerna :)

Så här ett år in i pandemin har jag slutat men AIK-halsduken och gått över till FFP2 eller FFP3

• Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Att kalla alla som smittats och, ännu värre, avlidit för förlorare är rätt respektlöst...
Ja om det inte är på skoj :)

Men att tillämpa en strategi med flockimmunitet som mål är väl närmare ett massmord, om än i oförstånd.
.

• Arg
Jocke Best
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Ja det finns väl ingen ursäkt att bli smittad nu när vi vet att ett bra munskydd hjälper betydligt bättre än att tvätta händerna
Säg det till alla de som blivit sjuka på äldreboendena trots att både munskydd och visir har använts.

optimum
BirgitS BirgitS skrev:
I vissa delar av landet ser det betydligt värre ut, särskilt där det har varit utbrott på byggarbetsplatserna för Northvolt (Västerbotten) och Microsoft (Gävleborg).

Men så rapporteras det också om ökad rörlighet och minskat arbete hemifrån på många håll och sånt leder ju till ökad smittspridning.
Jag tror du har rätt i det mesta du här skrev.
Lägg till det jag fick av frugan att det är även en betydande mängd av GB varianten.
Hoppas verkligen vaccineringarna kommer fram snabbare så riskgrupperna klarar sig.

T
Ulltand Ulltand skrev:
Ja om det inte är på skoj :)

Men att tillämpa en strategi med flockimmunitet som mål är väl närmare ett massmord, om än i oförstånd.
Du skojar om sådant du samtidigt kallar massmord? Personligen tycker jag inte man ska skoja om folk som dör över huvud taget...

• Gilla
  • Haha
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
D
optimum optimum skrev:
Instämmer.

Läste att Johnson & Johnson skickat in ansökan om godkännande till EU.
Då måste jag vara en riktig vinnare, med omdöme men utan både visir och munskydd och fortfarande inte sjuk!!

/ödmjukast

• Gilla
optimum och 2 till
  • Laddar…
Vad är det konstiga konspiratoriska ideer om att myndigheterna ville ha flockimmunitet! Skärpning, det där är bara svammel.

Lite kul med gamla nyheter och hur gick det sedan. Detta om långtidscovid och dödlighet. Allt var överdrivet enligt vissa. Numera etablerade sanningar.

Skärmdump från ett forum där användare diskuterar långtidscovid och jämför dödlighet med influensa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staffans2000
trähandtag trähandtag skrev:
Vad är det konstiga konspiratoriska ideer om att myndigheterna ville ha flockimmunitet! Skärpning, det där är bara svammel.
Va! Det var ju hela grejen i början. Eller som en festande Stockholmsbimbo utan avståndstänk förklarade. -"Flockimmunitet, är da shit!
Tror du att det var något hon kom på själv? Ja, förutom "Da shit".

Staffan

Redigerat:
  • Haha
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.