879 120 läst · 19 362 svar
879k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 868 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 868 inlägg
Och enligt TT så skriver EMA att de kommer att ge ett omdöme i mitten av mars.optimum skrev:
https://www.gp.se/nyheter/världen/ny-vaccinansökan-i-eu-1.41592953
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 868 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 868 inlägg
I vissa delar av landet ser det betydligt värre ut, särskilt där det har varit utbrott på byggarbetsplatserna för Northvolt (Västerbotten) och Microsoft (Gävleborg).optimum skrev:
Men så rapporteras det också om ökad rörlighet och minskat arbete hemifrån på många håll och sånt leder ju till ökad smittspridning.
optimum skrev:
Ja det finns väl ingen ursäkt att bli smittad nu när vi vet att ett bra munskydd hjälper betydligt bättre än att tvätta händerna
Så här ett år in i pandemin har jag slutat men AIK-halsduken och gått över till FFP2 eller FFP3
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 868 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 868 inlägg
Jag tror du har rätt i det mesta du här skrev.BirgitS skrev:
Lägg till det jag fick av frugan att det är även en betydande mängd av GB varianten.
Hoppas verkligen vaccineringarna kommer fram snabbare så riskgrupperna klarar sig.
Då måste jag vara en riktig vinnare, med omdöme men utan både visir och munskydd och fortfarande inte sjuk!!optimum skrev:
/ödmjukast
Vad är det konstiga konspiratoriska ideer om att myndigheterna ville ha flockimmunitet! Skärpning, det där är bara svammel.
Va! Det var ju hela grejen i början. Eller som en festande Stockholmsbimbo utan avståndstänk förklarade. -"Flockimmunitet, är da shit!trähandtag skrev:
Tror du att det var något hon kom på själv? Ja, förutom "Da shit".
Staffan
Redigerat: