blivande husägare skrev:
något för alla retroälskare och byggnadsvårdsmänniskor =)

[länk]
Precis sådär såg det ut i vårat hus då vi köpte det. Huset är däremot byggt 1907, så det blev två helt olika epoker blandade. Numera är bara plastmattan i trappen kvar, skall fixa det vilken dag som helst. Lite roligt att mattan i trappen var det första jag lossade då jag köpt huset, för att kolla hur det såg ut under. Nu 8 år senare är allt annat fixat, utom trappen...
 
Daniel78 skrev:
Här är en till mäklare som verkar ta betalt per bild!, herre gud, behöver man verkligen ha 5 bilder på alla detaljer från alla möjliga vinklar??

[länk]
Heder åt mäklaren att de fotat grunden å under huset iaf.
 
Daniel78 skrev:
Här är en till mäklare som verkar ta betalt per bild!, herre gud, behöver man verkligen ha 5 bilder på alla detaljer från alla möjliga vinklar??

[länk]
Skulle vara fler som tog många bilder, några var kanske onödiga men det var nog inte missat mycket (y)
 
Det finns många danskar som köper torp/fritidshus i Småland och de uppskattar nog om det finns många bilder. Det är lättare att göra sig en uppfattning om det är lönt att åka och titta och kanske förekommer det t.o.m. köp osett på plats.
 
ullberg
fn76 skrev:
Det finns många danskar som köper torp/fritidshus i Småland och de uppskattar nog om det finns många bilder. Det är lättare att göra sig en uppfattning om det är lönt att åka och titta och kanske förekommer det t.o.m. köp osett på plats.
Ah, det förklarar varför det var just från Helsingborg man skulle åka (det är en färdplan utritad på ena kartan), jag tyckte det var lite väl egocentriskt först, ~kommer du inte från Helsingborg är det ingen mening att göra sig besvär...

Utöver att fota grunden har han ju fångat ett av husdjuren på bild, en liten kokongskapande varelse...

/U
 
Fast ingen med de pengarna som krävs kan tänka sig att bo där. Det har nämligen varit till salu länge och orkar man leta sig bakåt i denna tråden hittar man det.
 
Daniel78 skrev:
Här är en till mäklare som verkar ta betalt per bild!, herre gud, behöver man verkligen ha 5 bilder på alla detaljer från alla möjliga vinklar??

[länk]
Ingår fågelbordet i bostadsytan?
 
Daniel78 skrev:
Här är en till mäklare som verkar ta betalt per bild!, herre gud, behöver man verkligen ha 5 bilder på alla detaljer från alla möjliga vinklar??

[länk]
Det verkar som de vill få sålt hela huset samt kommunen det ligger i. Orkade inte ens titta färdigt på hur det såg ut inuti. Däremot var ju stenen väldigt fin.. Det har jag aldrig sett någon i skogen förut. :)
 
harry73
Daniel78 skrev:
Här är en till mäklare som verkar ta betalt per bild!, herre gud, behöver man verkligen ha 5 bilder på alla detaljer från alla möjliga vinklar??

[länk]
De räckt i alla fall att hamna på Coola hus till salu tråden på byggahus;)
 
MagnusSt skrev:
Rätt ballt hus till salu här i stan.

[länk]
Härligt att ha en fabrik som granne :)

Trodde först badrummet var ett stall,
tills jag såg toan nere till höger. (y)

40LAMF0SPUDK326Q_416D1PI8ETI2Q512_____resize_s_800_0.jpg
 
Njae, är Pukebergs glasbruk, vet inte om de har hyttan igång längre. Linnéuniversitetet bedriver designutbildningar där, jättefina miljöer.

Men jag vet att det har varit snack om att utöka universitetsområdet så man kanske får fler grannar framöver:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.