D
timmelstad skrev:
Ytterligare ett bevis på att pengar inte kan köpa smak. Invändigt ser det inte ut att ha hänt något på ca 20 år... tapeter med bårder, gammaldags hemska trista gardiner, VÄGGTEXT och diverse andra smaklösheter.
Är inte smak just smak? Kan man ha "fel" smak? Jag tyckte det var snyggt invändigt och jag skulle absolut inte vilja ha något svart/vitt hem (eller bara vitt som vi såg ett exempel på i POD-huset). Tycker det är lite märkligt att uttrycka sig så föraktfullt om något som är just en smaksak. Men om alla hade samma smak så skulle det ju förstås vara klart lättare.

Skulle vilja påstå att det DU kallar SMAK snarare kallas MODE och inte har något med smak att göra. Smak behöver inte förändra sig och bra smak 1990 är fortfarande bra smak 2010. De som däremot nödvändigtvis vill följa modetrender får det lite jobbigare.
 
Redigerat av moderator:
Tycker iofs väggtexter på latin hänger ihop stilmässigt med den vid det här laget så trötta "vitt o fräsht"-trenden.

Men jag håller med om att stilen invändigt, tegelmurningen, träpaneler och annat, är intressant stilmässigt, det för tankarna till finare 60-talshus. Hellre det än eames-kopia och maskrosbollslampa :rolleyes:

/A
 
DIY_freak skrev:
Tycker det är lite märkligt att uttrycka sig så föraktfullt om något som är just en smaksak.
Ja, helt onödigt att här agera föraktfull smakpolis!
 
Martin_B
vojma skrev:
Så ja... Då var det huset sålt. Trodde inte att det fanns folk med SÅ dålig smak!


[länk]
Om inte annat så är det väl till att de har en bra försäkring om de skall ha massa ungar springades runt i huset :D
 
Mikael_L skrev:
Vad få inomhusbilder det var. Man vill ju gärna se ordentligt hur det ser ut inomhus. :D
Det var nog rekordhögt antal inomhus bilder per m2. :)
 
Alko skrev:
Tycker iofs väggtexter på latin hänger ihop stilmässigt med den vid det här laget så trötta "vitt o fräsht"-trenden.

Men jag håller med om att stilen invändigt, tegelmurningen, träpaneler och annat, är intressant stilmässigt, det för tankarna till finare 60-talshus. Hellre det än eames-kopia och maskrosbollslampa :rolleyes:

/A
Jag håller med om det, vardagsrummet med teglet runt den öppna spisen och takhöjden känns väldigt mycket modernt 60-tal. Jag tycker överlag att huset var snyggt, det är klart att det fanns vissa ytskikt som jag skulle välja att göra om, men överlag tycker jag att huset utstrålar en fräschör.

Väggtexten på latin kändes för en gångs skull befogad med tanke på placeringen.
 
vojma skrev:
Niclas Jonsson skrev:
[länk]

Förtjänar sin plats i tråden....
Ännu ett bevis på att designsmak och rikedom inte går hand i hand!

Dessutom 876 kvm och bara två sovrum...
Jag skulle snarare säga att i just det fallet går smak och rikedom hand i hand. Om det är god smak eller inte är ju ett individuellt avgörande, men det är ju uppenbart att de som bor där inrett efter sin smak och inte efter rådande trender i alla fall.

Själv tycker jag att det var riktigt häftigt.
 
Förutom takpanelen och att uttagen på ngt ställe kom så nära öppningen att de behövt karva ur fodret så hade det dugit till mig. Som sommarhus om inte annat. ;-)

Skickat från min mobil
 
Man saknar ord...:x
 
b8q skrev:
Man saknar ord...:x
Så sant som det är sagt:eek:

Elkostnad 140 000kr/år...
 
Herr_JT skrev:
Så sant som det är sagt:eek:

Elkostnad 140 000kr/år...
Kostar att hålla poolen på 45 grader.... :)
 
Och detta med en bergvärmepump...hur lyckas man :x det ligger ju inte på Nordpolen precis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.