1 203 423 läst · 5 431 svar
1203k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Blir väldigt sugen att slår till. Har tyvärr noll användning för ett hus i den delen av världen. Kanske det behövs en arkitekt i krokarna?? Rkarlsson skrev:Om jag minns rätt (de var längesen) så bodde han ensam i huset med. Han var inte mycket för modernigheter minns jag. (kör nog volvo 240 och 740 fortfarande)
Jag tror ändå han som byggt huset tänkt till lite, där de stora fönstren är mot är det en "park" eller skogsområde. På framsidan är det ju vanlig villagata och inget att titta på.
Det är 20 minuter gång till centrum =)
Pratar vi Hässleholm? Isåfall är vi illa ute. Rykande finanskriser brukar börja med att "de bygger av helvete i Hässleholm" ...? Rkarlsson skrev:
Exempelvis bankkraschen i början av 1990-talet tog sin begynnelse i jämnhöjd med de vilda planerna att bygga enorm nöjespark med andelshotell och en jättepyramid av GLAS (inne i vilken man skulle köpa bilar ... ) Konkursboet visade sig inte ens äga frima-rollsen, vari bolagsledningen åkte runt till Sparbankerna och lånade ännu mera pengar.
Håll i hatten, folk! Snart ryker korken
Självklart. en stad som stått stilla i nästan årtionden.B billy_baver skrev:Pratar vi Hässleholm? Isåfall är vi illa ute. Rykande finanskriser brukar börja med att "de bygger av helvete i Hässleholm" ...
Exempelvis bankkraschen i början av 1990-talet tog sin begynnelse i jämnhöjd med de vilda planerna att bygga enorm nöjespark med andelshotell och en jättepyramid av GLAS (inne i vilken man skulle köpa bilar ... ) Konkursboet visade sig inte ens äga frima-rollsen, vari bolagsledningen åkte runt till Sparbankerna och lånade ännu mera pengar.
Håll i hatten, folk! Snart ryker korken
Nu kom en yngre kille in och vill bygga så folk kan få någonstans och bo.
Nog om domedagssnack, här är en snubbe som ser efterfrågan på boenden och då ger han staden det =) Annars är där bara 3-4 st som äger allt.
Funde4ade på VAR.. i åldersspannet.. ett hus från 70-talet bör hamna.. i denna tråd eller ”gamla”.. (jag tycker gamla, men detta är ”coolt” och signerat..)
https://www.residencemagazine.se/arkitektur/magiska-tegelvillan-sten-samuelson/8590012
Hoppas länken funkade
https://www.residencemagazine.se/arkitektur/magiska-tegelvillan-sten-samuelson/8590012
Hoppas länken funkade
Var liggen den?J jocke31 skrev:
Det betyder att du fick en kommentar på din reflektion om priset