HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Hade varit snyggt om man skippade takterassen.
Trångt vardagsrum för en så i övrigt imponerande villa. Här ska man kanske mingla runt den väl tilltagna köksön?
 
HOBBY ARCHITECT
engs
Redigerat:
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Takterass direkt på papptak.... hmm en klart dålig lösning. Takpappen kommer att slitas i förtid och stor risk att man blir "kladdig" om fötter och skor varma sommardagar.
 
HOBBY ARCHITECT
R roli skrev:
Takterass direkt på papptak.... hmm en klart dålig lösning. Takpappen kommer att slitas i förtid och stor risk att man blir "kladdig" om fötter och skor varma sommardagar.
Tänkte också på det. Konstigt.
 
Rätt stor skillnad på takterass och att ställa ut lite möbler på taket. Fast med tanke på hur bra terass det skulle bli är det absolut värt att fixa något permanent där uppe.

När jag tittar närmare ser kanterna rätt låga ut. Är det tillåtet? Kanske därför de inte gjort det ”på riktigt” utan bara möblerat lite.
 
richardtenggren
Det finns ju duk som ska tåla mycket som jag förstått, har för mig kompisen pratade om att duken han valt till sina föräldrars tak tålde stilettklackar :p
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
engs engs skrev:
Har hittat Barbapappas hus.
[länk]
[bild]
[bild]
Annorlunda, men Barbapappas är mysigare. :)
 
Hep Hep skrev:
Rätt stor skillnad på takterass och att ställa ut lite möbler på taket. Fast med tanke på hur bra terass det skulle bli är det absolut värt att fixa något permanent där uppe.

När jag tittar närmare ser kanterna rätt låga ut. Är det tillåtet? Kanske därför de inte gjort det ”på riktigt” utan bara möblerat lite.
Nja kanterna är nog 110 cm.
Märkligt på ett så påkostat hus att man inte gjort klart taket.
 
Kanske de är 110, men jag tycker det ser lägre ut när jag jämför med ryggstöden på de där fyrkantiga plastsofforna. Fast om kanterna är ok är det ju bara märkligt att inte göra klart. Eller så är det på håret och kanterna blir för låga om man lägger på en trall eller liknande.
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Fel adress på förra, här är rätt:
[länk]


Ja, har aldrig förstått mig på små vardagsrum, det är väl det viktigaste rummet av alla. Denna hade också bara en jätteliten plats för soffa:
[bild]
[bild]
"jätteliten" tycker så mycket bättre om pytteliten.
Kanhända en del inte då förstår...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.