• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Nja, en hel del fula detaljer, dock vissa som är enkla att åtgärda....
- De hemska fuskbalkarna i taket i köket.
- Granitskivor som inte matchar klinkergolvet, och ingen av dem passar för huset.
- De märkligt lådformade utbyggnaderna på plan två. Eller är det orginal? Mycket klumpiga iallafall.
- Laminatgolv på flera ställen, särskilt det mörka golvet i ett av sovrummen och allrum/korridor uppe var ett uselt val, det där huset kräver ljusare golv.
- Grå nålfiltsmatta på verandan.

Men det lilla köket var fint :)
Gymet hade jag nog valt att ha som sommarsovrum!
Jag håller med om att vissa förbättringar/renoveringar inte motsvarar husets standard. Lockande med AGA-spisen! Men är det "normalt" med årlig försäkringskostnad på 23.000?

engs
http://www.skeppsholmen.se/sv/object/index/s-673481/

Lite udda lösningar med ombyggnaderna, väldig blandning av gammalt o nytt, veranda som blivit badrum ger säkert fin utsikt från jacuzzin men såg lite udda ut utifrån. Många opraktiska genomgångsrum. Men har man 16st + kök ska man väl klara sig ändå.

Coolt hus , men det måste blåsa mycket där .

På sikt är det ett uselt läge. Landhöjningen är högre i norra Vättern än i södra, så hela sjön tippar långsamt...

b8q
Vad skulle kunna hända med tomten?

harry73
Att den tippar över och huset hamnar på kant så klart ;)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
hehe va tvungen o kolla upp det. Skillnaden i landhöjning mellan jönköping och vätterns utlopp i motala är 1,4mm per år enligt smhi. Tur att huset ligger högt ;)

30-40cm på 100 år, risky business, NOT! I Höga Kusten är det över dubbla...

Jag kräktes lite i munnen av den blåa mosaiken 😵

Ramnemark skrev:
Jag kräktes lite i munnen av den blåa mosaiken 😵
Haha jag tyckte att den var underbar, det jag gillade mest i huset. Däremot tyckte jag inte att golvet och trädetaljerna passade till mosaiken.

Jonatan79 skrev:
30-40cm på 100 år, risky business, NOT! I Höga Kusten är det över dubbla...
Höga kusten är inte en lokal balja. Tänk dig Vättern som ett badkar, med Jönköping vid ena kortänden. Höj nu den andra änden av badkaret...

Visst, det kommer att ta några hundra år, men på sikt är strandtomter vid södra Vättern dömda att dränkas.

Felpost.

Redigerat:
MB77 skrev:
Här är ett av Jönköpings absolut dyraste hus, kanske inte finast men ett fantastiskt läge (y)

[länk]
Jag är kanske blind, men jag hittar inte prislappen...??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.