Problemet med "Äntligen Hemma huset" är att de inte varit speciellt kostnadsmedvetna, inte alls typ. Alla lösningar har varit dyrast möjliga, det blir snyggt och bra men ack så dyrt.
Nästa säsong vill jag se hur de gör samma renovering till halva priset!
 
Dr.SiC skrev:
Problemet med "Äntligen Hemma huset" är att de inte varit speciellt kostnadsmedvetna, inte alls typ. Alla lösningar har varit dyrast möjliga, det blir snyggt och bra men ack så dyrt.
Nästa säsong vill jag se hur de gör samma renovering till halva priset!
Ett och annat inbyggt fel blev det tydligen också enl Expressen
 
"Martin Timell har själv inte läst besiktningsprotokollet. Hans spontana reaktion när vi ringer upp är:
- Fan, vad tråkigt att bara leta fel i stället för att leta rätt här i livet?
Ja, men köper man ett hus för 12 miljoner kanske man inte vill att det ska vara fel på det.
- Ja, men det är ju därför vi har besiktigat det, eller? För att man ska slippa det. Det är jättebra att vi hittade de här felen, då kan vi åtgärda dem och de som köper huset kan bli garanterade att de slipper de här problemen."

Han verkar ju otroligt sympatisk Martin Timell. !?

Jag blir lite förundrad att man inte gör en egen besiktning och åtgärdar felen. Med tanke på vilken publicitet det här huset ändå får.
För övrigt är huset inte värt 12 miljoner. Det finns otroligt mycket finare hus på Lidingö för dom pengarna.
 
Redigerat:
imported_Anders_S skrev:
"Martin Timell har själv inte läst besiktningsprotokollet. Hans spontana reaktion när vi ringer upp är:
- Fan, vad tråkigt att bara leta fel i stället för att leta rätt här i livet?
Ja, men köper man ett hus för 12 miljoner kanske man inte vill att det ska vara fel på det.
- Ja, men det är ju därför vi har besiktigat det, eller? För att man ska slippa det. Det är jättebra att vi hittade de här felen, då kan vi åtgärda dem och de som köper huset kan bli garanterade att de slipper de här problemen."

Han verkar ju otroligt sympatisk Martin Timell. !?

Jag blir lite förundrad att man inte gör en egen besiktning och åtgärdar felen. Med tanke på vilken publicitet det här huset ändå får.
För övrigt är huset inte värt 12 miljoner. Det finns otroligt mycket finare hus på Lidingö för dom pengarna.

Inte verkade det vara speciellt mycket fel om den listan stämmer - eller !?

/K
 
Nä, det är väl inte mycket fel för att vara ett hus. Ett par av "felen" är ju dessutom ej färdigställda delar av fastigheten. Frågan är om de kan betraktas som fel över huvud taget. :rolleyes:
 
Rätt löjlig artikel i Expressen. Som tidigare nämnts så var det inte mycket till fel.
 
Immobil skrev:
Nä, det är väl inte mycket fel för att vara ett hus. Ett par av "felen" är ju dessutom ej färdigställda delar av fastigheten. Frågan är om de kan betraktas som fel över huvud taget. :rolleyes:
Ej färdigställda delar är självklart inga fel och det är ju inget som en köpare kan kräva att det ska göras.
 
klaskarlsson skrev:
Inte verkade det vara speciellt mycket fel om den listan stämmer - eller !?

/K
Nej, inte speciellt många. Men jag blir ändå förvånad att man inte göra en egen besiktning och försöker undvika dom här sakerna (mer än i vanliga fall). Men förmodligen har dom bråttom att sälja innan sista programmet ska sändas..
 
Redigerat:
imported_Anders_S skrev:
Men förmodligen har dom bråttom att sälja innan sista programmet ska sändas..
= bra prutläge. :D
 
Har inte varit inne här på ett tag och ang huset på höjden som är urläckert från sjön så är kontrasten lite väl stor på solaltanen....liten, trång, oharmoniskt med enbart låga horisontellt orienterade fönster. För läget och priset vill jag nog ha mer harmoni i linjerna. Annars är det lte läckert med obehandlat trä i klippmiljö eller tallbacke.
 
Johan Gunverth skrev:
Nästan 20 millar i Långedrag, västra Göteborg. Ingen havsutsikt. :cool:
[länk]
Måste säga att man blir ju lite ledsen när man ser att vissa delar är rena 80-90 tals inredning som liknar rena smäcket. Tomten såg ju mycket trevlig däremot och även vissa delar av huset.
Men 20 millar? Ja, den som kan lägga så mycket har säkert råd med ett par till för att snygga till invändigt där det behövs...
 
Det är inte för huset man begär pengar, utan för marken.
 
Ett hus på 336 kvm som ska kallas "minimalistiskt"! Det är juh ett hån mot svenska språket...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.