Dr.SiC skrev:
Problemet med "Äntligen Hemma huset" är att de inte varit speciellt kostnadsmedvetna, inte alls typ. Alla lösningar har varit dyrast möjliga, det blir snyggt och bra men ack så dyrt.
Nästa säsong vill jag se hur de gör samma renovering till halva priset!
Nästa säsong vill jag inte se dem renovera något mer hus. Programmet saknar ju helt fokus. Typ. titta lite här titta lite där och vips är det färdigt. Måste kostat enormt mycket pengar att renovera och sen inte få det bättre än vad det blev. (Mycket är säkert sponsorpengar ändå) Lite irriterad blir man när ena delen kostar skjortan och sen plockas det in någon design del som i mina ögon bara är dålig skit som inte känns kvalitet. De försöker göra ett hus åt folket som sen ingen vanlig människa ens kan tänkas ha råd med. Tycker de borde satsat på en vanlig villa med vanligt renoveringsbehov för vanliga människor.
 
Håller med.
Nu är man kanske lite "färgad" men jag skulle tycka att det var kul om dom körde ett "nybygge" med den process det innebär. Från ritning, till grund, till inredning och tomt etc. etc..
 
De söker visst en familj med ett renoveringsobjekt nu. Så nästa säsong ska ägnas åt att helrenovera ett hus som någon anmäler. Man ska vara beredd att satsa tid och pengar på sitt hus eller något sådant stod det.
 
rqu skrev:
Till salu uppe på höjden...
[länk]
[bild]
Wingårdhs design gissar jag. Helt klart ett drömhus. Vill ha!!
 
henrik82 skrev:
Wingårdhs design gissar jag. Helt klart ett drömhus. Vill ha!!
Visst är det Gert Wingård som ritat, utsikten går inte av för hackor heller...
Capitex.Datalager.DBFile.dbfile.aspx
Capitex.Datalager.DBFile.dbfile.aspx
 
riek skrev:
[länk]

Glöm snobbig funkis wannabeism från Stockolm, här är inget lämnat åt slumpen.
Totalpreparerat! Ägaren verkar ha fastnat för Marrakech-stilen i flertalet rum. :D
 
Sannerligen inte illa! Inga detaljer bortglömda...

Känns lite vääl långt ute på vischan dock. För dom pengarna.
 
Mikael_L
riek skrev:
[länk]

Glöm snobbig funkis wannabeism från Stockolm, här är inget lämnat åt slumpen.
Ja nu när jag scannat genom bilderna... tja ...
Ingen dålig kåk, det där.

Epitet coolt bör man väl kunna ge fastigheten, rörigt eller utan sammanhängande stil skulle vissa påstå. Men lite undrar jag. När nuvarande ägare flyttar och tar med sig allt lösöre, hur ser det ut då? :D


I övrigt noterade jag att fotografen är omåttligt imponerad av vattenkranarna, och att dom faktiskt har rinnande vatten indraget. :D
 
Bara några hundra meter från den halländska huset utan slump ligger detta ställe, samtidigt till salu -

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/360247

15 hektar för 3,4 Mkr eller 17 hektar för 18,0. Skillnaden är två hektar plus ett hus med fina kranar och uppstoppade djur. :)
 
:eek: Får nästan svindel, bara jag ser bilderna. :p
 
Det blir schysta gung, nästan lika långt och högt som på tivoli - Men bara åt ena hållet :)
 
Liknande hus finns i barkarby - också norr om Sthlm...
Jag promenerade emd barnvagnen där i vintras och komemr ihåg att jag tyckte att man iaf skulel skaffa en spalje eller ngt - det är inte så estetiskt att se avloppsstammar osv när man går nedanför :)

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.