1 196 349 läst · 5 416 svar
1196k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Medlem
· Västmanland
· 225 inlägg
När jag kollade på bilderna hade ingen kommenterat och jag väntade mig att någon skulle säga något om badrum 2Steffo1980 skrev:
Badrum 2 är det enda rummet som ser ut som hos "alla" andra. Tummen ner för det rummet och tummen upp för den annorlunda stilen på de andra rummen.
Sen om jag tycker det är snyggt eller inte är en annan sak. Men jag gillar de som vågar gå mot strömmen.
Inte direkt cool men det är lite som om tiden stått stilla.
http://www.svenskfast.se/Hemnet/Pages/ObjectView.aspx?objectid=46D2J6LDC806VU3A
http://www.svenskfast.se/Hemnet/Pages/ObjectView.aspx?objectid=46D2J6LDC806VU3A
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Helt med på den, jag skulle personligen inte vilja ha det så där men respekterar den kärlek som (de enda?) ägarna lagt på huset.BiFuel skrev:
Om jag stod inför en flytt till Degerfors och ville ha ett hus likt detta skulle jag ändå inte köpa just det här, till stor del för att det skulle skära i hjärtat att förstöra denna personliga tidskapsel genom renovering (och att behålla det är jag inte intresserad av)
/U
Vilken snurrig mäklare. Hur dumma tror han att folk är?!andersmc skrev:Men jag tycker det är intressant det som mäklaren skriver: "Av särskilda skäl har det inte funnits möjlighet att fotografera inför försäljningen. Det vackra paret gav mig dock möjligheten att välja några bilder ur det privata albumet. Det blev i och för sig rätt bra ändå och bilderna framhäver verkligen vilken livskvalité detta boende erbjuder."
Har de verkligen haft sådana bilder i "det privata albumet"?
Man undrar ju speciellt vilken fotograf som var hemma hos dem på söndagsmorgonen (!) när den sminkade kvinnan gav mannen med arbandsklockan på armen ett glas apelsinjuice...
Eller vad det var för stalker som sprang omkring utanför sovrummet och sen skickade bilkderna till paret som sedan satte in dem i sitt album...
Jag blir mer fascinerad av kulturmiljön utomhus än av husets interiör. Faktum är att inredningen inte alls stått orörd ända sedan 1947. Det mesta har sitt stuk från 1970-talet.Herr_JT skrev:
Däremot utomhus: Vilken fantastisk doft av brukssamhälle! Gräsvallen utanför den egna täppan heter "Allmänningen", och är av ren händelse plan och stor som en liten fotbollsplan, för detta är ju Degerfors...
Målet är nog att väcka reaktion och få upp intresset och det lyckas han ju med, sen inser nog varenda människa som läser det att det är proffsfotograf och rejält stylat och planerat!Nyfniken skrev:Vilken snurrig mäklare. Hur dumma tror han att folk är?!
Man undrar ju speciellt vilken fotograf som var hemma hos dem på söndagsmorgonen (!) när den sminkade kvinnan gav mannen med arbandsklockan på armen ett glas apelsinjuice...
Eller vad det var för stalker som sprang omkring utanför sovrummet och sen skickade bilkderna till paret som sedan satte in dem i sitt album...
Tycker det är en skoj grej!