ullberg
rqu skrev:
Det är väldigt coolt, speciellt beskrivningen ...
[länk]
Det tycks vara ett på många sätt fantastiskt hus (upp till en meter isolering i taket är rätt imponerande, fattar inte hur man får ekonomi i det dock), och samtidigt får jag tyvärr en känsla av att det ser lite gammalt ut, i mina ögon är det där typisk design från tidigt 2000-tal (vilket det ju också är) och inte som jag vill ha det i dagsläget (men däremot precis som jag ville ha det då), synd att det är så svårt att göra något tidlöst...

/U
 
Ja å det verkar dåligt skött oxå. Kolla trallen på uteplatserna.....
 
Noseone skrev:
Ja å det verkar dåligt skött oxå. Kolla trallen på uteplatserna.....
De är ju i ek, så det kanske är medvetet!
 
b8q skrev:
De är ju i ek, så det kanske är medvetet!
Jag har ju varit i huset och druckit pilsner på verandan. Både huset, verandan och pilsnern var fin. Det är arkitekten själv som bor i huset.
 
Suhagg skrev:
Inte så märkvärdigt invändigt men fint läge
[länk]

Smidigt att man kan ha sin gimp inlåst och sedan kunna stänga till glasdörrarna bara....
[bild]
Känns bekant, har inte detta varit med tidigare?
 
joo
 
ullberg
Jaha, så inlåsningsmöjligheter i källaren är något som inte säljer allt för bra, föga förvånande kanske...

Var ligger f.ö. huset? Suhaggs länk går ju direkt till bilderna och jag känner inte riktigt igen omgivningarna.

/U
 
ullberg skrev:
Var ligger f.ö. huset? Suhaggs länk går ju direkt till bilderna och jag känner inte riktigt igen omgivningarna.

/U
Jag gissar på Aslögsgatan i Djursholm.

Vad vinner man? :)
 
ullberg
kamy skrev:
Jag gissar på Aslögsgatan i Djursholm.

Vad vinner man? :)
Äran...

Lustigt, då borde jag verkligen känt igen det. Jag trodde ett tag att det var sydvästra Lidingö med utsikt mot ekhagen / lilla skuggan men fick inte ihop det med hur Tranholmen (som det ju faktiskt var) låg i förhållande till landet bakom. Hål i huvudet att jag inte funderade på var man hamnade om man höll tranholmen fast och fixade perspektivet, måste varit för att jag trodde jag visste hur husen såg ut längs Djursans strandkant, men icke...
 
ullberg skrev:
Jaha, så inlåsningsmöjligheter i källaren är något som inte säljer allt för bra, föga förvånande kanske...

Var ligger f.ö. huset? Suhaggs länk går ju direkt till bilderna och jag känner inte riktigt igen omgivningarna.

/U
Eller så är det priset på 60mille som gör att det faller ut en del spekulanter :wow: ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.