31 882 läst · 729 svar
32k läst
729 svar
Chockhöga elpriser i södra Sverige - kan nå upp till 11 kr
Jag har också fått en faktura, den baseras också på tidigare förbrukning, nämligen förra månades förbrukning.
Men att du förskottsbetalar gör ju inte att du kommer undan billigare? Du måste till slut betala för ditt faktiska förbruk.D Daniel 109 skrev:
Om du är skyddad mot de timmar elpriset spikar så ingår det ett försäkringsmoment som gör att din abonnemangstyp blir dyrare över tiden.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 104 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 104 inlägg
Jag tolkar Daniels inlägg som tvärtom, han förskottsbetalning inte, utan betalar på faktiskt utfall.Z Zodde skrev:
Jag skrev ju att jag betalar baserat på förra månads förbrukning. Dvs jag har nu i december fått räkningen för novembers förbrukning.
Finns bara fruktansvärda fastprisavtal att teckna, som blir mycket dyrare i längden. Och nej, spikar några timmar spela ingen som helst roll, men om medelpriset går upp som för ett par år sedan...Fairlane skrev:
Kan du se vad du får betala längre fram än december månad?Tänkte på om ditt el-bolag har någon prognos?Kollade faktiskt tidigare att det kan skilja i pris mot framtida prognos men hittade som mest skillnad mot den prognos som jag fått hitils är 97,50 öre på fakturan.Priserna exkl momsD Daniel 109 skrev:
Ska då zon 4 få betala en extra skatt när temperaturen i zon 1 passerar -30 och temperaturen i zon 4 inte har passerat 0? Så det blir lite rättvist tänkte jag....... 🤔S SueCia skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 641 inlägg
https://www.theguardian.com/comment...bour-voters-eu-trade-regulations-keir-starmerreturen skrev:
Brexit har kostat den brittiska ekonomin nio miljarder pund (124 miljarder kronor) om året, netto. Så nog ser vi på Storbritannien varför Swexit vore en ytterst usel idé.
Norge råkar ha en liten fördel som kallas olja, vilket gör den jämförelsen ovanligt skev.
Ungern är med i EU.
Ukraina vill gå med.
USA har världens rikaste hemmamarknad, och Kina har världens största sådana. För ländernas respektive bytesbalanser får vi nog konstatera att iPhones och datorer har bra mycket större framgångar än Volvobilar, så dessa exempel är också högst irrelevanta.
Tyskland stoppar inte export eller import.