Jag tänkte använda den inbyggda läckageindikatorn för att se om gasolen läcker. när jag öppnar alla spjäll till spis, värmare och kylskåp så droppar det en luftbubbla med cirka två minuters mellanrum. Undrar lite hur man kan tolka det...?
Jag kom även på ett hemmatest, satte en ballong på änden och blåste upp med kompressorn. Det går att klämma på ballongen hur mycket som helst utan att den minskar. Emellertid när jag lät ballongen sitta på 3-4 timmar så hade den sjunkit ihop, men går fortfarande att klämma på. Skulle man kunna tro att systemet är tätt således..?
Tacksam för alla svar..!
Jag kom även på ett hemmatest, satte en ballong på änden och blåste upp med kompressorn. Det går att klämma på ballongen hur mycket som helst utan att den minskar. Emellertid när jag lät ballongen sitta på 3-4 timmar så hade den sjunkit ihop, men går fortfarande att klämma på. Skulle man kunna tro att systemet är tätt således..?
Tacksam för alla svar..!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· östergötland
· 2 350 inlägg
Varför inte göra ett riktigt test?
Bubblar det en bubbla varannan minut så har du ett läckage. Men ett så litet att det inte är ett problem.
Det är redan inbokat, anledningen att man gärna vill felsöka innan är att det är ganska smart att ha kunnat lokalisera eventuella brister och åtgärdat dem före
Ok, hade ju varit intressant om det finns några husvagnsägare på forumet vad folk får för olika intervaller vid testning
Besserwisser
· östergötland
· 2 350 inlägg
Jag testade min varje år..
Aha, det var ingen bubbleförekomst när du gjorde testerna din indikator..?
Renoverare
· Falun
· 117 inlägg
Du kan ju stänga alla kranar inne i husvagnen och se om det bubblar då (förhoppningsvis inte). Öppna sedan en kran i taget för att se vilken förbrukare som läcker. Då vet du åtminstone vilken sektion eller förbrukare som läcker.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Persienner som havererar - alternativ?
Fönster & Dörrar -
Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Hur snabbkoppla pem-slang till pumpautomat?
Vatten & Avlopp -
Lägre ränta vid högre amortering, eller tvärt om?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Behöver er hjälp att checka om vi har tänkt rätt i den slutliga ritningen
Planlösningar