15 837 läst · 281 svar
16k läst
281 svar
Cementas tillfälliga undantag stoppas av lagrådet
suck... Varför väljer en del att inte läsa om vad det verkligen handlar om eller vad som skett innan man ger ett inlägg...K kortis skrev:Nu var det ju de facto Cementas dåliga underlag som är grunden till den uppkomna situationen.
skulle det möjligen möjligen kunna vara Cementas plan eller är de så inkompetenta att de även med påminnelse inte gjorde sitt arbete.
Och står o faller verkligen Sveriges betongbehov med det här beslutet då Cementa exporterar en hel del.
Är det inte ett farligt att börja stifta lagar som passar just ett tillfälle, det blir lätt att då göra det när det passar en Regering jaja Riksdag.
skapat krisen.K kortis skrev:
låtit detta fortgå.
fört svenska folket bakom ljuset..
lagt fram ett lagförslag som är i konflikt med andra lagar och kan skapa kommande problem..
anlagt natura 2000 områden kring Slite vilket i sig inte är så farligt.. Men när man befäste det så det fick samma regelverk som ett naturreservat då blev det farligt..
S lovade... mp drev in löftet...
EU krävde.. Nice sa regeringen..
satan sa bajlan... åh herregud sa Löfven...
Varför , varför....
Då finns det ju många idioter i Sverige eftersom de röstar på de som bildat Regering och så dess stödpartier, nästan halva befolkningen närmare bestämtT tank77 skrev:
Nu är det ju Cementas bristfälliga inlaga som skapat krisen om den varit korrekt så kanske de fått sitt tillstånd.Maskintok skrev:skapat krisen.
låtit detta fortgå.
fört svenska folket bakom ljuset..
lagt fram ett lagförslag som är i konflikt med andra lagar och kan skapa kommande problem..
anlagt natura 2000 områden kring Slite vilket i sig inte är så farligt.. Men när man befäste det så det fick samma regelverk som ett naturreservat då blev det farligt..
S lovade... mp drev in löftet...
EU krävde.. Nice sa regeringen..
satan sa bajlan... åh herregud sa Löfven...
Varför , varför....
Har regeringen lagt fram något lagförslag ännu, jag har inte hört om någon motion om det ännu el är den bara på remiss.
Det är ju synd om de boende på norra gottlan som ville ha natura 200 område för att bla kanske inte bli av med sitt driksvatte
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 372 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 372 inlägg
natura 2000 befästningen hade inget med dricksvattnet att göra...K kortis skrev:Nu är det ju Cementas bristfälliga inlaga som skapat krisen om den varit korrekt så kanske de fått sitt tillstånd.
Har regeringen lagt fram något lagförslag ännu, jag har inte hört om någon motion om det ännu el är den bara på remiss.
Det är ju synd om de boende på norra gottlan som ville ha natura 200 område för att bla kanske inte bli av med sitt driksvatte
Det blev och blir en konflikt rent juridiskt pga detta... trodde du hade koll och förstått när du menar att jag inte har det... sanningen är helt tvärtom... du är ute ur leken..
Maskintok skrev:
Sverige är ju ökänt för att välja ej akademiskt utbildade personer som politiker.Maskintok skrev:
I stort sätt alla tyska förbundskanslar har doktorerat.
Löfven klarade inte ens svetskursen på AMU...
Fast mer troligt är att Miljööverdomstolens kompetens brister.K kortis skrev:Nu var det ju de facto Cementas dåliga underlag som är grunden till den uppkomna situationen.
skulle det möjligen möjligen kunna vara Cementas plan eller är de så inkompetenta att de även med påminnelse inte gjorde sitt arbete.
Och står o faller verkligen Sveriges betongbehov med det här beslutet då Cementa exporterar en hel del.
Är det inte ett farligt att börja stifta lagar som passar just ett tillfälle, det blir lätt att då göra det när det passar en Regering jaja Riksdag.
Cementa använde dagsläget som utgångspunkt för sina beräkningar, MÖD tyckte i sitt beslut att de skulle beräknat med ett teoretiskt utgångsläge utan någon kalkbrytning i Slite...
Snacka om skrivbordstyckande, långt från verkligheten.
Jag inser jag är påverkad av vad jag röstar på så jag kanske ser på det från en infallsvinkel som inte är ”korrekt”. Så detta är ”min sanning” hur kommer det sig att vi inte kan hålla en hög nivå när vi diskuterar detta? Redan på första sidan var regeringen papphattar, idioter, idiotsossar.