Pluggarna som täcker skruvskallarna går oftast (alltid?) att få bort utan nyckel.

• Gilla
123abc och 1 till
  • Laddar…
IP IP IP IP skrev:
Köpte denna dörr begagnad igår ovetandes att man behövde nyckel för att ta bort cylindern, så jag frågade aldrig de ägarna om nycklar. Jag har skickat ett sms och ring men de säger att de inte har nycklarna, lite märkligt kan tyckas. Jag är inte i behov av cylindern då jag ska ha Yale låshandtag på den, men betalade dyrt för dörren så tänkte jag sälja låskista samt cylindrar för att på så sätt få tillbaka en slant. Jag kollar med min låssmed om han är intresserad av de, annars lägger jag upp de här så kanske någon som behöver det här av sig.
Om det endast handlar om demontering så strunta i nya nycklar, ofta går det att bryta eller borra bort skruvförseglingen.
Beroende på fabrikat så gör man olika, en bild som visar förseglingen underlättar för vidare rådgivning.

1 123abc skrev:
Om det endast handlar om demontering så strunta i nya nycklar, ofta går det att bryta eller borra bort skruvförseglingen.
Beroende på fabrikat så gör man olika, en bild som visar förseglingen underlättar för vidare rådgivning.
Jag fick bort låset utan problem :) tack iaf

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.