128 456 läst · 202 svar
128k läst
202 svar
Byta hela taket till integrerade solpaneler
Har ställt denna fråga till dem då jag misstänke samma sak, fick följande svar:plåtrickard skrev:
Frågade även vem som levererade plåten och vilken garanti de gav:
Så själva plåten kan man nog inte klaga på, solcellerna däremot, inte lika övertygad... Vad händer t.ex. om en panel blir kass och behöver bytas, då måste ju hela plåten bytas också då cell och plåt sammanfogas ordentligt...
Men är detta ett problem?J JSten skrev:
Vad säger garantin och påverkar en kass panel resten av installationen?
Jag har bett Vattenfall om en offert. De har inte återkommit ännu ett par veckor senare.L Ladan vid havet skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Hej på er!M muskedunder skrev:
Fick ett super pris då vi bytte på 2 tak brevid varandra och kunde pruta rätt hårt på priset.
Efter vi fick offerten har priserna rusat, pga material, tullar och frakt.
Känner därför inte att det är ärligt att lägga upp priset här.
Men skillnaden mellan detta tak och endast betongpannor vart mindre än 100K
F fimpan skrev:Hej på er!
Fick ett super pris då vi bytte på 2 tak brevid varandra och kunde pruta rätt hårt på priset.
Efter vi fick offerten har priserna rusat, pga material, tullar och frakt.
Känner därför inte att det är ärligt att lägga upp priset här.
Men skillnaden mellan detta tak och endast betongpannor vart mindre än 100K
Hur många kvadratmeter tak resp solcellstak?
Ah, var det någon del av taket som får väldigt lite sol så du var förvånad att de valde sätta solceller på det ändå? Jag hörde något om att istället för solceller så satte man likadana plattor men i "glas" som såg likadana ut men man kanske tänker om i vissa delar och sätter solceller överallt ändå för det inte är så stor prisskillnad i det stora hela. Ser man stor skillnad på var det är solceller och var det är plåt?
hela taket får typ sol.M jonasba skrev:Ah, var det någon del av taket som får väldigt lite sol så du var förvånad att de valde sätta solceller på det ändå? Jag hörde något om att istället för solceller så satte man likadana plattor men i "glas" som såg likadana ut men man kanske tänker om i vissa delar och sätter solceller överallt ändå för det inte är så stor prisskillnad i det stora hela. Ser man stor skillnad på var det är solceller och var det är plåt?
Funderade inte så mycket på det.
Går säkert att sätta plåt istället om man vill.
Nu är ju taket fullt med pollen, men såhär ser det ut just nu.
Hej Fimpan,
Taket ser väldigt fint ut!
Hur fungerade det med kontrakt och ansvar med Sunroof? Tog de ett helhetsansvar och tog in underentreprenör för bygg, el, plåt?
mvh
Taket ser väldigt fint ut!
Hur fungerade det med kontrakt och ansvar med Sunroof? Tog de ett helhetsansvar och tog in underentreprenör för bygg, el, plåt?
mvh
Hej!
Är du fortfarande nöjd med detta bygget? Producerar det som du tänkt?
Jag är också inne på att bygga integrerade eftersom jag ändå måste byta tak på sikt. Det har varit väldigt spännande att läsa din tråd och jag kan ta med mig mycket.
Jag upplever SunRoof som väldigt säljiga och pushiga, och inte särskilt tekniskt kunniga. Därför lutar jag personligen åt Gruppsol. Hur kommer det sig att du föll för SunRoof, eller var det det enda alternativet och de höll en bra prisnivå?
Är du fortfarande nöjd med detta bygget? Producerar det som du tänkt?
Jag är också inne på att bygga integrerade eftersom jag ändå måste byta tak på sikt. Det har varit väldigt spännande att läsa din tråd och jag kan ta med mig mycket.
Jag upplever SunRoof som väldigt säljiga och pushiga, och inte särskilt tekniskt kunniga. Därför lutar jag personligen åt Gruppsol. Hur kommer det sig att du föll för SunRoof, eller var det det enda alternativet och de höll en bra prisnivå?