106 104 läst · 630 svar
106k läst
630 svar
Byggt parkering på tomt inom radhusområde
Sådana här inlägg gör mig kallsvettig. Tränga ihop sig flera bostäder på liten yta kan vara praktiskt och trevligt om 100% av grannarna drar jämt och är trevliga.L Lekmanna skrev:Vi bor i en ett radhusområde med samfällighet från 70-talet där vi parkerat bilarna på avsedda platser utanför området och sedan gått in till husen. Det springer och cyklar många barn på gatorna i området. Området är trångt och inte avsett för mycket biltrafik. Radhusen är äganderätter men samfälligheten äger gatorna utanför.
Nu har en familj i området byggt en parkeringsplats på sin framsida och satt in en elbilsladdare. Styrelsen har haft möte och de säger att de inte kan göra något eftersom de äger sin tomt.
Jag hävdar dock att de kan ställa en stor blomlåda eller liknande framför parkeringen vilket omöjliggör att kunna köra in en bil. Styrelsen vill inte ha osämja i området och tycker inte förslaget är bra.
Finns det något vi kan göra? Lägga en motion tills årsmötet om att ställa en blomlåda framför så att alla medlemmar kan rösta?
Så är det inte i realiteten. Kanske i början, men folk flyttar och nya kommer in. Jag tycker de är modiga, de som flyttar in i sådana områden.
Internet är en del av boven anser jag. Det gör många individualistiska. Se bara på ungdomen idag. Klagar inte på detta, är en del av utvecklingen som man ser tydligt. Bara att acceptera.
Inga grannar inom synhåll för vår del! Ingen kostnadsfria heller oftast, för hus utanför tättbebyggt står oftast lägre i pris.
DemokratiThe Famous skrev:
Många av dessa hus var en del av miljonprogrammet under 60- och 70-talet. Billiga hus som kunde byggas snabbt till en växande befolkning som inte hade råd att bo i villor. Dessa områden byggdes oftast nära bra kommunikationer så att arbetare kunde åka buss till div. industrier.L L Jan skrev:Sådana här inlägg gör mig kallsvettig. Tränga ihop sig flera bostäder på liten yta kan vara praktiskt och trevligt om 100% av grannarna drar jämt och är trevliga.
Så är det inte i realiteten. Kanske i början, men folk flyttar och nya kommer in. Jag tycker de är modiga, de som flyttar in i sådana områden.
Internet är en del av boven anser jag. Det gör många individualistiska. Se bara på ungdomen idag. Klagar inte på detta, är en del av utvecklingen som man ser tydligt. Bara att acceptera.
Inga grannar inom synhåll för vår del! Ingen kostnadsfria heller oftast, för hus utanför tättbebyggt står oftast lägre i pris.
Alla som har gått i skolan i Sverige vet detta.T tmjreviews skrev:
Om vi bara är överens om att det inte är politiskt laddat så kan vi diskutera det så mycket vi vill. 🤣 Dock kanske inte i en tråd om parkering. Jag tror dock att orginalämnet redan var parkerat o klart.G gaidin skrev:
Vill bara tillägga att jag främst använder ”hen” varken för en hon som är en hon eller en han som är en han utan när subjektet kan vara endera alltså när könstillhörigheten är irrelevant. Jag lägger ingen vikt i att inkludera eller exkludera ytterligare kön, det är sällan relevant för de diskussioner jag finner mig i. Lite som en kortare version av ”människan” som i alla fall i mitt tycke smidigare följer normalt språkbruk.
Om någon sedan vill kalla mig vänster eller kläggig, det tar jag ingen notis vid. Ingen av de orden har någon direkt laddning för mig. Jag är varken lättkränkt eller särskilt politiskt engagerad. Åsikter kan jag ju ha, men jag blir ju inte sur på andra för att de inte delar dem, det är nog snarare ett tecken på sunt förnuft. 😁