121 158 läst · 365 svar
121k läst
365 svar
Bygglov för gigantiskt projekt?
Du förlorar liksom all din trovärdighet när du börjar gapa om ”gigantiskt projekt” ”5-6 meter hög pergola” den där pergolan är absolut max 4 meter hög från marknivå.
Är det att grannen snor er kvällssol som gör att skon klämmer eller vad är problemet?
Är det att grannen snor er kvällssol som gör att skon klämmer eller vad är problemet?
Tack för ditt svar ! Nej det finns inget bygglov och vi har ungefär bott lika länge. Vi har försökt prata med det blir bara tjafs. De säger att de kommer köra på så vi får dra detta vidare vilket vi kommer. Men jag vänder mig till er då vissa saker kanske är bygglovsfria men det är helheten som utgör ett problem. Förstår du ?C C.Lundin skrev:För att komma upp i gigantiskt så tänkte jag absolut miljardsummor, också aningen besviken
OnT:
Känns det ändå inte, trots ditt förakt till din granne och hans projekt, som att du bara har att vinna på att faktiskt prata med honom?
Det är som pratats om ev. den permanenta skärmväggen som kan bli problem.
Hur mycket info har du? Det är inte så att ni nyligen flyttat in och att det faktiskt finns bygglov för det?
Ojoj jag som trodde Israel hade problem
En fråga !
Vad är problemet?
Skymmer solen? Eller vad
Det är väl helt ok det han gör eller?
Klart att man vill ha utespa o altan
Ok 5-6 meter hög pergola där är du nog lite hysterik
En fråga !
Vad är problemet?
Skymmer solen? Eller vad
Det är väl helt ok det han gör eller?
Klart att man vill ha utespa o altan
Ok 5-6 meter hög pergola där är du nog lite hysterik
Det blir skugga på den sidan för oss så vi kommer inte kunna nyttja den delen samt så blir de så nära inpå. Brandrisk samt ljudnivånJ jannebmw skrev:
Estetiskt så hade jag verkligen föredragit det. Nu har de valt att bygga plank över sin tomt. De har 3-4 olika plank stilar haha ser inte speciellt bra ut. Vad menar du att man inte äger sin utsikt ? Det finns rättsfall där folk bestridit sådana saker så du verkar inte ha någon koll alls.Dalbotös skrev:
Hmm sitter du fastklistrad med din granne ?P patfred skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Det brinner upp.P Poolvillan skrev:
Fortfarande inget som bygglov skulle kräva något skydd eller förstärkning mot.
Du kommer i princip att ha två val. Acceptera att leva med grannens pergola, spaljé, solsegel eller vad för bygglovsfritt de nu väljer att sätta upp eller flytta.
Man blir lite besviken faktiskt, jag trodde det var seriösa husägare här med fakta som vill dela med sig men många skriver rätt korkade saker. Fortsätt kommentera och håll tummarna att vi får bort det