Snygga kabelskenor (y)
 
roli skrev:
Snygga kabelskenor (y)
Ja och det var lite jobb att hitta dom till rätt pris.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Ja, jag vet detta. Skulle vilja ha några själv men har alltid tyckt att det inte är värt priset.....
 
roli skrev:
Ja, jag vet detta. Skulle vilja ha några själv men har alltid tyckt att det inte är värt priset.....
Ett tips är att ha bevakning på blocket.
Står ibland annonser men jag har aldrig sett den mängd jag behöver.
Ha köpt 85m och det e svårt att hitta beganat.
 
Har fått rivit ställningen på gaveln idag.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste få investerat i fasadbelysning bara så gaveln blir helt klar.
Nöjd med resultatet👍
 
  • Gilla
konjry och 6 till
  • Laddar…
Har inte glömt detta forumet har dock varit stopp på jobbet så då är det läge att jobba mycket och köpa hightech prylar till garaget.

Var ju personer som efterlös bilder på vad jag fyller garaget med.
Här kommer en bild på lite hjälpmedel när man skruvar.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättningsbild kommer imorgon vad dom är tänkta till.

Har även fått svetsat lite foder på dörren så jag kan putsa emot och slippa va så noggrann med putsen vid hörnen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
brajt och 1 till
  • Laddar…
Detta var stativen för.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rondeller med KKR / VKR profiler sandfyllda för vikten.
Städet är bra att flytta runt samt när man skall svetsa och behöver gå runt städet.
Skall också ha ett på arbetsbänken dom blir fastbultad i golvet.

Har även fått i mitt lyftbord på avsedd plats.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inga problem att lyfta i det men funderar på och troligen blir det en lyftögla i balken ovanför så man kan få ett rakt lyft uppåt.
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt
  • Laddar…
Jävlar vilket garage! Sjukt imponerad, du gör ett grymt jobb!

Du snålar inte på någonting, och inte på Prido-portarna heller. Jag vet vad såna kostar, särskilt när du har så mycket fönster i dom.

Är du nöjd med Prido? Jag har monterat X antal Prido och min slutsats är att det är gedigna portar som håller hög kvalité, de är anpassningsbara till de flesta sorters miljöer och det är grym service och kundbemötande på företaget. DOCK anser jag att isolationsmässigt ligger dom efter i utvecklingen. Portarna görs av hela aluminiumprofiler som leder kylan rakt in i byggnaden. Nu har jag inte längre i minnet vad U-värdet är, men det var inte något vidare imponerande. Här uppe i norr leder det till isbildning i kondensen som uppstår på insidan av porten, men kanske funkar bättre söderut där det inte är lika kallt?

Nåja, det är väl ett pris man kan betala...dom är ju väldigt snygga i alla fall. (y)
 
  • Gilla
skruffse
  • Laddar…
oas skrev:
Jävlar vilket garage! Sjukt imponerad, du gör ett grymt jobb!

Du snålar inte på någonting, och inte på Prido-portarna heller. Jag vet vad såna kostar, särskilt när du har så mycket fönster i dom.

Är du nöjd med Prido? Jag har monterat X antal Prido och min slutsats är att det är gedigna portar som håller hög kvalité, de är anpassningsbara till de flesta sorters miljöer och det är grym service och kundbemötande på företaget. DOCK anser jag att isolationsmässigt ligger dom efter i utvecklingen. Portarna görs av hela aluminiumprofiler som leder kylan rakt in i byggnaden. Nu har jag inte längre i minnet vad U-värdet är, men det var inte något vidare imponerande. Här uppe i norr leder det till isbildning i kondensen som uppstår på insidan av porten, men kanske funkar bättre söderut där det inte är lika kallt?

Nåja, det är väl ett pris man kan betala...dom är ju väldigt snygga i alla fall. (y)
Jag resonerar såhär, bygger bara ett sådant här garage och då skall man inte snåla och göra det riktigt.

Mycket att jag köpte Prido var att jag fick bäst bemötande av dom, dom svarade snabbt och då också som du skriver det är en bra port.

När jag skickade ut offertförfrågan till fem tillverkare så fick jag endast svar ifrån tre och bla EAB tillhörde inte dom tre.
En av dom tre visste inte vad lyftande port va vilket va en av mina krav.

Sedan när jag skickade offertförfrågan så skrev jag att jag endast behövde en port och inte sammlagt fyra. Tycker att tillverkarna borde resonera som Priodo gjorde att alla kunder är kunder. (Fan nu låter jag som en reklamfilm på 4:an😄)

Som du skriver så har jag också haft lite problem med frost på mina men jag anser att det är inte många månader i södra Sverige då vi har detta problemet och då kan jag betala lite extra i elräkning.
 
  • Gilla
oas
  • Laddar…
Hej
Lika imponerande varje gång du uppdaterar. Jag kommer nog att kopiera verktygshållarna rakt
av när det dags för garage bygget hemma på den egna gården.
//Mathias
 
  • Gilla
skruffse
  • Laddar…
Mathias12 skrev:
Hej
Lika imponerande varje gång du uppdaterar. Jag kommer nog att kopiera verktygshållarna rakt
av när det dags för garage bygget hemma på den egna gården.
//Mathias
Tänk på att det med skruvstädet svetsa på en plåt i botten så man kan placera jorden till svetsen.
Annars har man kabeln ivägen.
 
Nu har jag också gjort som många här inne.
Beställt och fått grejer ifrån Rinkaby rör, enkelt att beställa och leverans enkelt och lätt.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick beställt mina konsoler till trådstegarna samt profil som jag skall hänga luft och vatten i fastsvetsad i bärande balken.
 
Hinner du skruva nåt då eller är det bara bygg
 
nino skrev:
Hinner du skruva nåt då eller är det bara bygg
Vet inte om du betecknar detta som skruva men fick gjort lite på morgonen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Adapter till en kabelplog.
Inte så mycket skruva bil dock just nu mest bygga men imorgon står få på vinterdäcken högst på listan men bygga racegrejer kommer om någon månad😎
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Har gjort ett stort delmål ikväll.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Börjat med tak ock väggar.
Målat taket och gipsväggarna med "vanlig" färg, taket i betong men där blir det ingen fukt.

Väggarna med silikatfärg som jag primat två gånger innan.
Kanske lite "overkill" att även köra silikatfärg på innerväggar men ni som läst tråden innan vet ju att jag inte vill göra om.
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.