falkn skrev:
Okej, jag förstår!

Ja, det är ju snabbt gjort. Jag tänkte mer på oljerester och annat smuts. Men du jobbar väl nästan bara med nya bilar? ;)
Tror inte färgen på väggen är ett problem om det skvätter för mycket utan mer han som håller i verktygen.
Då får man nog fundera på om man arbetar på fel sätt:)

Nej jag har allt någon gammal bil också bl.a. en 242a -75
 
skruffse skrev:
Tror inte färgen på väggen är ett problem om det skvätter för mycket utan mer han som håller i verktygen.
Då får man nog fundera på om man arbetar på fel sätt:)

Nej jag har allt någon gammal bil också bl.a. en 242a -75
Haha så sant så :)
 
kanske ta microlit på väggen så undviker du att damm fastnar i vävensstruktur?
 
leby skrev:
kanske ta microlit på väggen så undviker du att damm fastnar i vävensstruktur?
Jo jag har tänkt använda någon liknande produkt mest för att jag skall ha enklare att spackla.
Dock kommer dom slammade betongväggarna sätta standarden då dom har "sämst" yta.
 
skruffse skrev:
Jo jag har tänkt använda någon liknande produkt mest för att jag skall ha enklare att spackla.
Dock kommer dom slammade betongväggarna sätta standarden då dom har "sämst" yta.
Kan du inte ta gypsum eller något liknande gipsspackel och "gränga" av ytan och måla. Då bör du hamna ganska nära strukturen på den slammade ytan och du får liknande ytskickt på alla väggar? =)
 
Thiger skrev:
Kan du inte ta gypsum eller något liknande gipsspackel och "gränga" av ytan och måla. Då bör du hamna ganska nära strukturen på den slammade ytan och du får liknande ytskickt på alla väggar? =)
Har en fråga till någon som vet.
Kan man göra detta under mark.
Har nämligen funderat på att istället för att slamma lättklinkerväggarna som är spikraka spackla dom med grovspackel från exempelvis Byggmax och måla med en annan typ av färg efteråt som inte andas på samma sätt som en silikatfärg.

Har ju Pordrän på utsidan och riktigt bra dränerat med makadam och frigolisäckar.
Dessutom skall jag inte hålla på att slafsa med vatten inne.
 
skruffse skrev:
Har en fråga till någon som vet.
Kan man göra detta under mark.
Har nämligen funderat på att istället för att slamma lättklinkerväggarna som är spikraka spackla dom med grovspackel från exempelvis Byggmax och måla med en annan typ av färg efteråt som inte andas på samma sätt som en silikatfärg.

Har ju Pordrän på utsidan och riktigt bra dränerat med makadam och frigolisäckar.
Dessutom skall jag inte hålla på att slafsa med vatten inne.
Du ska ha en öppen färg. Fukten kommer utifrån marken, om den stannar mot innerväggens färg istället för att ventileras ut i källaren så får du fukt i väggen. Källarväggar får omvänd fuktvandring mot ytterväggar ovan mark.
 
Exostor skrev:
Du ska ha en öppen färg. Fukten kommer utifrån marken, om den stannar mot innerväggens färg istället för att ventileras ut i källaren så får du fukt i väggen. Källarväggar får omvänd fuktvandring mot ytterväggar ovan mark.
Men kan jag använda ett gipsbaserat spackel?
Som normalt används på gipsväggar?
 
skruffse skrev:
Men kan jag använda ett gipsbaserat spackel?
Som normalt används på gipsväggar?
Bra fråga. Jag har kört vanligt gipsspackel (gips + vatten). Ser bra ut efter 4 år iallafall.
 
Redigerat:
Nu har jag slammat väggarna med "vanligt" B bruk samt putsat väggarna som jag murat själv med leca.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu så står slipning av takskarvarna på schemat och efter detta måla taket samt någon meter ner och sedan börja med elen.
 
Händer lite börjar bli klart på utsidan.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bra med plåtfoder helt underhållsfritt.
Porten uppe och dörren kvar.
 
  • Gilla
konjry och 3 till
  • Laddar…
Foder klart på framsidan
Knuten klar på gaveln.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då e det bara stuprören kvar för komplett och klar.
 
  • Gilla
konjry och 11 till
  • Laddar…
episkt bygge
 
Har investerat i 80% av allt elmaterial idag.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får komplettera med lite efterhand när jag och farsan som är elektriker har spånat och försökt komma överens.
Han tycker jag överarbetar och jag e lat och inte vill dra mer kabel när vi e klara.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.