47 525 läst · 131 svar
48k läst
131 svar
Byggaren vill ha betalt för reklamationsjobb
Klart den blir bättre, bara han fixar inom rimlig tid.
Vad var egentligen problemet med smalare foder?
Har solljuset blekt det underliggande med tiden, så att det blir sorgkanter om det bleve ett byte?
Ok hej svejs. Lev väl😉
Vad var egentligen problemet med smalare foder?
Har solljuset blekt det underliggande med tiden, så att det blir sorgkanter om det bleve ett byte?
Ok hej svejs. Lev väl😉
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 551 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 551 inlägg
Jag säger verkligen inte att du har fel i sak, men man kan uttrycka sig på olika sätt. Hej svejs.H Hybro skrev:
Det finns större värden påspel här om ni läser hels tråden, så som ett medvetet underkänt badrum, sådant är galet dyrt att åtgärda i efterhand och jag har redan betalat en gång för senaste standard vilket är anledningen till,att jag hållit på, Tack för informationen om besiktningskostndens fördelning, jag har nog haft tur som hittat entreprenörer som gjort rätt från början i tisigare projekt
Fokuserade som TS och många andra på STORA problemet med fodret runt kapslingar mm.
Jasså, var det fler problem?
Riv ut skiten NU!
Eller krångla 4 år till....
I o f s...Om TS står ut typ 10 år och fixar allt enligt TS önskemål, så blir det väl lättsålt med nyrenoverat XXX.
Ok vi säger väl 20 år då, så kanske det hinner bli fixat?
Det kanske är planen, då inget väl har hänt?
Eller har jag missat något ?
Riv ut skiten NU!
I o f s...Om TS står ut typ 10 år och fixar allt enligt TS önskemål, så blir det väl lättsålt med nyrenoverat XXX.
Drygskåp! Skärp dig.H Hybro skrev:Fokuserade som TS och många andra på STORA problemet med fodret runt kapslingar mm.
Riv ut skiten NU!
Avslutar med att uppdatera läsarna om att denna tråd handlar om en liten brist i ett större sammanhang där jag efter två år anlitade en besiktningsman själv varav dörrfodret var en av flera brister. Utöver detta som enskilt inte krävde någon större insats att rätta till så handlar det om bakfall i flytspacklat golv, ej godkänd inspektionslucka i våtzon och ej godkänd isolering kring vattenledning. Full förståelse att om man enbart läser denna tråd om fodret så luktar det illa, men helheten finns beskriven i en annan tråd. Nu när det börjar rätta till sig så hoppas jag kunna stänga hela detta tidsödande ärende och ser fram emot en ren besiktningsrapport i januari.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 994 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 994 inlägg
Gå in på Hallo konsument och läs, besiktningskostnader osv.O olof63 skrev:Avslutar med att uppdatera läsarna om att denna tråd handlar om en liten brist i ett större sammanhang där jag efter två år anlitade en besiktningsman själv varav dörrfodret var en av flera brister. Utöver detta som enskilt inte krävde någon större insats att rätta till så handlar det om bakfall i flytspacklat golv, ej godkänd inspektionslucka i våtzon och ej godkänd isolering kring vattenledning. Full förståelse att om man enbart läser denna tråd om fodret så luktar det illa, men helheten finns beskriven i en annan tråd. Nu när det börjar rätta till sig så hoppas jag kunna stänga hela detta tidsödande ärende och ser fram emot en ren besiktningsrapport i januari.
En uppdatering här och det är att efter fyra år så har byggaren gjort rätt för sig och nu är badrummet godkänt ua, skönt att få detta ur världen men jag tror att många hade kastat in handduken istället för att fortsätta tjafsa. Min utmärkta besiktningsman har också en trestegs-inspektion under renoveringen som jag tycker är väl investerade pengar (utanför försäkringen dock), de följer och dokumenterar hela återuppbyggnaden med löpande kontroller och då hade detta aldrig inträffat. Kostnad ca 20 tkr, men det tar jag alla dagar i veckan när det rör sig om våtrum.
Liknande trådar
-
Skurvgolv på ny obehandlad golv i villa från -67
Byggnadsvård -
Någon som vill ha körsbär i Vallentuna?
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Vill ta bort en häck - gräva ut eller rycka ut?
Häckar, Buskar & Träd -
Vilket tapetklister vill ni ha i sovrummet?
Miljö & Hälsa -
Byggaren vill ha mer pengar..
Frågor om juridik och fastighetsförättning