Klart den blir bättre, bara han fixar inom rimlig tid.

Vad var egentligen problemet med smalare foder?
Har solljuset blekt det underliggande med tiden, så att det blir sorgkanter om det bleve ett byte?

Ok hej svejs. Lev väl😉
 
Düsseldorff
H Hybro skrev:
Klart den blir bättre, bara han fixar inom rimlig tid.

Vad var egentligen problemet med smalare foder?
Har solljuset blekt det underliggande med tiden, så att det blir sorgkanter om det bleve ett byte?

Ok hej svejs. Lev väl😉
Jag säger verkligen inte att du har fel i sak, men man kan uttrycka sig på olika sätt. Hej svejs.
 
Det finns större värden påspel här om ni läser hels tråden, så som ett medvetet underkänt badrum, sådant är galet dyrt att åtgärda i efterhand och jag har redan betalat en gång för senaste standard vilket är anledningen till,att jag hållit på, Tack för informationen om besiktningskostndens fördelning, jag har nog haft tur som hittat entreprenörer som gjort rätt från början i tisigare projekt :)
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Men Herrejösses...

Det hela handlar väl om en justering av mindre än 10 mm. Har jag fattat fel?

Sånt borde väl en husägare kunna fixa själv, då är fallet stängt efter 4 år?

Ni e goa...
 
Njaa, du glömde bakfalli golvet, otillåten lucka i våtzon 1 mm - helt andra och stora pengar tyvärr
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Fokuserade som TS och många andra på STORA problemet med fodret runt kapslingar mm.

Jasså, var det fler problem?

Riv ut skiten NU!
Eller krångla 4 år till....

I o f s...Om TS står ut typ 10 år och fixar allt enligt TS önskemål, så blir det väl lättsålt med nyrenoverat XXX.

Ok vi säger väl 20 år då, så kanske det hinner bli fixat?

Det kanske är planen, då inget väl har hänt?
Eller har jag missat något ?
 
H Hybro skrev:
Fokuserade som TS och många andra på STORA problemet med fodret runt kapslingar mm.

Jasså, var det fler problem?

Riv ut skiten NU!
Eller krångla 4 år till....

I o f s...Om TS står ut typ 10 år och fixar allt enligt TS önskemål, så blir det väl lättsålt med nyrenoverat XXX.

Ok vi säger väl 20 år då, så kanske det hinner bli fixat?

Det kanske är planen, då inget väl har hänt?
Eller har jag missat något ?
Drygskåp! Skärp dig.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Verkar vara drygt att få det färdigt.
 
Avslutar med att uppdatera läsarna om att denna tråd handlar om en liten brist i ett större sammanhang där jag efter två år anlitade en besiktningsman själv varav dörrfodret var en av flera brister. Utöver detta som enskilt inte krävde någon större insats att rätta till så handlar det om bakfall i flytspacklat golv, ej godkänd inspektionslucka i våtzon och ej godkänd isolering kring vattenledning. Full förståelse att om man enbart läser denna tråd om fodret så luktar det illa, men helheten finns beskriven i en annan tråd. Nu när det börjar rätta till sig så hoppas jag kunna stänga hela detta tidsödande ärende och ser fram emot en ren besiktningsrapport i januari.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
H
O olof63 skrev:
Avslutar med att uppdatera läsarna om att denna tråd handlar om en liten brist i ett större sammanhang där jag efter två år anlitade en besiktningsman själv varav dörrfodret var en av flera brister. Utöver detta som enskilt inte krävde någon större insats att rätta till så handlar det om bakfall i flytspacklat golv, ej godkänd inspektionslucka i våtzon och ej godkänd isolering kring vattenledning. Full förståelse att om man enbart läser denna tråd om fodret så luktar det illa, men helheten finns beskriven i en annan tråd. Nu när det börjar rätta till sig så hoppas jag kunna stänga hela detta tidsödande ärende och ser fram emot en ren besiktningsrapport i januari.
Gå in på Hallo konsument och läs, besiktningskostnader osv.
 
En uppdatering här och det är att efter fyra år så har byggaren gjort rätt för sig och nu är badrummet godkänt ua, skönt att få detta ur världen men jag tror att många hade kastat in handduken istället för att fortsätta tjafsa. Min utmärkta besiktningsman har också en trestegs-inspektion under renoveringen som jag tycker är väl investerade pengar (utanför försäkringen dock), de följer och dokumenterar hela återuppbyggnaden med löpande kontroller och då hade detta aldrig inträffat. Kostnad ca 20 tkr, men det tar jag alla dagar i veckan när det rör sig om våtrum.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Tack för uppdateringen och tack för att kämpar den besvärliga kampen för konsumenters rättigheter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.