M Mrjayser skrev:
Ursäkta men jag förutsätter att du har läst åtminstone ts inlägg i debatten, men det är uppenbart att du inte har gjort det. Han klarar inte ens av att montera en kontakt
Konstigt att först anta att jag läst och sedan att jag uppenbart inte gjort det. Kanske dags att sluta komma med åsikter om andra skribenters förmågor eller läskunnighet.
Visst har jag läst inläggen i tråden och min uppfattning är inte att TS har problem att hantera verktyg utan snarare att han dels inte tycker att det är hans sak att göra det, dels att de upptagna hålen i kaklet gör en sån operation svår och dels att det inte blir snyggt med att göra urgröpningar i dörrfodret. Kan han inte själv kan det ju finnas någon i familjen/omgivningen/släkten som kan ge ett handtag. Har fungerat för mig och kan fungera för andra, till och med för de som du anser inte kan.

• Gilla
  • Haha
ådal och 1 till
  • Laddar…
Tack Serafim, du har helt rätt, jag har ju redan betalat för ett arbete som i te blev godkänt, så det handlar inte om vad jag kan göra själv eller inte.

• Gilla
  • Haha
ådal och 2 till
  • Laddar…
M
Serafim Dahl Serafim Dahl skrev:
Konstigt att först anta att jag läst och sedan att jag uppenbart inte gjort det. Kanske dags att sluta komma med åsikter om andra skribenters förmågor eller läskunnighet.
Visst har jag läst inläggen i tråden och min uppfattning är inte att TS har problem att hantera verktyg utan snarare att han dels inte tycker att det är hans sak att göra det, dels att de upptagna hålen i kaklet gör en sån operation svår och dels att det inte blir snyggt med att göra urgröpningar i dörrfodret. Kan han inte själv kan det ju finnas någon i familjen/omgivningen/släkten som kan ge ett handtag. Har fungerat för mig och kan fungera för andra, till och med för de som du anser inte kan.
Då får du helt enkelt bättra på din läsförståelse, för jag förutsätter att alla som skriver har läst tidigare inlägg, men det är uppenbart att du inte har gjort det. Att du anser att anta och förutsätta betyder samma sak, tyder på att jag har 100% rätt om din läskunnighet...

Trådis gnäller över att behöva göra något, kan inte ens googla fram några smalare täckramar eller foder. Så nej, han är uppenbarligen inte tillräckligt kunnig, för då hade han inte skrivit här i första hand till att börja med. Sedan har han även totalt ignorerat allas försök till att hjälpa honom, men han har inte tagit till sig något öht. Att han har haft dessa apparatdosor otäckta i ett par år, tyder extremt mycket på att han är helt oförmögen att fatta beslut, eller klara av att göra något själv, annat än att skriva på ett forum. Att såga av en plastram 5mm och montera tillbaka de över dosorna, är alldeles tydligt, för krångligt att göra, trots att det är det absolut enklaste sättet att få det klart.

• Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
M Mrjayser skrev:
Då får du helt enkelt bättra på din läsförståelse, för jag förutsätter att alla som skriver har läst tidigare inlägg, men det är uppenbart att du inte har gjort det. Att du anser att anta och förutsätta betyder samma sak, tyder på att jag har 100% rätt om din läskunnighet...
Det värsta som finns i såna här sammanhang är besservissertyper, tycker jag. Jo, "förutsätta" och "anta" är synonymer enligt svensk synonymordbok. Vänligen sluta med dumheterna och håll diskussionen till det tråden handlar om.
M Mrjayser skrev:
Trådis gnäller över att behöva göra något, kan inte ens googla fram några smalare täckramar eller foder. Så nej, han är uppenbarligen inte tillräckligt kunnig, för då hade han inte skrivit här i första hand till att börja med. Sedan har han även totalt ignorerat allas försök till att hjälpa honom, men han har inte tagit till sig något öht. Att han har haft dessa apparatdosor otäckta i ett par år, tyder extremt mycket på att han är helt oförmögen att fatta beslut, eller klara av att göra något själv, annat än att skriva på ett forum. Att såga av en plastram 5mm och montera tillbaka de över dosorna, är alldeles tydligt, för krångligt att göra, trots att det är det absolut enklaste sättet att få det klart.
Vi läser tydligen på helt olika sätt. Ingenstans säger TS att han inte kan. Han ber om goda råd, vilket han fått av en hel del forummedlemmar men han har inte bett om en bedömning av hans mentala och praktiska förmågor. Förmågan har han vad jag kan utläsa av hans svar på olika förslag och vad han kommit fram till att han har för olika alternativ. Trådarna skulle vara mycket mera läsbara om det inte kommer en massa fåniga inlägg som inte har ett dugg med trådens ämne att göra utan bara avser att håna trådskaparen eller andra som bidrar till trådens innehåll.

• Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
M
Serafim Dahl Serafim Dahl skrev:
Det värsta som finns i såna här sammanhang är besservissertyper, tycker jag. Jo, "förutsätta" och "anta" är synonymer enligt svensk synonymordbok. Vänligen sluta med dumheterna och håll diskussionen till det tråden handlar om.

Vi läser tydligen på helt olika sätt. Ingenstans säger TS att han inte kan. Han ber om goda råd, vilket han fått av en hel del forummedlemmar men han har inte bett om en bedömning av hans mentala och praktiska förmågor. Förmågan har han vad jag kan utläsa av hans svar på olika förslag och vad han kommit fram till att han har för olika alternativ. Trådarna skulle vara mycket mera läsbara om det inte kommer en massa fåniga inlägg som inte har ett dugg med trådens ämne att göra utan bara avser att håna trådskaparen eller andra som bidrar till trådens innehåll.
Buhu buhu... Du har uppenbarligen inte läst trådia inlägg, eftersom han åtskilliga gånger skriver att, det blir nog svårt, det klarar jag inte av, hur menar du att jag ska göra då?

Han ignorerar exakt alla råd och tips som han fått i tråden, så nej jag har extremt lite tro, på att trådis är ens det minsta lilla händig, när han inte har koll på en det mest banala saker och benämningar.

Du kommer inte med några nya råd eller tips, som inte redan har tagits upp och tipsats om i tråden, men trådis vill endast ha det på ett enda specifikt sätt, men inte ens det har han klarat av att bestämma sig för.

Handlar om ett jäkla foder i en tvättstuga, som han har noll koll på uppenbarligen, samt inte tycker att 2 år är så himla lång tid att vänta på...

Jag förstår mkt väl att firman som utfört jobbet är extremt spyless på trådis och inte har för avsikt att tillmötesgå hans rent av patetiska krav och förväntningar.

• Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
V
O olof63 skrev:
Hmm, med risk för att vara en gnällspik då - här har vi en privatägd byggfirma som anlitas regelbundet av försäkringsbolag. De har fakturerat bolaget och fått fullt betalt för ett arbete som är delvis bristfälligt. Jag blir lite förvänad när flera deltagare här på forumet föreslår att kunden själv skall göra "last mile delivery". Där anmälar jag min avvikande åsikt. Vid den här tiden (2019) var det byggboom i Stockholm och just den här firman hade lite för många projekt på gång samtidigt. Hur vet jag det ? Jo jag råkade överhöra deras byggledare som bekräftade att hen inte hade tid att åka ut och titta hos kunden (dvs jag själv) pga överbeläggning. Nu är jag inte händig själv och har valt att stå på mig tills denna brist är åtgärdad. I de flesta fall går det säkert bra att dirigera underentreprenörer från olika firmor utan att du själv är närvarande, men i det här fallet sprack det.
Kör på om du orkar.
Måste folk hålla med dig? De finns ju lösningar som fungerar.
Löjligt !

• Älska
Mrjayser
  • Laddar…
Många upprörda medlemmar här, men jag är tacksam för de tips och råd jag har fått, och nej jag kommer inte att "fixa det själv". Gissar att det finns flera hel- eller halvproffs här på forumet som har en annan åsikt, själv är jag av del släktet som vill få det jag betalar (i det här fallet redan betalat) för - och ingen behöver hålla med mig för det.

• Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Liten feedback här till for7met då det var många upprörda inlägg på ett rätt solklart case enligt mig;

i) byggaren har gjort en helomvändning och har nu lyft och reparerat bakfallet i golvet, satt igen den otillåtna luckan i zon 1 och till och med flyttat de uttag/kontakter som jag beskrivit tidigare i tråden. Vetinte varför det sker nu, snart fyra år efter skadan, kanske för att vi närmar oss jul ?

Ny ombesiktning blir i januari. Sedan hoppas jag kunna stänga etta för gott.

BTW, vem brukar stå för ombesiktningskostnaden när det är byggaren som gjort fel? Jag har betalat två själv.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Ja, jösses.
Hur lång tid har detta tagit egentligen?

Hoppas Du hunnit med att fixa annat under tiden på kort tid.

Länka trådar på vad du håller på med.

Hinns det bli klart innan kåken säljs?

Jag brukar fixa allt på kort tid.
Orkar bara inte gå å vänta, på att saker ska bli färdiga nån gång.

Måste ändå ge TS beröm som ids hålla i...

Buga🤓

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Snart fyra år.

Vad är det för folk som inte har något annat att pyssla med?

Man kan undra över hur resten av kåken ser ut?
Typ 5 - 10 års projekt på allt?

Här åtgärdas allt på högst 2 dagar till en vecka.

.

Düsseldorff
Byggfirman ska stå för kostnaden för ombesiktning.

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Düsseldorff
H Hybro skrev:
Vad är det för folk som inte har något annat att pyssla med?

Man kan undra över hur resten av kåken ser ut?
Typ 5 - 10 års projekt på allt?

Här åtgärdas allt på högst 2 dagar till en vecka.

.
Kul att du fick möjlighet att framhålla din egen förträfflighet. Nu är det dags för dig att lämna tråden.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Ja, herregud... Är detta inte preskriberat?

Nu måste jag tömma asklådan i kaminen. Kan inte vänta typ 2 veckor.

Har absolut inget med förträfflighet att göra... Men jag börjar frysa.

Bye, bye....

Düsseldorff
H Hybro skrev:
Ja, herregud... Är detta inte preskriberat?

Nu måste jag tömma asklådan i kaminen. Kan inte vänta typ 2 veckor.
Sluta. TS situation blir inte bättre av att du inte kan uppföra dig.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.