Ommöblering ett, att visa upp Notiser där nere istället för Deltagit i appen är på g. Hoppas och tror att den rullas ut i nästa appuppdatering. Notiser har snabbt blivit en av de mest populära funktionerna, då bör det också ligga nära till hands.

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Härligt!

Uppdateringen har då inte hjälpt mig iaf. Fortfarande samma problem att appen låser sig då det är reklam
. Skärmdump av en diskussionstråd på ett forum visar ett inlägg om appproblem med Android 9.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kör android 9

B
Tre problem med appen på Android (kör Oneplus 8Pro och Android 11).

1. Hanteringen av externa sidor har försämrats då det inte på ett enkelt sätt går att öppna sidan i annan webbläsare än den inbyggda i Byggahus-appen. Normalt brukar appar ha valet under meny-prickar att öppna i ex Chrome. För att kunna öppna en sida nu är jag tvungen att klicka på dela-ikonen, kopiera länken, öppna Chrome och klistra in länken där.
Skulle önska både inställning att alltid få öppna länkar i Chrome utan att gå via Byggahus-appens egna samt att om man använder inbyggda webbläsaren enklare kunna öppna länken i ex Chrome om den är standard i systemet.

2. Om man har en tråd öppen så finns valet "Öppna i webbläsre" under de tre prickarna upp till höger. Väljer man det så händer inget mer än att det blinkar till.

3. Iom nya designen så har det hänt saker med mobilappen med, den är väl bara en wrapper för mobilsidan. I mina inställningar har jag valt "Bilderi trådlistor: Av"
Men nu visas ändå bilder i ex listorna för Senaste och Bevakningar.

Är det bara jag som blivit av med notifieringarna i webbläsaren? Numera måste jag alltid klicka på klockan för att få se om det kommit några nya inlägg, tidigare fick jag en röd "flagga" som talade om att det fanns nya inlägg...

B
B breakman skrev:
Tre problem med appen på Android (kör Oneplus 8Pro och Android 11).

1. Hanteringen av externa sidor har försämrats då det inte på ett enkelt sätt går att öppna sidan i annan webbläsare än den inbyggda i Byggahus-appen. Normalt brukar appar ha valet under meny-prickar att öppna i ex Chrome. För att kunna öppna en sida nu är jag tvungen att klicka på dela-ikonen, kopiera länken, öppna Chrome och klistra in länken där.
Skulle önska både inställning att alltid få öppna länkar i Chrome utan att gå via Byggahus-appens egna samt att om man använder inbyggda webbläsaren enklare kunna öppna länken i ex Chrome om den är standard i systemet.

2. Om man har en tråd öppen så finns valet "Öppna i webbläsre" under de tre prickarna upp till höger. Väljer man det så händer inget mer än att det blinkar till.

3. Iom nya designen så har det hänt saker med mobilappen med, den är väl bara en wrapper för mobilsidan. I mina inställningar har jag valt "Bilderi trådlistor: Av"
Men nu visas ändå bilder i ex listorna för Senaste och Bevakningar.
Uppdatering av hemsidan som utlovats i feedback på sidan-tråden löst punkt 3.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
B breakman skrev:
1. Hanteringen av externa sidor... För att kunna öppna en sida nu är jag tvungen att klicka på dela-ikonen, kopiera länken, öppna Chrome och klistra in.
Finns inte alternativet ”Öppna i Chrome” i android appen när du klickar på dela-knappen? I ios appen har vi ett ”Öppna i Safari”-alternativ.

Skärmdump av en mobil enhet som visar alternativet "Öppna i Safari" markerat under delningsmenyn.
Skapa konto

Håller med dig att det är dumt att man idag ej kan välja ”Öppna externa länkar i förvald webbläsare” i appen. Det hade gett en bättre användarupplevelse när man vill utföra ett köp eller när man vill logga in på sidan man kommer till.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Finns inte alternativet ”Öppna i Chrome” i android appen när du klickar på dela-knappen? I ios appen har vi ett ”Öppna i Safari”-alternativ.

[bild]

Håller med dig att det är dumt att man idag ej kan välja ”Öppna externa länkar i förvald webbläsare” i appen. Det hade gett en bättre användarupplevelse när man vill utföra ett köp eller när man vill logga in på sidan man kommer till.
Det beror på Android. Jag som har Duckduckgo browser installerad kan öppna med denna.

pacman42 pacman42 skrev:
Det beror på Android. Jag som har Duckduckgo browser installerad kan öppna med denna.
Menar du att alternativet ”Öppna i Duckduckgo” finns när du klickar på Dela i appens ”external view”? Eller menar du att det funkar för dig att klicka på ”...” och välja ”Öppna i webbläsare”?

B

[bild]

Nix, finns inte med bland alternativen.
Sen tycker jag att "standard" bland appar är att ha valet under menyprickarna, det är drä jag kollat först.

Skärmdump av en smartphone med appdelningsmenyn öppen och ikoner för olika appar som Facebook, Instagram och WhatsApp.
Skapa konto

B breakman skrev:
Detta måste vara en bugg i android appen. Det funkar för mig att klicka på ”...” och välja ”Öppna i webbläsare” i ios appen när jag befinner mig på en sida på Byggahus.se.

Menar du att alternativet ”Öppna i Duckduckgo” finns när du klickar på Dela i appens ”external view”? Eller menar du att det funkar för dig att klicka på ”...” och välja ”Öppna i webbläsare”?
Skärmbild på en smartphone med flera appikoner inklusive Firefox, Gmail och Bluetooth.
Skapa konto

Ja, även Firefox.

B breakman skrev:
Nix, finns inte med bland alternativen.
Sen tycker jag att "standard" bland appar är att ha valet under menyprickarna, det är drä jag kollat först.

[bild]
Många appar (Facebook, Messenger, Instagram, Youtube) öppnar numera upp externa länkar i appen. Delvis för att förenkla för vissa (göra det enklare att komma tillbaka) men också för att inte ”tappa” besökaren, behålla besökaren längre tid och att styra besökarens beteende så att man delar via tjänster som de själva äger. Nästan alla dessa appar har lagt ”öppna i webbläsare” längre bort (eller inte ha det alternativet alls). Men ett argument har också varit ett önskemål att att less is more.

Hela ”dela-upplevelsen” verkar vara väldigt olika i ios och android.

B
Många appar (Facebook, Messenger, Instagram, Youtube) öppnar numera upp externa länkar i appen. Delvis för att förenkla för vissa (göra det enklare att komma tillbaka) men också för att inte ”tappa” besökaren, behålla besökaren längre tid och att styra besökarens beteende så att man delar via tjänster som de själva äger. Nästan alla dessa appar har lagt ”öppna i webbläsare” längre bort (eller inte ha det alternativet alls). Men ett argument har också varit ett önskemål att att less is more.
Håller inte med om att valet att öppna externa sidor i standardwebbläsaren ligger längre bort i de appar du räknar upp. Eftersom de alla har ett likartat beteende så anser jag att det är närmare.

Facebook kan ställas in att alltid öppna de i Chrome. Aktiverar manbinte det så finns valet på samma sätt som i Messenger.
Messenger ha valet "Öppna i Chrome" direkt under menyprickarna.
Instagram har lika som messenger.
Youtube öppna automatiskt alla externa länkar i Chrome.

Bild från Instagram
Skärmdump av en webbläsarmeny med alternativet "Öppna i Chrome" markerat.
Skapa konto

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.