Okej, då funkar det olika i ios och android.

Fairlane
Jag kör Android 10 på telefonen jag skriver på nu. Där finns alternativ att öppna i webbläsare under de tre prickarna.

Skärmdump från en mobil enhet som visar diskussionstrådar och meny för webbläsaralternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har även Android 10 på min OnePlus 6T och det ser likadant ut där.

På en Samsung Galaxy S2 Tab med Android 7.0 finns också alternativet:

Skärmdump av ett diskussionsforum inlägg om tekniska problem på en Samsung Galaxy Tab.
Skapa konto

Dock händer absolut inget mer än möjligen att det "blinkar till" om man väljer "Öppna i webläsare".

Alfredo Alfredo skrev:

[bild]

Dock händer absolut inget mer än möjligen att det "blinkar till" om man väljer "Öppna i webläsare".
Men så är det på min telefon också om jag väljer öppna i webbläsare. Men väljer jag dela till Firefox eller Duckduckgo så fungerar det.

Jag kör också android 10 och för mig fungerar det :thinking:

B
Fairlane Fairlane skrev:
Jag kör Android 10 på telefonen jag skriver på nu. Där finns alternativ att öppna i webbläsare under de tre prickarna.

[bild]

Jag har även Android 10 på min OnePlus 6T och det ser likadant ut där.
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]

Det jag har synpunkter på är inte att valet inte skulle finnas när man öppnar menyn i ex en tråd, där är problemet att det inte funkar när man klickar på "Öppna i Chrome".
Det som är omständligt är att öppna externa länkar, ex https://google.se, i något annat än ByggaHus-appen egna webbläsare. Då finns inte alternativet att öppna i Chrome utan jag får välja dela-knappen och välja att kopiera URL:en osv...

Fairlane
Ok, på mina telefoner fungerar det bra att faktiskt öppna länkarna också.

Som helt nybliven Byggahus-appanvändare (Android) undrar jag om man kan ställa in så att man kommer direkt till forumet när man startar appen? Jag lyckas inte hitta den funktionen.

Nej det går ej. Men om du ej stänger appen (vilka det flesta ej gör) så kommer du tillbaka till den sida där du sist var.

Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 skrev:
ställa in så att man kommer direkt till forumet när man startar appen?
"Senaste" eller "Bevakningar" i forumet är bara ett klick bort (längst ner) och det är i princip alltid "dit" jag vill om jag vill gå till forumet så det känns hur som helst väldigt enkelt.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
OK, synd.
Men tack för svar.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
När man bläddrar förbi vissa reklamer så "snor" appen ljudet och stänger av ljud i bakgrunden från t.ex. webradion.
Nu senast var det reklam från bluestep.
Det går inte att få igång ljudet från webradion så länge reklamrutan är synlig.
Startar man radion igen så stängs den ner så fort reklamen blir synlig i appen.

Vilken app använder du - android eller iphone? Om du använder android, vilken webbläsare använder du normalt i din android? Händer detta även när du är inloggad?

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vilken app använder du - android eller iphone? Om du använder android, vilken webbläsare använder du normalt i din android? Händer detta även när du är inloggad?
Jag kör Android, normalt kör jag Opera som webläsare. Jag är alltid i loggad på byggahus via appen (tror jag åtminstone). Webradion som dör så fort reklamen visas kör jag genom SR:s app. Har inte testat om byggahus appen också dödar ljud från spotify eller någon annan app ännu.

Bara jag som har problem med appen?
Skärmdump av en felmeddelande på en smartphone som visar 'ERR_NAME_NOT_RESOLVED'.
Skapa konto

Samsung Galaxy S10
Android 11
Autouppdaterar alla appar alltid.

Får felet oavsett vad jag gör.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.