18 351 läst · 201 svar
18k läst
201 svar
Byggahus bilvårdstråd
Fick feeling av bilvårdspratet, ihop med nästan 10°C ute.
Prickbort
KingCarthur skum
Tershine Purify S
Apex+ på blöt bil innan torkning

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Prickbort
KingCarthur skum
Tershine Purify S
Apex+ på blöt bil innan torkning
Fattningen är M22.
Här är adaptrar.
I just found this on AliExpress:
58,15kr | Pressure Washer Quick Fitting Adapter for Gun and Power Washer to M22 14mm Female Fitting For Karcher Lavor Bosch
https://a.aliexpress.com/_EIK8ngc
Här är adaptrar.
I just found this on AliExpress:
58,15kr | Pressure Washer Quick Fitting Adapter for Gun and Power Washer to M22 14mm Female Fitting For Karcher Lavor Bosch
https://a.aliexpress.com/_EIK8ngc
Är det inte adapter för att kunna använda DrDirt skumlans i korta handtaget @[SKPG]Zamora letar efter?Mugmaz skrev:
Nja 🙂Mugmaz skrev:
Jag tolkar det som han är på jakt efter nåt liknande denna.

Logga in
Skapa konto
För att kunna använda G3 snap lock som Autodude kallar det.
Alltså byta ut ¼" quick connect i nosen till större dimension.

Logga in
Skapa konto
Men det är min tolkning 😉👍
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 365 inlägg
Tydligen kräver de billiga foamlansarna (tex. Biltema) 3-4ggr tvättmedel för att få till samma mängd skum enligt scandinavian detailing på YT.
Och till människan som sa att hans högtryck gör lika rent utan skum, hur lång tid tar den tvättningen då isf.? Min hetvattentvätt med 600L/h och valfri temperatur på vattnet gör det iaf. inte lika snabbt som det alkaliska skummet inkl. sköljning fixar det på
Och till människan som sa att hans högtryck gör lika rent utan skum, hur lång tid tar den tvättningen då isf.? Min hetvattentvätt med 600L/h och valfri temperatur på vattnet gör det iaf. inte lika snabbt som det alkaliska skummet inkl. sköljning fixar det på
Redigerat:
Brutalt flöde. Bara energin till att värma den mängden vatten är svindlande!Tokslut skrev:
Tydligen kräver de billiga foamlansarna (tex. Biltema) 3-4ggr tvättmedel för att få till samma mängd skum enligt scandinavian detailing på YT.
Och till människan som sa att hans högtryck gör lika rent utan skum, hur lång tid tar den tvättningen då isf.? Min hetvattentvätt med 600L/min och valfri temperatur på vattnet gör det iaf. inte lika snabbt som det alkaliska skummet inkl. sköljning fixar det på