R roli skrev:
Snygg lösning. Blir det problem med "uppsamlaren" från stupröret så kan jag rekommendera en sådan här: [länk]
Har monterat en själv och den både separerar ut löv och skräp och skickar vattnet till uppsamlingstunnan.
Stänger man kranen för att sluta samla vatten t ex inför vintern?

Z z_bumbi skrev:
Stänger man kranen för att sluta samla vatten t ex inför vintern?
Det finns ingen kran att stänga. Men man kan koppla loss slangen och sätta på den medföljande proppen. Om detta räcker och om den klarar vintern kan jag svara på först till våren eftersom den ännu inte har varit monterad någon vinter hos mig.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
@roli
R roli skrev:
Det finns ingen kran att stänga. Men man kan koppla loss slangen och sätta på den medföljande proppen. Om detta räcker och om den klarar vintern kan jag svara på först till våren eftersom den ännu inte har varit monterad någon vinter hos mig.
Hur klarade den vintern? Har också tittat på den modellen. Gillar att lövsilen är exponerad så man tydligt märker om det är stopp.

J Joakim654 skrev:
@roli

Hur klarade den vintern? Har också tittat på den modellen. Gillar att lövsilen är exponerad så man tydligt märker om det är stopp.
Den är åter i drift och har i allafall klarat denna vintern utan missöden.

• Gilla
Luc Reiner och 3 till
  • Laddar…
Bra med uppdateringar!

Se till att omsätta vattnet alternativt tömma tanken under regnperiod. Annars kan du få ett ekosystem i tanken 😂

• Vattenyta med gröna växter och algbeläggning, tecken på stillestående vattentank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förorenat vatten i en tank med alger, skräp och växtlighet som bildar ett oönskat ekosystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.