Fasen, var o köpte en dränkpump påvägen hem. Men insåg rätt snabbt att den inte gick att få ner genom hålet! :sweat:

Vill helst inte gör upp ett större hål än ordinarie hål med lock. Finns det någon annan som är mindre som går att få ner i hålet?
 
Mindre än vad då?
 
Än ibc tankens ordinarie hål
 
Och för oss som inte har någon tank att mäta på så vet vi inte hur stort det hålet är.
 
Tänkte att någon som redan gjort samma sak kunde svara på vad dom använt. :rofl:

Har inte heller en aning om hur stort hålet är, får återkomma kring det! ;)
 
C crazytok skrev:
Fasen, var o köpte en dränkpump påvägen hem. Men insåg rätt snabbt att den inte gick att få ner genom hålet! :sweat:

Vill helst inte gör upp ett större hål än ordinarie hål med lock. Finns det någon annan som är mindre som går att få ner i hålet?
Det finns olika stora lock på tanktoppen så du måste vara mer specifik, hur stort lock har du?
Vad köpte du för pump?
Mätband över öppning på behållare, skalangivelse vid tio centimeter. Smuts, solljus, skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måttband ligger på lock, smutsigt vatten i tjärn, möjlig mätning eller inspektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har satt tryckluftnippel i locket så jag kan skapa tryck i tanken :D

Vattenslang kopplad till utomhuskran, plastkoppling, blå handtag, grusmark, delvis suddig bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har satt Gardena-koppling i täcklocket så jag kan koppla vanlig slang.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Ni som har tankar, eller nyss köpt. Var hittar man dessa till ett ”vettigt pris” eller är det så att en tank kostar nästan 3 tusen? Måste väl gå att få tag på begagnade?
 
Köpt mina via blocket.
Om du köper begagnad så kolla vad det varit i den innan. Finns ju rätt otrevliga saker i ibland. Mina har varit fyllda med rapsolja.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Såhär står min, inser nu att den kommer stå i gassande sol hela dagarna.
 
  • Stor plasttank på pall står intill svart träbyggnad med vita dörrar, klar himmel ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Manganbangan Manganbangan skrev:
Såhär står min, inser nu att den kommer stå i gassande sol hela dagarna.
En av mina står så också, södervägg i gassande sol. Det gör ingenting.
 
R roli skrev:
Ni som har tankar, eller nyss köpt. Var hittar man dessa till ett ”vettigt pris” eller är det så att en tank kostar nästan 3 tusen? Måste väl gå att få tag på begagnade?
500 spänn på Marketplace. Men de rimligt prissatta går fort så lägg en bevakning på blocket/Marketplace så ökar dina chanser. Eller lämna civilisationen, på landet är allt billigt, nästan.
 
D Dilato skrev:
En av mina står så också, södervägg i gassande sol. Det gör ingenting.
Hörde nått om algbildning
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Hörde nått om algbildning
Det lilla som blir är inte farligt (om du inte ska ha det som dricksvatten).
 
Patrik440
R roli skrev:
Var hittar man dessa till ett ”vettigt pris” eller är det så att en tank kostar nästan 3 tusen? Måste väl gå att få tag på begagnade?
Jag hittar mina här.
Staplar av IBC-containrar utomhus i snö, lagring, industri, träd, grå himmel, vintertid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:cool:

Dessvärre så säljer jag inte några utan har bara för eget bruk.

/P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.