De flesta kristna helgerna skulle jag vilja påstå, folk är ledig men inte så mycket mer än så.

När det är påsk, och det kommer påskkärringar / gubbar, då ger jag gladeligen godis.

Bus eller Godis, ja det hör halloween till, och det är något jag aldrig skulle beblanda mig med.

Det är bäst att betala med pengar eller godis. Dessa upptåg är ett förstadium till en karriär i samma sorts beskyddarverksamhet som Maffian eller Bikers bedriver!

För några år sedan kom vi hem på Söndagskvällen efter Halloween och fann att barnen sprayat självlysande färg på krattor, spadar och på plattorna i trädgårdsgången.

I vårt fall brottslig verksamhet i andra fall rent tiggeri, men tyvärr vet man ju inte vilken kategori delinkventerna tillhör.

BigGitt skrev:
Ett bland de "normalaste" inlägg du skriver ;)

Skämt åsido. Vilka dagar,tillfällen menar du?
Trettondagen, långfredagen, pingstdagen o afton, kristi flygare är väl ganska meningslösa.

Påsk o jul. Är väl ok för den kristna sidan.

Nyår, Valborg o midsommar ska vi inte röra

1maj är väl ganska mossigt nuförtiden.

BigGitt skrev:
Snart är det 31 oktober. Vad ger ni barnen som knackar på dörren?

Godis, pengar eller inget?
Förra hösten (min premiär som villaägare) hade jag bunkrat upp med godis till grannungarna. Ingen dök dock upp vilket ledde till att jag snaskade i mig godiset själv :) Döm om min förvåning när ungarna dök upp på allhelgona och ville ha godis... Jag antar att det är lite skruvat med högtiderna här uppe i Norrland :) Pengar skulle jag dock aldrig ge dem, då får de hellre kasta ägg på huset...

Om nån skulle kasta ägg på mitt hus så skulle dom nog få uppleva känslan av att få begagnad 5w-40 helsyntetolja över sig, eller kanske 80-90 hypoidolja.

Mmmmm........................

skalman1 skrev:
Om nån skulle kasta ägg på mitt hus så skulle dom nog få uppleva känslan av att få begagnad 5w-40 helsyntetolja över sig, eller kanske 80-90 hypoidolja.

Mmmmm........................
Och efter oljan kommer innehållet i en dunkudde!

stilofunk skrev:
Och efter oljan kommer innehållet i en dunkudde!
Bra tips! :wow:

Till mig kommer bara grannarna, vi bor ifs ganska ensligt, lillpojken är dock 11 år och gick nog mest för att följa med syrran, men han var utklädd (smink och allt) han tyckte det var jättepinsamt speciellt då min man öppnade och sa åå, vad ni var skrämmande och log stort. (min man älskar tanken med hallowen, påsk) Han kommer nog inte i år (fast han var ju faktiskt påskkärring i år när jag tänker efter) Vi ser det som en ursäkt att bunkra upp med godis (det kan ju komma flera) både på hallowen och påsk och allahelgona (någon kan ju ha tagit fel på dagen)

Jag tycker man ska se det som en social träff, lära känna barnen i kvarteret- grej.

Jaja. Jag vill se Skalman1 bjuda in barna :D

Tror inte han vet hur ett barn ser ut ;)

BigGitt skrev:
Tror inte han vet hur ett barn ser ut ;)

Jodå, jag har sett dom.

aliens_vs_predator_requiem-avpr-hybrid.jpg

skalman1 skrev:
Jodå, jag har sett dom.

[bild]
Bifogar ditt inlägg, bara för att kunna visa för din fru den dagen hon vill ha barn med dig :D
Nu är du ... ;) hehe

Du, men den listan på prylar som ska fixas som jag har så behöver jag inte bry mig om det problemet.....
När huset nu blir klart tills jul förhoppningsvis så kommer jag ägna all ledig tid åt mina bilar, så problemet med flickvänner behöver jag inte oroa mig för då jag även i fortsättningen kommer att vara ensam. :)d^_^b

Ola78
skalman1 skrev:
Du, men den listan på prylar som ska fixas som jag har så behöver jag inte bry mig om det problemet.....
När huset nu blir klart tills jul förhoppningsvis så kommer jag ägna all ledig tid åt mina bilar, så problemet med flickvänner behöver jag inte oroa mig för då jag även i fortsättningen kommer att vara ensam. :)d^_^b
Så ska man aldrig säga, man vet aldrig när kärleken slår till................på nåt bilträff kanske du träffa en framtida fru;)

Ähummm.....

Om jag är på en bilträff så går jag väl inte och spanar in brudar heller när det finns fullt med just bilar. :x

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.