Hej,
Väggfärgen har bubblat upp på ca. 10cm. Är detta orsakat av fukt/mögel bakom färgen eller kan det finnas andra orsaker?
Hur tar jag bäst reda på det samt vad är rimligast lösning? Området är precis ovanför golvlisten och döljs av möblemang så är för ögat inget problem.
Lägenhet är nybyggnation fr. 2021. Väggen är betongvägg och andra sidan är balkong. All hjälp uppskattas.
Väggfärgen har bubblat upp på ca. 10cm. Är detta orsakat av fukt/mögel bakom färgen eller kan det finnas andra orsaker?
Hur tar jag bäst reda på det samt vad är rimligast lösning? Området är precis ovanför golvlisten och döljs av möblemang så är för ögat inget problem.
Lägenhet är nybyggnation fr. 2021. Väggen är betongvägg och andra sidan är balkong. All hjälp uppskattas.
Inte lätt att säga, och jag är vääääldigt spekulativ här, men det är en väldigt liten yta så kanske fuktvandring från kondens på rören eller ”karbonatisering” där dålig gjutning i just det området och ev ytligt liggande armering rostar pga koldioxid från luften vandrar in i betongen…. Isåfall skulle betongen också vara spröd under. Googla på det så hittar du bilder.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken färg till svart järnbalk trappa inomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Varför spricker väggfärgen inomhus?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Gå ihop och köpa vit väggfärg inomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilka inomhusväggfärger kan sprutmålas?
Färg, Måla & Tapetsera -
Lasyr eller utspädd väggfärg för att måla plywood inomhus?
Färg, Måla & Tapetsera