Jämfört otroligt vissa här så ska man nog inte klaga på sin förbrukning.

Xc70 d4a kör vi o bilen säger väll typ 0,84L/milen. Då tankar vi "marin" diesel dvs b0
Firma häcken caddy maxi 150hp 4motion dsg ligger där kring 0,7L/milen.

Men historiska fordon
Suburban 6,2d - 2,74l/m
Land cruiser 1,74l/m
Atv med bandsats typ 3-5l/m
Yamaha mt09 gick där kring 0,5l/m

Båt har jag aldrig haft nöjet att tanka
 
C
Patrik440 Patrik440 skrev:
Det har blivit dyrt med små 35 liters skvättar också..
Hört från flera håll nu att man får tanka två gånger nu då pumpen slår av på maxbelopp per tankning :surprised:
 
Vart har folk problem med det? Eller gäller det bara betaltkortskunder?
 
Och här sitter jag och tycker att det är hög förbrukning under vintern i min diesel med ett snitt på 0,48... Nu är det lagom sommar och den snittar på 0,43 igen. Å andra sidan så är det 50/70 km/h till vardags och 100/110 på helgturerna (12 mil per väg) så det är som det är.
 
C
L Lutte skrev:
Vart har folk problem med det? Eller gäller det bara betaltkortskunder?
Det gäller kortbetalning, ja. Tydligen är det Visa och Mastercards regler att specifikt 1500 kr ska reserveras när kortet registreras i pumpen, och det blir också maxbeloppet du kan tanka för. Sen får du dra kortet igen.
 
C cpalm skrev:
Det gäller kortbetalning, ja. Tydligen är det Visa och Mastercards regler att specifikt 1500 kr ska reserveras när kortet registreras i pumpen, och det blir också maxbeloppet du kan tanka för. Sen får du dra kortet igen.
Misstänkte att det var det som spökade, kör bara firmakort eller tankkort för att kunna tanka diesel utan miljötillsatser.
 
galento
C cpalm skrev:
Hört från flera håll nu att man får tanka två gånger nu då pumpen slår av på maxbelopp per tankning :surprised:
Så har det varit förr också med tankkort på obemannad station , när man tankade
Cheva pickupen med 130l tank stoppade pumpen vid 1000kr och man fick börja om för att få fullt.

Ps. pickupen ville ha 1,9 L/mil på blandad körning och ca 1,6 på landsväg.( 350 TBI / 4l80e låda )
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Circle K Truck Diesel-pumpen strax utanför min arbetsplats bryter på 9999:-. En lastbilschaufför morrade något att kortet måste i tre gånger innan det var fulltankat...
 
  • Wow
  • Ledsen
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
C cpalm skrev:
Hört från flera håll nu att man får tanka två gånger nu då pumpen slår av på maxbelopp per tankning :surprised:
Ja det har jag råkat ut för.
Det var dock ett bra tag sedan då jag numera tankar med appen Carpay.

/Patrik
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Patrik440
galento galento skrev:
Man får nog börja lägga undan bensinpengar under vinterhalvåret.
Ja det får nog snart bli så.

/Patrik
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.