34 373 läst · 433 svar
34k läst
433 svar
Boxer slutar med programkort?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 206 inlägg
Men vad har du för ingångar på TV:n då? Kan kanske vara läge att köra parabol med CA-modul (Allente)?Huggedugge1 skrev:
Ja, har kollat på Allente. Men för ordningens skull så pratade jag med en installatör om det och deras parabollösningar kommer avvecklas inom 1-2 år. 🤷♂️
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 206 inlägg
Kul. Tyvärr kan man väl inte gratis portera ett 08 nr till ett sådant mobilnr. Kul att ha kvar sitt gamla nummer man haft i många år... Men kanske inte värt hundratals kronor om året...pacman42 skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 206 inlägg
Jag kan självklart inte garantera att det är så, men eftersom Telenor (som äger Allente) även äger satelliten så vet jag inte. Och att de flesta operatörer går ifrån det vet jag inte heller, var har du hört det?Huggedugge1 skrev:
Och det är ju ingen förmögenhet som försvinnet om det skulle hända. Kanske en bättre lörning/tjänst finns att byta till som bättre.[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 206 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 206 inlägg
Kanske det finns någon som porterar gratis, men de tar väl tyvärr runt 50 kronor i månaden för tjänsten att ha numret kopplat till mobilen.J JohanLun skrev:
Men Bahnhof tar väl bara en engångskostnad. Då behöver man väl dock fast abonnemang och box hos dem.