pacman42 pacman42 skrev:
Det finns ju digital radio runt våra fem storstäder också (ett visst mått av ironi i det påståendet):
- Luleå, Uppsala, Stockholm, Göteborg och Malmö.
Jovisst men där kom man visst av sig... vet inte om det var för dyrt?
DAB skulle ju slå ut allt... det blev analog vevradio istället.
 
P paralun skrev:
Jovisst men där kom man visst av sig... vet inte om det var för dyrt?
DAB skulle ju slå ut allt... det blev analog vevradio istället.
De privata aktörerna är jätteintresserade av detta, de skulle kunna nå ut med sina kanaler till en ännu större del av landet. Men de är inte villiga att betala kostnaderna, intresset att betala svalnade betydligt när webbradion blev populär. Lite tråkigt att det inte finns någon bra app för webb-radio i Android Auto (ingen jag hittat i alla fall). Det blir ju att använda assistenten och då hittar man ju inget nytt...
 
pacman42 pacman42 skrev:
De privata aktörerna är jätteintresserade av detta, de skulle kunna nå ut med sina kanaler till en ännu större del av landet. Men de är inte villiga att betala kostnaderna, intresset att betala svalnade betydligt när webbradion blev populär. Lite tråkigt att det inte finns någon bra app för webb-radio i Android Auto (ingen jag hittat i alla fall). Det blir ju att använda assistenten och då hittar man ju inget nytt...
Jo ungefär som att satelliterna blev ålderdomlig teknik när vi fick fiber. Har inte letat efter en webapp för Android Auto kör mest Spotify. Mycket att välja på idag....
 
Kanaler som nu sänder i marknätet har tillstånd till 2026
Kommer någon av dessa att sända fritt, de har ju betalt för ett tillstånd?
Kanalerna i marknätet utses av mediamyndigheten och inte Boxer, har Tele2 ersatt dessa så de inte blir frikanaler i marknätet?
Med ett stort antal gratis reklamkanaler i marknätet, skulle Tele2 mfl förlora kunder från sina betalpaket
I Finland sänds alla reklamkanaler fritt i marknätet, finnar betalar inte för att se reklam 🙃
 
  • Gilla
Renovatorus och 1 till
  • Laddar…
Varför nöja sig med att suga ur 500 i månaden för riktig TV när man kan klämma ut ytterligare 700 för obegränsat bredband?
mvh Boxer/Tele2
 
john68 john68 skrev:
Kollade hårdvaran och jag hade bara en MR200 så det blev en tur in till city och uppgradera till en MR600. Rea på K&Co
Ligger nu på mellan 60 och 80 ner så ngn mer antenn behövs ej.😁
 
  • Smartphone-skärmdump av en hastighetstestapp med nedladdningshastighet 127,44 Mbit/s, uppladdningshastighet 17,38 Mbit/s och svarstid 24,94 ms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det känns ju ganska absurt egentligen att betala nått för att se på kanal 3,5,6,7,8,9,10,11,12.
Med tanke på mängden reklam som pumpas ut i dessa kanaler.
 
  • Gilla
Helmersson och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jo, jag vet allt det där. Men jag har ett antal kunder som sitter i lägenheter, har inget internet, är inte intresserade av internet men följer sin jäkla serier. Då ska de först skaffa internet + ny TV alternativt Chromecast (som de visserligen får av Tele 2)
Kalla mig gammalmodig, men jag har gillat och jobbat med det här distributionssättet av kanaler ända sedan det hette Senda.
Tycker faktiskt lite synd om alla dessa Tant Berit och Farbror Sven.....
Ja några behöver göra en förändring och det blir jobbigt för några under 5-7 år, men så är det alltid vid teknikskiften. Jag tror det är rimligt att allt inte förblir som det var förr.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det känns ju ganska absurt egentligen att betala nått för att se på kanal 3,5,6,7,8,9,10,11,12.
Med tanke på mängden reklam som pumpas ut i dessa kanaler.
Är ju varfritt, inget att fundera över😉
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det känns ju ganska absurt egentligen att betala nått för att se på kanal 3,5,6,7,8,9,10,11,12.
Med tanke på mängden reklam som pumpas ut i dessa kanaler.
Instämmer. Reklamavbrotten, prishöjningar och nu nerläggning av marksändningen var saker som gjorde att vi sa upp abonnemanget.

Det kändes som intervallen mellan reklamavbrotten blev kortare och kortare och reklamen längre.
Jag slaktade en gammal fjärrkontroll, stoppade den i en trälåda och på locket satte jag en stor väggbrytare, sedan kopplad till fjärrens mute-knapp. Snabbt och enkelt kunde man slänga sig på knappen och tysta reklamen.

Något positivt med abonnemanget var/är Viaplay och Tele2 play. Där finns en hel del filmer, många av b-karaktär men en del helt OK. Det körde via via Google TV.

Lustigt nog har Boxer inte stängt ner kortet, det skulle enl. bekräftelse ha avslutats i mitten av juli, helt OK, nu fick vi OS gratis ...
 
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Känns sådär att köpa en TV för nästan 50K och använda chromecast… Helt ointressant faktiskt. Sen får den troligen inte plats heller då jag kör slim i princip mot väggen.
Kommer inte TVn med stöd för Chromecast? Trodde allting gjorde det numera...

Sedan brukar väl de slimma gå att ansluta någon annanstans med förlängning/etc. Buktar det ut minsta lilla får en Chromecast plats ändå
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Oavsett… Helt ointressant med ChromeCast. AirPlay funkar också. Men varför skulle jag vilja använda det på en TV för 50 papp?

Klart jag KAN lösa det. TV skall vara enkelt.

Men väljer hellre någon annan operatör för gränssnittets skull. Oavsett igen - så löser inte det min önskan om tv-antenn & internet.
 
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Oavsett… Helt ointressant med ChromeCast. AirPlay funkar också. Men varför skulle jag vilja använda det på en TV för 50 papp?

Klart jag KAN lösa det. TV skall vara enkelt.

Men väljer hellre någon annan operatör för gränssnittets skull. Oavsett igen - så löser inte det min önskan om tv-antenn & internet.
Känns spontant som en dålig investering för 50' 🤷🏼‍♂️
Vad är det för TV?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ja. Om man vill ha både antenn & Internet. Som jag har det just nu så funkar det kanon. Fantastisk TV!

Men dom stänger ner antenn kanalerna… Då skall man övergå till bara internet TV. Då blir det för mig kasst. Har gjort den resan med Telia - sådärbra…
 
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Oavsett… Helt ointressant med ChromeCast. AirPlay funkar också. Men varför skulle jag vilja använda det på en TV för 50 papp?

Klart jag KAN lösa det. TV skall vara enkelt.

Men väljer hellre någon annan operatör för gränssnittets skull. Oavsett igen - så löser inte det min önskan om tv-antenn & internet.
Oavsett priset på en TV så kan man få göra kompromisser för att få det man önskar. Jag fokuserar på att hitta en lösning som är acceptabel, behöver inte vara perfekt men tillräckligt bra idag och acceptabelt i pris/kostnad.
Och "imorgon" kanske den perfekta lösningen finns.
Tråkigt inlägg, japp, vet det.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.