33 658 läst · 134 svar
34k läst
134 svar
Boverket ger klartecken till större attefallshus
Jag tror att mest så är det att högre hus kraftigare påverkar områdens karaktär och det visuella intrånget mot grannar.B billy_baver skrev:
Notera nu skillnaden på attefallshus och attefalkstillbyggnad. De nya reglerna för tillbyggnad föreslås bli att man får bygga upp till mock höjd, oavsett antal våningar.
För attefallshus så kommer jag inte ihåg exakt hur förslaget såg ut, men jag har för mig att man höjer från 4m till 4,5m I nockhljd för at lättare få plats med ett loft...
För attefallshus så kommer jag inte ihåg exakt hur förslaget såg ut, men jag har för mig att man höjer från 4m till 4,5m I nockhljd för at lättare få plats med ett loft...
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Nockhöjd inte förändrad.pacman42 skrev:Notera nu skillnaden på attefallshus och attefalkstillbyggnad. De nya reglerna för tillbyggnad föreslås bli att man får bygga upp till mock höjd, oavsett antal våningar.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 627 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Min kommun har beslutat att ta emot överklaganden på startbeskedet, men de räknar inte med att det skall ha någon annan påverkan. Dvs du som bygger kan göra det med startbeskedet som grund även om det överklagas. Min kommun räknar inte med att några överklaganden kommer att medföra några förändringar för den som bygger.Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 627 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Medlem
· stockholm
· 46 inlägg