Skulle aldrig fylla i något formulär!slempadda skrev:Haha, nu har jag fått ett nytt e-post från dem där dom hänvisar mig till ett formulär på deras hemsida. Man skall fylla i sitt namn och dylikt och problemet man har. Roligt företag det här, ja menar det duger inte med dem ca 3st brev man redan skickat.
Jag vet inte vad ni säger men jag vågar fan inte fylla i deras formulär, man vet ju aldrig vad man egentligen fyller i med det formuläret (Kan ju vara något helt annat än det som står).
MVH
Slempadda
Du vet inte cad du fyller i för och dessutom har man ju inget bevis på att du har kontaktat dem så du har när du mailar! Det är väl så de tänker att det ska va!
Jag har aldrig beställt något från dem (de heter bostadsnet.info).
Förra året när SBAB hade sitt reklam på TV, gick jag till datorn på SBAB:s hemsida och kollade hur man gjorde för att få sitt hus värderat. Det som jag är helt säkert var att tjänsten var gratis då.
När jag gick in i samma sida några dagar senare såg den helt annorlunda ut och det stod att tjänsten kostar och man fick acceptera detta först.
Alltså vad jag tycker är att SBAB:s sajt hade blivit kapad under några dygn men de självklart vill inte erkänna detta. Om de på SBAB erkänner detta, ja, då blir de delvis ansvariga för det här ärendet och de problem som det har orsakat för många av deras kunder.
Det som har hänt sista tiden är att ett nytt inkassobrev från Law Office Sjö & Hämäläinen har kommit angående Indrivningskrav. De är säkert deras bästa bedragarkompisar, lika som de andra här nedan:
hempris.net
hempris.info
hempriser.info
bostadsnet.info
bostadsinfo.net
varderabostad.net
bopris.net
ditthem.net
ditthem.info
Tummen upp för alla er som försöker att varna andra människor med de vassa inläggen.d^_^b
Förra året när SBAB hade sitt reklam på TV, gick jag till datorn på SBAB:s hemsida och kollade hur man gjorde för att få sitt hus värderat. Det som jag är helt säkert var att tjänsten var gratis då.
När jag gick in i samma sida några dagar senare såg den helt annorlunda ut och det stod att tjänsten kostar och man fick acceptera detta först.
Alltså vad jag tycker är att SBAB:s sajt hade blivit kapad under några dygn men de självklart vill inte erkänna detta. Om de på SBAB erkänner detta, ja, då blir de delvis ansvariga för det här ärendet och de problem som det har orsakat för många av deras kunder.
Det som har hänt sista tiden är att ett nytt inkassobrev från Law Office Sjö & Hämäläinen har kommit angående Indrivningskrav. De är säkert deras bästa bedragarkompisar, lika som de andra här nedan:
hempris.net
hempris.info
hempriser.info
bostadsnet.info
bostadsinfo.net
varderabostad.net
bopris.net
ditthem.net
ditthem.info
Tummen upp för alla er som försöker att varna andra människor med de vassa inläggen.d^_^b
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Gör en polisanmälan om bedrägeri!
För en dryg vecka sen skrev jag att jag var glad att jag inte hört något mer. Idag damp det ner ett brev från en inkassobyrå, eller snarare en advokatbyrå som heter Law Office Sjö & Hämäläinen, www.sjoham.com. Undrar ifall de sitter och smygläser detta forum
Dom har lagt på 160 SEK ytterligare på fakturan som nu, enligt dem, är uppe i 829 SEK. Om jag inte betalar inom 14 dagar går det vidare till kronofogden står det.
Samtidigt så står det längst ner att inga vidare åtgärder kommer att vidtas ifall jag bestrider fakturan.
De har skrivit två olika bankkontonummer, ett till Swedbank och ett till SEB, samt har angivit dessas IBAN-nummer i Estland.
Är väl bara att bestrida denna faktura också, jag som hade hoppats på att detta skulle vara ur världen...
Dom har lagt på 160 SEK ytterligare på fakturan som nu, enligt dem, är uppe i 829 SEK. Om jag inte betalar inom 14 dagar går det vidare till kronofogden står det.
Samtidigt så står det längst ner att inga vidare åtgärder kommer att vidtas ifall jag bestrider fakturan.
De har skrivit två olika bankkontonummer, ett till Swedbank och ett till SEB, samt har angivit dessas IBAN-nummer i Estland.
Är väl bara att bestrida denna faktura också, jag som hade hoppats på att detta skulle vara ur världen...
Tack för din e-post.
*
Med hänvisning till dina kommentarer i din e-post, har Sjö & Hämäläinen beslutat att starta ett ärendenummer i förhållande till ditt problem. Det finns ingen orsak till oro, processen har fortfarande tillfälligt stoppats, och fordran kommer inte att skickas till Kronofogden eller Tingsrätten innan du hör något tillbaka från oss.
*
VIKTIGT:
Vänligen svara på detta mail och bekräfta att detta är din korrekta e-postadress - helt enkelt genom att svara detta meddelandet* "e-post mottagit", och du kommer genast att få ett ärendenummer som tilldelas via vår server.
*
Vänliga Hälsningar
*
Sjö & Hämäläinen, fordringskontor
dress - helt enkelt genom att svara detta meddelandet* "e-post mottagit", och du kommer genast att få ett ärendenummer som tilldelas via vår server.
*
Vänliga Hälsningar
*
*
Med hänvisning till dina kommentarer i din e-post, har Sjö & Hämäläinen beslutat att starta ett ärendenummer i förhållande till ditt problem. Det finns ingen orsak till oro, processen har fortfarande tillfälligt stoppats, och fordran kommer inte att skickas till Kronofogden eller Tingsrätten innan du hör något tillbaka från oss.
*
VIKTIGT:
Vänligen svara på detta mail och bekräfta att detta är din korrekta e-postadress - helt enkelt genom att svara detta meddelandet* "e-post mottagit", och du kommer genast att få ett ärendenummer som tilldelas via vår server.
*
Vänliga Hälsningar
*
dress - helt enkelt genom att svara detta meddelandet* "e-post mottagit", och du kommer genast att få ett ärendenummer som tilldelas via vår server.
*
Vänliga Hälsningar
*
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Formuleringen om att ett ärendenummer kommer att skickas ut osv. ser inte förtroendeingivande ut.
"Jurist firman" har en hemsida, men ingen kontaktinformation som pekar på vilka personer som står bakom, namnet ger ingen träff på allabolag.se osv. Kort sagt juristfirman är troligen lika oseriös som "värderingsföretaget".
jag skulle vara väldigt försiktig med att lyda deras instruktioner om att skicka ett "erkännande" om att e-mail mottaget.
"Jurist firman" har en hemsida, men ingen kontaktinformation som pekar på vilka personer som står bakom, namnet ger ingen träff på allabolag.se osv. Kort sagt juristfirman är troligen lika oseriös som "värderingsföretaget".
jag skulle vara väldigt försiktig med att lyda deras instruktioner om att skicka ett "erkännande" om att e-mail mottaget.
http://www.ostran.se/nyheter/oeland/nya_krav_fraan_oest
Dessutom skall det noteras att den svenska adressen bara är virtuell och är via Regus..
http://www.regus.se/Produkter-och-tjanster/Virtuella-kontor/
Sitter själv i ett kontor 100 meter från adressen..
Dessutom skall det noteras att den svenska adressen bara är virtuell och är via Regus..
http://www.regus.se/Produkter-och-tjanster/Virtuella-kontor/
Sitter själv i ett kontor 100 meter från adressen..
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
"Juristfirman" befriver olaglig inkassoverksamhet, de finns inte registrerade hos datainspektionen som inkassoföretag. Prova med en polisanmälan även mot juristfirman. jag är lite osäker på om polisen är rätt instans för brott mot inkassolagen, men om inte annat så borde man kunna få även inkassokravet rubricerat som bedrägeri.
Jag fick en lite annorlunda formulering:
"Hej,
Sjö & Hämäläinen bekräftar härmed mottagandet av Ert brev / e-post.
Om skrivelsen är en invänding eller förfrågan i samband med vårt juridiska anspråk har Processen tillfälligt stoppats, och fordran kommer inte att skickas till kronofogden innan vi har läst ditt meddelande och vi har granskat ärendet.
Detta fall har fått ärendenummer #586723. Om du vill skicka ytterligare kommentarer eller information om detta fall ska du inte öppna ett nytt ärende, men svara på denna email så att ärendenummret är kvar i ämnesfältet. Annars kommer ditt ärende att få en mycket längre behandlingstid.
Om du inte skrev referensnummer från indrivnings brevet i din första email, vänligen svara på detta mail med referensnummret.
Vår kundtjänst kommer att kontakta dig via e-post inom kort.
Vänliga hälsningar
Sjö & Hämäläinen, indrivningskontor"
Jag tycker just "indrivningskontor" låter så seriöst...
En annan sak, måste man polisanmäla? Det tar ju hela kvällen om jag skall ta mig ner till polisstationen och sitta där och vänta. Bedrägeriförsök kan man inte anmäla via nätet tyvärr.
Jag har bestridit fakturan och anmält till KO (för det gick bra via nätet).
"Hej,
Sjö & Hämäläinen bekräftar härmed mottagandet av Ert brev / e-post.
Om skrivelsen är en invänding eller förfrågan i samband med vårt juridiska anspråk har Processen tillfälligt stoppats, och fordran kommer inte att skickas till kronofogden innan vi har läst ditt meddelande och vi har granskat ärendet.
Detta fall har fått ärendenummer #586723. Om du vill skicka ytterligare kommentarer eller information om detta fall ska du inte öppna ett nytt ärende, men svara på denna email så att ärendenummret är kvar i ämnesfältet. Annars kommer ditt ärende att få en mycket längre behandlingstid.
Om du inte skrev referensnummer från indrivnings brevet i din första email, vänligen svara på detta mail med referensnummret.
Vår kundtjänst kommer att kontakta dig via e-post inom kort.
Vänliga hälsningar
Sjö & Hämäläinen, indrivningskontor"
Jag tycker just "indrivningskontor" låter så seriöst...
En annan sak, måste man polisanmäla? Det tar ju hela kvällen om jag skall ta mig ner till polisstationen och sitta där och vänta. Bedrägeriförsök kan man inte anmäla via nätet tyvärr.
Jag har bestridit fakturan och anmält till KO (för det gick bra via nätet).
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Måste är väl lite starkt. Men som jag ser det så skall man inte göra någonting överhuvudtaget efter vad firman säger. De saknar tillstånd att bedriva inkassoverksamhet. Förutsätt att precis allt de säger är ett led i bedrägeriet, gör ingenting som de säger.
Om tillräckligt många polisanmäler så kanske det sätter lite käppar i hjulen för dem.
Om tillräckligt många polisanmäler så kanske det sätter lite käppar i hjulen för dem.
Ja det är bara att bestrida kravet, konsumentverket har fått en mängd anmälningar mot Sjö & Hämiläinen Law Office som driver in påstådda skulder åt olika bostads- och bilvärderingsföretag.jachri skrev:
http://www.konsumentverket.se/sv/Ny...la-inte-indrivningskrav-fran-Sjo--Hamalainen/
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Lite intressant att dte är samma person som representerar både den ursprungliga bluff firman och inkassofirman som ju saknar rätt att agera i Sverige.