Det dör med priset måste de ha satt ditt nyligen för när vi fått vår faktura och var inne och tittade stod det inget pris!hempularen skrev:Prisinformationen finns på deras sida, men är väldigt otydlig. Jag kan inte tänka mig att den skulke funka för en indrivning.
De börjar med rutor där man fyller i mail address och liteannat, en knapp som heter "accepter" (det skulle jag iofs blivit väldigt misstänksam över). Betydligt längre ned på sidan finns en ruta som jag tolkar som information om en ev. tilläggstjänst, där står det att värderingen kostar 499 kr. Och en uppmaning om att man skall läsa villkoren på en annan länk. Även här funns ett rejält fel.
I rutan lång ned på sidan med prisinformation så står det att man skall läsa de fullständiga villkoren genom att trycka på villkor.es. Det finns ingen knapp på hela sidan med den skrivningen. Däremot så finns det upp i högra hörnet tillsammans med lite allmän reklam, en knapp som heter villkor. Det är tydligen under den knappen man kan läsa att man gjort en beställning genom att trycka på "acceptera" knappen.
Kan aldrig tänka mig att det duger om de skall driva in pengarna.
Vill bara tala om att jag ringde konsumentverket europa: De visste där vilket företaget var och skrev att jag ska bestrida fakturan eftersom jag inte har godkänt att ångertiden ska tas bort och att jag inte har fått brev om min ångertid! Hon hade inte hört någon där företaget hade gått vidare till domstol!
Detta fick jag idag efter att jag skrivit varför jag bestred fakturan:
Hej,
Vi har fortfarande en viss fördröjning i svarstiden från vår kundtjänst. Vår
svarstid har förbättrats nyligen, men vi har fortfarande flera dagar -
vänligen ha tålamod.
Den tidigare godkända förlängning av faktura betalningsdatum är fortfarande
giltig. Anledningen till vår försening är fortfarande att vi för närvarande
får många beställningar, på grund av att många av våra trogna kunder
utnyttjar vårt specialerbjudande: få 50% rabatt på din andra
bostadsvärderingen!
Om du har köpt en värdering från oss under de senaste 12 månaderna, kan du
också dra nytta av detta: Få en värdering av din sommarstuga, din familjs
lägenhet, eller kanske till och med ditt drömhus - och betala endast 249,40
kr för en oberoende bostadsvärdering.
Tack för ditt vänliga och välkomnande e-post.
Vänliga hälsningar
Kundtjänst, www.bostadsnet.info
Hej,
Vi har fortfarande en viss fördröjning i svarstiden från vår kundtjänst. Vår
svarstid har förbättrats nyligen, men vi har fortfarande flera dagar -
vänligen ha tålamod.
Den tidigare godkända förlängning av faktura betalningsdatum är fortfarande
giltig. Anledningen till vår försening är fortfarande att vi för närvarande
får många beställningar, på grund av att många av våra trogna kunder
utnyttjar vårt specialerbjudande: få 50% rabatt på din andra
bostadsvärderingen!
Om du har köpt en värdering från oss under de senaste 12 månaderna, kan du
också dra nytta av detta: Få en värdering av din sommarstuga, din familjs
lägenhet, eller kanske till och med ditt drömhus - och betala endast 249,40
kr för en oberoende bostadsvärdering.
Tack för ditt vänliga och välkomnande e-post.
Vänliga hälsningar
Kundtjänst, www.bostadsnet.info
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Som hittat...
Hej.
Är helt ny här och såg denna tråd.
Hur går det för alla som har bostadsnet efter sig?
Därför att jag frågar är att jag är i exakt samma sitts själv.
Dök upp en faktura i mars på 499kr för en låssas verdering jag inte betsällt.
Jag motstred mig denna, svarade på en gång och skickade tillbaka fakturan och intyget dem skickat mig.
Det går någon vecka sen kom samma e-post som ni andra har fått, den med att dom har mycket och göra nu och lägger på 30dagar på sista datumet för allas fakturor.
Jag har inte hört från dem förens nu när en påminels med påslagen avgift dyker upp via e-post, självfallet motstred jag även denna med hänvisning till mitt första svar. Dock har jag inte fått något gensvar än.
Jag har anmält till KO men inte polisen än, men med tanke på vad alla skriver här så är jag inte ensam och det känns som att även jag borde anmäla till farbror blå.
MVH
Björn
Jag motstred mig denna, svarade på en gång och skickade tillbaka fakturan och intyget dem skickat mig.
Det går någon vecka sen kom samma e-post som ni andra har fått, den med att dom har mycket och göra nu och lägger på 30dagar på sista datumet för allas fakturor.
Jag har inte hört från dem förens nu när en påminels med påslagen avgift dyker upp via e-post, självfallet motstred jag även denna med hänvisning till mitt första svar. Dock har jag inte fått något gensvar än.
Jag har anmält till KO men inte polisen än, men med tanke på vad alla skriver här så är jag inte ensam och det känns som att även jag borde anmäla till farbror blå.
MVH
Björn
Har fått samma räkning via e-mail på min hotmail dessutom,jävla bluff företag. dom har värderat ett hus på fel adress inte där jag bor. sen har dom värderat huset till 1,6 milj när jag köpte huset för 240 tusen..jag har polisanmält dom och bestridit räkningen så jag hoppas att det stannar här.. är det någon som har hört av dom nå mer? tack
Jag pratade med konsument europa och där visste de exakt vilket företaget var. Hon sa där att jag skulle maila bostadsnet och skriva att jag ville använda min ångerrätt och att jag varit i kontakt med konsument europa.
Efter det mailet har vi inte hört något av dem!
Efter det mailet har vi inte hört något av dem!
Var hittade du adress att skicka tillbaka till????slempadda skrev:Hej.
MVH
Björn
Haha, nu har jag fått ett nytt e-post från dem där dom hänvisar mig till ett formulär på deras hemsida. Man skall fylla i sitt namn och dylikt och problemet man har. Roligt företag det här, ja menar det duger inte med dem ca 3st brev man redan skickat.
Jag vet inte vad ni säger men jag vågar fan inte fylla i deras formulär, man vet ju aldrig vad man egentligen fyller i med det formuläret (Kan ju vara något helt annat än det som står).
MVH
Slempadda
Jag vet inte vad ni säger men jag vågar fan inte fylla i deras formulär, man vet ju aldrig vad man egentligen fyller i med det formuläret (Kan ju vara något helt annat än det som står).
MVH
Slempadda
Har man inte varit inne på deras sida och gjort en värdering så ska man nog inte fylla i något formulär eller försöka utnyttja någon ångerrätt. Försöker man utnyttja en ångerrätt så erkänner man ju indirekt att man gjort en beställning.
Har man aldrig gjort något på deras hemsida kan man slänga fakturan direkt i papperskorgen, men man måste bestrida om det kommer krav från inkassoföretag eller kronofogden.
Har man faktiskt varit inne och beställt en värdering så vågar jag inte säga vad som gäller.
/Hasse
Har man aldrig gjort något på deras hemsida kan man slänga fakturan direkt i papperskorgen, men man måste bestrida om det kommer krav från inkassoföretag eller kronofogden.
Har man faktiskt varit inne och beställt en värdering så vågar jag inte säga vad som gäller.
/Hasse
Har man som min man varit, inne på deras hemsida fast han trodde han var inne på SPAB så har man rätt att ångra vad än företaget säger! Det står i pappren något om att det inte är ångerrätt på värderingstjänster. Men på konsument europa har de sagt att man har det. Och att man alltid ska få mail eller brev med information om ångerrätt.b_hasse skrev:Har man inte varit inne på deras sida och gjort en värdering så ska man nog inte fylla i något formulär eller försöka utnyttja någon ångerrätt. Försöker man utnyttja en ångerrätt så erkänner man ju indirekt att man gjort en beställning.
/Hasse
Moderator
· Stockholm
· 52 723 inlägg
Så som deras sida ser ut så kan jag aldrig tänka mig att deras case håller vid rättslig prövning. Infromationen om hur man hittar deras villkor är felaktig, det finns ingen information om att man ingår ett avtal till en kostnad i anslutning till knappen som löser ut kostnaden osv.
Kan aldrig tänka mig att det håller för firman.
Kan aldrig tänka mig att det håller för firman.