99 289 läst · 358 svar
99k läst
358 svar
Bosch tar fram egen multimaster
Helt hopplöst att få tag på. Helt slut på Bauhas och Bauhaus i Barkarby skulle ha fått i måndags men idag säger de att de inte vet när de kommer.
K-rauta har i sitt reklamblad idag Bosch Multin för 899:-. Inga tillbehör, blad etc hade dock kommit. Ringde till K-Rauta i Täby/Arninge just nu. De hade glömt att lägga fram dem, men gör det nu. Tyvärr hade de bara fått 6 stycken istället för beställda 50. En köper vi och den som är snabb kan köpa någon av de 5 som finns kvar innan de tar slut.
K-rauta har i sitt reklamblad idag Bosch Multin för 899:-. Inga tillbehör, blad etc hade dock kommit. Ringde till K-Rauta i Täby/Arninge just nu. De hade glömt att lägga fram dem, men gör det nu. Tyvärr hade de bara fått 6 stycken istället för beställda 50. En köper vi och den som är snabb kan köpa någon av de 5 som finns kvar innan de tar slut.
inhandlade en i förrgår, o handlade extra blad idag, bladen går på ca 79-89kr/st sen kostade halvmånen den som e med original 179kr, men den är ju även för aluminium.
Har även hunnit med o köra lite med den, o den verkar ju helt klart duga suveränt till en hemmapulare.
Kan bara jämföra med Polarens Fein Supercut 400w.
o de e klart att man kan inte trycka på lika hårt med Boschen, men till att jacka ur småbitar o göra småfinkapningar, så duger den helt klart till mig, iallafall för det priset
Har även hunnit med o köra lite med den, o den verkar ju helt klart duga suveränt till en hemmapulare.
Kan bara jämföra med Polarens Fein Supercut 400w.
o de e klart att man kan inte trycka på lika hårt med Boschen, men till att jacka ur småbitar o göra småfinkapningar, så duger den helt klart till mig, iallafall för det priset
Medlem
· Västerbotten
· 549 inlägg
Gött att den börjar sprida sig, får bli en sån här. Låg i startgroparna för en Fein men tillbehörspriserna är så oskäliga att jag började få rent moraliska betänkligheter, vill inte stödja snål-Fein liksom.
Hur bra är Boschen som slipmaskin och hur bra är den på att fånga upp damm?
Hoppas det kommer ett bra test mellan gröningen och den orange superdupermaskinen så att man kan välja.
Ett test gjort av någon/några här på forumet skulle vara inte vara helt fel då tidningarnas tester brukar vara rätt dåliga.
Hoppas det kommer ett bra test mellan gröningen och den orange superdupermaskinen så att man kan välja.
Ett test gjort av någon/några här på forumet skulle vara inte vara helt fel då tidningarnas tester brukar vara rätt dåliga.
Var har du hört att de ska börja sälja 10-pack?
Förresten finns det redan idag 3-pack, till priset av två enkelpack. Problemet är att man sällan vill ha 10 av samma sort, utan hellre lite olika blad...
Tror dock ändå att Fein kommer att sänka priserna när de faktiskt fått en konkurrent, om ej inom proffssegmentet.
/A
Förresten finns det redan idag 3-pack, till priset av två enkelpack. Problemet är att man sällan vill ha 10 av samma sort, utan hellre lite olika blad...
Tror dock ändå att Fein kommer att sänka priserna när de faktiskt fått en konkurrent, om ej inom proffssegmentet.
/A
Hmm, det var ju typiskt. Farsan ringde precis och har plockat upp en PMF 180 på Bauhaus Bromma-invigningen åt mig. Jag som precis hade bestämt mig att lägga upp de extra pengarna för en Multimaster Top! Dagens I-landsproblem!
Helt sant och nåt som verkar glömmas bort i hasten. Dock behöver man ju komplettera Start-satsen med en väska (som jag personligen i alla fall inte har speciellt stor användning av normalt, men ser stor fördel med för det här specifika verktyget) för att göra dem jämlika, men den kanske inte är så dyr till Fein, eller?Kumap32 skrev:Sedan tycker jag nog att ni inte kan jämföra dessa maskiner & säga att det går 3 Bosch på 1 Fein. Köp då Fein FMM 250 Start med 250W ( rätt så stor skillnad i effekt ), nya fästet & 3 tillbehör För ca 1600:- istället & jämför inte med FMM 250Q Top som innehåller en tillbehörs sats värd ca 1600:- brutto ex moms.
Det är väl ingen som har tvivlat på att Fein inte är en yrkesmaskin? och bosch är en hemmapularmaskin. Man jämnför väl maskinerna nu när det finns alternativ om man kan nöja sig med den gröna för sitt hemma göromål. tror ingen likställer dem, eller?
Och det är väl bra att bosch gör intåg för alla de som har fein maskinen, gör troligtvis att de kan köpa sina blad billigare i framtiden, som flera tror här.
Och det är väl bra att bosch gör intåg för alla de som har fein maskinen, gör troligtvis att de kan köpa sina blad billigare i framtiden, som flera tror här.