1 644 läst · 46 svar
2k läst
46 svar
Bosch med felkod E02
osäker på vilken kontakt du menarE Ewa_o_Tobbe skrev:Jag tog ut kontakten bredvid, med tre stift/kablar.
Mätte resistansen mellan 1 och 2 och 1 och 3 och fick inget utslag. Vet inte om det är rätt eller om det har någon betydelse, men såg någon göra det på en video på en annan värmepump till en Bosch diskmaskin. Enligt den videon så skulle det vara ca 12k ohm mellan 1 och 2 och ca 24k ohm mellan 1 och 3. Enligt den videon så är det temperatursensorn. Jag fick inga värden när jag mätte. Jag ställde in multimetern på 200 precis som när jag mätte tidigare. Ska jag få något värde när jag mäter där? Kan mitt E02-fel ligga i den sensorn?
är det sensorn till zeoliten eller värmepumpen
200 området funkar inte du får prova 20k området eller 200k om du har.
Nu blev det bättre. Ställde in på 200k, då fick jag 10.4 mellan 1 och 2 och 20.9 mellan 1 och 3. Då ser det rätt ut enligt den videon.returen skrev:
Då var det också bra eller dåligt. Det verkar som om sensorn och värmepumpen är hela. Men jag är tillbaka på ruta1.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ja du är tillbaka till kretskortetE Ewa_o_Tobbe skrev:
har du testat detta efter din rengöring?
Ahh, du tänker så 😀👍returen skrev:
Ja, det var min nästa tanke om du inte hade något mer jag kan testa. Nu har jag felsökt, kopplat ur och satt tillbaka kontakter och rengjort. Men har inte hittat något speciellt. Så då sätter jag ihop maskinen igen, funkar den inte får det bli en ny maskin.
eller kretsj´kortE Ewa_o_Tobbe skrev:
YEEES!!!!!!E Ewa_o_Tobbe skrev:
Kopplade loss kontakten från värmesensorn. Mätte kablarna så de var hela. Var noga när jag tryckte in kontakten igen. Mätte resistensen på kontakten som skulle kopplas in i kretskortet och fick fina resultat.
Körde ett 45 program igen och vattnet värmdes upp och programmet gick igenom utan fel.
Nu ska vi slänga in en del av diskberget och köra en normal disk. Håller tummarna att den fungerar också.
Fy f-n vad gött, programmet gick igenom utan problem.
Jag vet inte vad som skapade felkod E02, och jag vet inte vad som gjorde att det fungerar igen. Men nästan allt är rengjort, kontakterna är urkopplade och inkopplade igen, alla mätningar har visat fina resultat. Så det i kombination med att strömmen varit bruten och ev någon fukt någonstans har torkat har gjort att diskmaskinen fungerar igen.
Jättetack ”returen” för all hjälp och engagemang.
-applåderrna halglar-
Jag vet inte vad som skapade felkod E02, och jag vet inte vad som gjorde att det fungerar igen. Men nästan allt är rengjort, kontakterna är urkopplade och inkopplade igen, alla mätningar har visat fina resultat. Så det i kombination med att strömmen varit bruten och ev någon fukt någonstans har torkat har gjort att diskmaskinen fungerar igen.
-applåderrna halglar-
trägen vinnerE Ewa_o_Tobbe skrev:Fy f-n vad gött, programmet gick igenom utan problem.
-applåderrna halglar-