Hur uppför den sig vid ett hinder som inte är markerat med slinga?
Som jag fattade det så skulle den "lära" sig hindrets position men fortfarande köra emot det, fast med lägre fart. Den måste ju så att säga kontrollera att hindret finns kvar och dessutom får den en check på sin position. Finessen blev alltså att den inte rammade hindret i full hastighet. Men man ser inga tendenser till inbromsning innan krock, eller hur funkar det?
 
peternicklas skrev:
Cheapy 9496
"Fullt priskrig". Undrar hur långt ner de går de närmaste dagarna?
 
frav skrev:
"Fullt priskrig". Undrar hur långt ner de går de närmaste dagarna?
Njaaa..... hur långt ner kan de gå..... vem viker sig först av de stora aktörerna.
 
En annan fråga... hur snabba är supporten om man behöver skicka in sin maskin och hur fugnerar transporten (DHL/Schyenker/Posten), retursedel m.m.. ?
 
Hej problemet som du har, fick jag när jag hjälpte en bekant att installera sin Indego. Lösningen hittade vi nästan direkt det var grannens Stiga som slog ut Boschen. Vi försökte byta kanal under inställningar (finns 5st) att välja på men det hjälpte inte utan maskinen startade kartering följde slingan 2-3m sen rymde han genom att gira mot vänster hela tiden. För att sen studsa mellan begränsningstrådarna. Lösningen blir att antingen byta till samma maskin som grannen har och byta signalkort för att få en B-signal. Eller flytta tråden emot grannen så att det blir minst 2m enl rekommendation från Boschsupport. Tråkigt tycker jag att en så avanserad som boschen nu skall var att det inte är okej att ha grannar med olika maskiner.
Malund71 skrev:
Malund71 skrev:
hej igen
många inlägg det blir... :)

Jag ringde upp Bosch igen..en annan kille och båda två säger att den första karteringen tar 1-2dagar....och att den inte följer avgränsningstråden runt till laddstationens baksida utan...jobbar sig över tomten och mappar den.

Jag tog kontakt med Bosch en tredje gång, skam den som ger sig. jag mailade nu: powertools_service.sweden@bosch.com och fick detta svar:
"Jag beklagar att du fått olika uppgifter, men jag har pratat med mina två kollegor och de har nog bara missuppfattat vad du har menat.
Vi tre är alla överens om att vid första kartläggningen ska den följa kanttråden."

...så slutsatsen är som ni skriver att den skall följa kanttråden. Jag kommer inte fråga mer om det nu :)


Även om det inte hjälper mig så svarar de snabbt vilket är mycket uppskattat.!
 
MBygga skrev:
Vet inte hur du fick in Worx i denna diskussion men nej det är jag inte ett dugg rädd för :cool:, skall för övrigt föreställa en frågande min men jag håller med om att den ser dyster ut. Däremot undrar man ju om Bosch har problem att få krängt tillräckligt många klippare eftersom priserna behöver dumpas så drastiskt.
Ber om ursäkt för att jag misstolkade smileyn. Tror inte att det är Bosch som står bakom priskriget lika mycket som det är danska lågpriskedjorna Harald och Cheapy som krigar mot varandra.
 
INDEGO skrev:
Hej problemet som du har, fick jag när jag hjälpte en bekant att installera sin Indego. Lösningen hittade vi nästan direkt det var grannens Stiga som slog ut Boschen. Vi försökte byta kanal under inställningar (finns 5st) att välja på men det hjälpte inte utan maskinen startade kartering följde slingan 2-3m sen rymde han genom att gira mot vänster hela tiden. För att sen studsa mellan begränsningstrådarna. Lösningen blir att antingen byta till samma maskin som grannen har och byta signalkort för att få en B-signal. Eller flytta tråden emot grannen så att det blir minst 2m enl rekommendation från Boschsupport. Tråkigt tycker jag att en så avanserad som boschen nu skall var att det inte är okej att ha grannar med olika maskiner.

Kanske samma problem som några andra på tråden verkar ha fått. Går det att sätta dit det motstånd på Stigans slinga som HQ och Zuchetti kommit överens om och då kanske få en snällare signal som stör mindre. Förutsätter ju förstås att grannen är behjälplig.
 
Nu pajade min. Står bara och åker fram och tillbax 10 cm. Verkar som drivningen på vänster hjul har gett sig.
Får åka till Hornbach imorgon och lämna in (skiten).
 
Eriksgatan
Hagi i GAIS skrev:
Nu pajade min. Står bara och åker fram och tillbax 10 cm. Verkar som drivningen på vänster hjul har gett sig.
Får åka till Hornbach imorgon och lämna in (skiten).
Tråkigt att höra men som Gaisare är du väl van vid motgångar? :)
Om du lämnar den till reparation, glöm inte att begära tillbaka lite pengar på prisgarantin. HNyborg och Cheapy har ett race nu och du har antagligen 500-1000 att kvittera ut när du nu ändå åker dit.öh
 
Redigerat:
Ja som GAISare får man ju ändå vara nöjd att den höll i 3 veckor :)

Jag har ju betalat 9300:- för min på Hornbach så jag kan ju inte utnyttja prisgarantin igen.
Men 5.8 ska jag ha iaf
 
Brygga skrev:
Om slingan varit av eller urkopplad så måste man koppla ur laddstationen o vänta ca 10 sekunder tills den slutat blinka OCH klipparen får ej stå i laddaren!!! Om den står kvar indikerar den fortfarande fel när du sätter i sladden.
vart avstängd hela natten och i dag funkade det.....
något buggigt måste det va.
lämnade in min idag ändå pga mitt andra fel som är att den inte klipper hela tiden. nu har den slutat klippa helt utan åker bara runt i trädgården utan att klippningen startar alls.
Mycket problem med nya produkter.
Till alla er som undrar hur den funkar när den funkar.
Ge den några dagar och den klipper hur bra som helst och undviker hinder som ingenting.
jag har en svår trädgård med smala passager slänter gropar sandlådor studsmattor buskar träd osv ,men indegon klarar detta utan några större problem. MEN den behöver några klippningar på sej att bli effektiv. Har ca 850m2 och det fixar den på ca 8timmar inklusive laddning. Kartering gör den på ca 10 minuter och då har den 250m kabel att följa. den tar ett varv och åker sedan in i laddaren och är klar för klippning. tja det va nog allt..
 
Kan upplysa om att 75dB modellen har version 5.8 på mjukvaran.. Kommer inte ihåg build nu dock
 
Eriksgatan
Hagi i GAIS skrev:
Jag har ju betalat 9300:- för min på Hornbach så jag kan ju inte utnyttja prisgarantin igen.
Men 5.8 ska jag ha iaf
Jo, faktiskt. Jag har kollat. Jag har själv betalat 8.999:- för min och har 453 kr att hämta när jag tar vägen förbi nästa gång. Enligt HB kundtjänst kan man tolka texten:
"Om du hittar en identisk artikel billigare hos en konkurrent ger vi dig detta pris – och för din information får du ett ytterligare avdrag på 10% som ett litet tack, så att säga."
...som att varje gång du hittar en artikel billigare än deras, dvs. 9.496<12.699, så har du rätt att få ut prisskillnaden mellan det du betalade och (konkurrentens pris - 10 %), dvs 9300-(9496*0,9)=754 kr till dig - så fråga när du ändå tar med dig kvittot och klipparen dit. Har du samma tur som jag får du ett fullt återköp med ny garanti från lördagen och 30 nya dagar att använda prisgarantin om priset sjunker ytterligare...
 
Redigerat:
Eriksgatan
Perli skrev:
Kan upplysa om att 75dB modellen har version 5.8 på mjukvaran.. Kommer inte ihåg build nu dock
Ni som har 75 db modell med 5.8 release, hur mycket tycker ni att den bullrar? Störande?
Vad låter högst, hjulmotorerna, klippningen eller något annat?
 
Har inte så mycket att jämföra med, låter väl som grannens stiga ungefär. Jag störs inte av ljudet iallafall, skulle inte ha några problem att ligga i trädgården och läsa eller liknande.
Det är hjulmotorerna som låter, klippmotorn hörs inte alls och av själa klippandet hörs bara ett svagt rassel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.