Eriksgatan
D DanielP skrev:
Någon som skickat in sin Indego på service/reparation i originalkartongen och vet om man får tillbaka den i samma kartong?
Inte på senare år, men då det hände kom den tillbaka i inlämningskartongen. Men erbjuder de fortfarande (vinter)service? Trodde de hade slutat med sådant.
Frågan är förstås också om Bosch fortfarande är intresserade av att reparera några Indegos eller om du får en bunt presentkort i retur.:thinking:
 
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Inte på senare år, men då det hände kom den tillbaka i inlämningskartongen. Men erbjuder de fortfarande (vinter)service? Trodde de hade slutat med sådant.
Frågan är förstås också om Bosch fortfarande är intresserade av att reparera några Indegos eller om du får en bunt presentkort i retur.:thinking:
Ja, den är lite mer än ett år gammal, har gått 1000 timmar nu. Tänkte skicka in den på garantireparation då den har börjat gnissla i motorn, tappa hjul och fått dålig batteritid.
Det vore tråkigt om de inte fixar den, jag är hyfsat nöjd i övrigt, det blir fint där den klipper förutom i kanterna där det istället blir väldigt fult.
 
Jag har precis fått tillbaka min Indego ifrån service så det är klart att dom lagar den . Min är dessutom utanför garantin

Mjukvaran är 5.9 build 00406. Är det någon som vet om denna version funnits länge?
 
Eriksgatan
D Dennislo skrev:
Mjukvaran är 5.9 build 00406. Är det någon som vet om denna version funnits länge?
Den versionen kom 2014-07-01.
 
Min Bosch Indego är till salu om någon är intresserad, den fungerade tills för 2 veckor sedan. Det är troligtvis laddstationen som har gett upp, jag har 5 volt på stiften på den, klipparen finns i Malmö och kan bli en bra reservdelsmaskin.
 
  • Gilla
Karl1234
  • Laddar…
Jag tänkte lämna in min Indego för allmän service (glapp och slitage).
Jag har ju robot för att slippa krångla själv.......
Packade den och åkte till Beijers där jag hämtade den senast.
De har inte längre något med trädgårdsmaskiner att göra - kollar man på Hemsidan efter närmaste representant får man upp alla möjliga verktygsfirmor - till och med Cheapy som inte har funnits på många år.
Jag har fyllt i formulär på nätet och hoppas på en instruktion om hur och var jag ska lämna klipparen.

Den har fungerat väldigt bra och tillförlitligt om man jämför med de "finare" modeller som jag cyklat förbi hos grannar. Konstigast är nog en granne som har en fin Huskvarna. Fast han är nog konstnär - i all fall om man får tyda mönstren på hans gräsmatta - fast nu senast hade han raka breda klippmönster.

Jag är väldigt sugen på en connect bara för att se hur den väljer ordning på fälten den klipper - där fattar jag inte intelligensen.
 
pgerts pgerts skrev:
Jag tänkte lämna in min Indego för allmän service (glapp och slitage).
Jag har ju robot för att slippa krångla själv.......
Packade den och åkte till Beijers där jag hämtade den senast.
De har inte längre något med trädgårdsmaskiner att göra - kollar man på Hemsidan efter närmaste representant får man upp alla möjliga verktygsfirmor - till och med Cheapy som inte har funnits på många år.
Jag har fyllt i formulär på nätet och hoppas på en instruktion om hur och var jag ska lämna klipparen.

Den har fungerat väldigt bra och tillförlitligt om man jämför med de "finare" modeller som jag cyklat förbi hos grannar. Konstigast är nog en granne som har en fin Huskvarna. Fast han är nog konstnär - i all fall om man får tyda mönstren på hans gräsmatta - fast nu senast hade han raka breda klippmönster.

Jag är väldigt sugen på en connect bara för att se hur den väljer ordning på fälten den klipper - där fattar jag inte intelligensen.

Du skriver att den har fungerat bra, ändå tolkar jag din signatur som att du nu är inne på den tredje Indego-maskinen?!.
Bosch har väl kastat in handduken när det gäller denna klipparmodell och slutat att tillverkar den. Det gick väl inte att få ordning på mekanik och elektronik helt enkelt.
 
Eriksgatan
Har haft båda och Connect klipper likadant och med exakt samma logik som den du redan har. Vill du se kartan så har jag säkert några skärmdumpar på klipparen gående på min tomt som du kan få...
Inte så upphetsande ärligt talat, men en smula praktiskt ibland att veta var den är om man har stor tomt med många dolda delar.
 
E etompau skrev:
Du skriver att den har fungerat bra, ändå tolkar jag din signatur som att du nu är inne på den tredje Indego-maskinen?!.
Bosch har väl kastat in handduken när det gäller denna klipparmodell och slutat att tillverkar den. Det gick väl inte att få ordning på mekanik och elektronik helt enkelt.
De första maskinerna var definitivt av dålig kvalitet både gällande program och mekanik.
Men det visste Bosch säkert om och bytte ut när man fick problem.
Det jag nu vill ha fixat är kanske nya knivar och lagringar till hjulen.
I två säsonger har klipparen gått utan större problem och jag är imponerad över hur bra den klarar både fallfrukt och normalt regn. Vid riktiga skyfall så har jag förståelse att klipparen kan bli en aning sur och behöver torka ett par dagar.
Jag skulle utan tvekan välja en ny Indego för jag tror ingen annan skulle göra samma jobb lika bra.
 
MeanMike MeanMike skrev:
Min har också fungerat väldigt bra. Tänkte investera i 2 nya framhjul samt ev nytt batteri.
har någon testat typ detta? 3000mah (finns 4000 och 5000)
[länk]
Ser fram mot en test/jämförelse av det nya batteriet. Gärna med dissekering av det gamla batteriet ;-)
Många packar består av runda celler (typ Tesla) som går att köpa styckevis och rimligt lätt byta ut för en händig. Jag skaffade en elcykel och där beskrivs att man kan skicka in sitt trasiga batteri till någon och få nya celler för en bråkdel av vad ett reservdelsbatteri kostar.

Själv är jag nog för lat - sätter igång klipparen på våren och förväntar mig att den ska gå till hösten.
Jag skickade in min på service och fick ett kostnadsförslag som inte låg långt från den årliga kostnaden "faster" betalar för service på sin Huskvarna. Uppenbarligen har de bytt väldigt mycket elektronik på "goodwill". Det är nog ärg som de sett men som ännu inte har påverkat klipparen men skulle medfört mycket problem kommande säsong.
 
P Peter Gredinger skrev:
Hej,

Har fått problem med min Indego. Köpte den för ca tre månader sedan och den har fungerat felfritt tills nu,

Det började med att den körde utanför tråden ett par ggr, sedan klippte den som om den varit med på värsta midsommar-festen :)
Startade om allting och fick felmeddelandet: En inre gräns är för nära en annan gräns.
(jag har såklart inte flyttat slingan)
Mätte slingan och den är hel.

Gjorde fabriksåterställning och skulle "kartera", får samma meddelande.

Kopplade ur slingan och la ut en provisorisk - samma sak.

Misstänker att något gått sönder i laddstationen??? Eller givare i klipparen???
Någon som har en idé?

Tacksam för svar!
Mvh Peter
Jag fick precis samma felmeddelande på min klippare förra sommaren. Den gick fram tills dess felfritt i nästan 3 säsonger. Provade precis att installera klipparen igen efter vinteruppehållet och samma sak händer. "Inre gräns är för nära en annan gräns".
Hur gick det för dej med detta problem? Löste det sej och i så fall hur gjorde du?
 
Har nu släppt ut Indego på sin 7:e säsong. Plockade innan dess av alla kåpor och gjorde rent. Behandlade all plast med Turtle plast nånting så att den blev ren och glatt. I med nya knivar och let go. Började med en kartering och sedan en runda på 2,5 tim.
Fungerade perfekt.
Det enda som är gjort på maskinen sedan den var ny är uppgradering av mjukvara (5.9) och nya hjul (garanti).
Har byggt en koja den får parkera i och tar in den varje vinter. Tar isär och gör rent varje år. Slipar eller byter knivar 2-3 ggr per säsong. Fungerar helt perfekt och ger den klart snyggaste gräsmattan i området. 70% av villorna här klipper med robot.
Litet off topic så köpte jag en Neato dammsugare som kör liknande arbetsmönster som Indegon. Lika nöjd med den.
 
Vad betyder systemfel 45 på en Bosch Indego 1300. Jag har sökt och lyckas inte hitta svaren?
 
V
Det är fel nr 45 av 1300 möjliga

Billigast är nog att lämna in den, företrädesvis på återvinnings stationen

Kunde inte motstå... Tråkigt att den strular, hoppas du får ordning på den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.