1 160 445 läst · 6 151 svar
1160k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Har Indegon ett backup-batteri som går att byta?
Upplever att min klippare (ca 2 år) ofta/alltid beter sig konstigt när den stannat pga någon anledning och sedan stått så länge att det vanliga batteriet är urladdat.
Efter uppladdning saknas mina tids-schema, när klipparen börjar klippa ska den köra "inlärning av objekt" (slingan närmst laddaren) typ 20 ggr. Inte kartera dock.
Pin finns också alltid kvar.
Upplever att min klippare (ca 2 år) ofta/alltid beter sig konstigt när den stannat pga någon anledning och sedan stått så länge att det vanliga batteriet är urladdat.
Efter uppladdning saknas mina tids-schema, när klipparen börjar klippa ska den köra "inlärning av objekt" (slingan närmst laddaren) typ 20 ggr. Inte kartera dock.
Pin finns också alltid kvar.
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 869 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 869 inlägg
Hallå,
Indegon har gått några år utan problem nu (förutom att den stannar oftare i år än förut). Idag stod den och hade totalspel, hade fastnat i begränsningstråden med axeln till ena framhjulet. Hjulet har alltså trillat av. Vad gör jag nu? Var köper man reservdelar med snabb leverans? Behöver bricka och plastburken som fäster fast hjulet. Ev något mer som kanske fattas? Nytt hjul är kanske bäst också.
Indegon har gått några år utan problem nu (förutom att den stannar oftare i år än förut). Idag stod den och hade totalspel, hade fastnat i begränsningstråden med axeln till ena framhjulet. Hjulet har alltså trillat av. Vad gör jag nu? Var köper man reservdelar med snabb leverans? Behöver bricka och plastburken som fäster fast hjulet. Ev något mer som kanske fattas? Nytt hjul är kanske bäst också.
Snab
Snabbaste är att åka till en bra järnaffär och köpa bricka och segersäkring/stjärnsäkring. Mät axeln eller ta med den.ecb182 skrev:Hallå,
V
VillaAnna
Medlem
· Västra Götaland
· 392 inlägg
VillaAnna
Medlem
- Västra Götaland
- 392 inlägg
Se upp bara för den nya är kass när det lutar lite för mycket, hörde även att det strulade om man har två maskiner på samma tomt!F1Alex skrev:Efter många års användande av Bosch Indego så gav min upp. Fick knappcellsbatteriefel, skickade in klippare men Bosch kunde inte reparera felet. Dom har nu slutat att tillverka just denna modell så dom betalade tillbaka hela köpesumman, det kallar jag världsklass efter så många år och inga garantier kvar.
Köpte mig nu den Nya Bosch 400 Connect som är appstyrd osv.
Vi får se hur denna funkar.
Är det någon annan som köpt 350 eller 400 connect och isåfall hur har den funkat?
Någon som vet bra sätt att se till att framhjulet inte skaver sönder sitt hölje? Som det är nu fastnar hjulet ibland och då får man skruva isär lossa det. Sedan funkar det i en vecka (eller en timme) och sedan är det dags igen. Eller går det att få tag på upphängningen som reservdel?
Beställt! 187,75kr kostar de. Tack för guidningen. På https://www.powertools-aftersalesservice.com/public/boschlg/service hittar man reservdelar.MeanMike skrev:
Roligt att hjälpa till. och min hjärna funkar tydligen fortfarande trots åldern. Det va gott att vetaJ Jonnemannen skrev:
Jag ska nog investera i 2 nya framhjul själv till nästa säsong. Och ett nytt batteri borde köpas, fast det funkar kanon än, trots 5 år!!
Synd dom är så dyra.
Jag behöver komma åt batteriet men har noll koll på vad jag ska lossa. Vill ju inte plocka isär hela maskinen. Helt plötsligt gick maskinen in i boet och sedan är den helt död. Tänker mig att det är batteritorsk..
Snälla hjälp!
Snälla hjälp!
Någon som testat detta batteriet? alltså ett li-Ion
http://www.ebay.com/itm/Battery-300...211432?hash=item41d00a51a8:g:8VcAAOSwA2hZw5O6
Min har nu gått 5 år tror jag och den funkar bra. men min worx batteri la av idag hemma i stan, så då e väl Bochen på gång nästa år.......
http://www.ebay.com/itm/Battery-300...211432?hash=item41d00a51a8:g:8VcAAOSwA2hZw5O6
Min har nu gått 5 år tror jag och den funkar bra. men min worx batteri la av idag hemma i stan, så då e väl Bochen på gång nästa år.......
Jag vet att det fanns en bra beskrivning här på hur man demonterar "skalet" men hur jag än söker så kan jag inte hitta den. Någon som har en länk till inlägget eller kommer ihåg tillvägagångssättet?
Tack på förhand.
EDIT: Hittade inlägget! https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-indego-10-robotklippare.193959/page-271#post-1799132
Så nu har jag en annan fråga. Någon som skickat in sin Indego på service/reparation i originalkartongen och vet om man får tillbaka den i samma kartong?
Tack på förhand.
EDIT: Hittade inlägget! https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-indego-10-robotklippare.193959/page-271#post-1799132
Så nu har jag en annan fråga. Någon som skickat in sin Indego på service/reparation i originalkartongen och vet om man får tillbaka den i samma kartong?
Redigerat: