Har haft min i en vecka och får det inte till att fungera.
- skall den följa tråden ett varv första gången? - Jag kan inte få den till det, vad gör jag för fel?. Slingan är rak 3 m framför och bakom.
Jag får den bara till att åka runt och kartera.

Tacksam för svar
och undanber vänligt alla onödiga kommetarer som inte har med ämnet att göra.
 
peternicklas
Enligt manualen ska den följa tråden det första den gör, sidan 33.
 
Slingan felkopplad?
Finns det ingen återställning typ fabriksinställning i menyn?
 
Får grön siganl på slingan.
Jag har fabriksåterställt den ett antal gånger.
Den följer slingan 2 m sen viker den av och irrar omkring.
 
peternicklas
Bjutte skrev:
Får grön siganl på slingan.
Jag har fabriksåterställt den ett antal gånger.
Den följer slingan 2 m sen viker den av och irrar omkring.
Den mår nog inte riktigt bra. reklamera den.
 
Bjutte skrev:
Har haft min i en vecka och får det inte till att fungera.
- skall den följa tråden ett varv första gången? - Jag kan inte få den till det, vad gör jag för fel?. Slingan är rak 3 m framför och bakom.
Jag får den bara till att åka runt och kartera.

Tacksam för svar
och undanber vänligt alla onödiga kommetarer som inte har med ämnet att göra.
Jag skulle rekomendera dig att göra om karteringen, finns en ruta för det i displayen.
 
Men jag får den ju inte att följa slingan till att börja med, inte när jag fabriksåterställer eller trycker på kartering. Har jag missat något?
 
Bjutte skrev:
Men jag får den ju inte att följa slingan till att börja med, inte när jag fabriksåterställer eller trycker på kartering. Har jag missat något?
Har den ngn gång följt slingan hela vägen till baksidan på laddstationen?

Har den inte det skulle jag testa med att stänga av laddaren vänta i 20sek starta laddaren på nytt sätta tillbaka roboten i laddaren och starta kartering på nytt.
 
Har kört Indegon i en vecka nu och är faktiskt rätt nöjd med hur den klipper och fungerar, Men visst är det ett ljud ifrån hjulmotorerna som låter lite gnälligt, och det hör inte hemma på en maskin i denna prisklassen.

Har fått justera tråd, gropar, hinder m.m för att maskinen nu skall klippa perfekt men så är det ju mad alla robotar att man får anpassa sig fram. La även till kantklippning varannan gång i menyn och det fungerar som så att den följer alla slingor även öar och ända in i laddaren med roterande kniv.

Pricken över i,t var idag att jag snickrade ett litet tak till Indegon. Funderar faktiskt på att kalla honom "Conrad"
 
  • Gilla
Tajkon
  • Laddar…
INDEGO skrev:
Har kört Indegon i en vecka nu och är faktiskt rätt nöjd med hur den klipper och fungerar, Men visst är det ett ljud ifrån hjulmotorerna som låter lite gnälligt, och det hör inte hemma på en maskin i denna prisklassen.
Det är bara att bita ihop. Med det där nicket kan du ju inte gärna byta märke...
 
  • Gilla
Prins Daniel
  • Laddar…
MBygga skrev:
Att jämföra ljudnivån med en av de ljudligaste robotarna på marknaden är ju ingen referens som håller särskilt bra. Robomowägare får ju t.o.m. klagomål från grannar över ljudet har jag läst. Nej, oftast brukar man ju jämföra egenskaper med de som är bäst på marknaden, eller hur?

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
Tror du tænker på Robomow RL1000. RL2000 som jeg sammenligner med larmer ikke specielt meget :)
 
Nyfniken skrev:
Det är bara att bita ihop. Med det där nicket kan du ju inte gärna byta märke...
Nu vet jag inte om nicket har ngn större betydelse för vad jag skriver här :) Sen om jag vill byta märke eller inte är väl helt upp till mig utan att bita ihop...
 
claust skrev:
Tror du tænker på Robomow RL1000. RL2000 som jeg sammenligner med larmer ikke specielt meget :)
Nja, med en garanterad ljudnivå på 80 db ligger den högst efter Boschen (86 db) då vill säga :eek:.
 
INDEGO skrev:
Nu vet jag inte om nicket har ngn större betydelse för vad jag skriver här :)
Njae, men personligen skulle jag nog tycka det blev lite jobbigt om det t.ex tog slut mellan Vickan och mig. Skulle nog skaffa nytt nick då... ;)
 
  • Gilla
Granfot och 1 till
  • Laddar…
MBygga skrev:
Nja, med en garanterad ljudnivå på 80 db ligger den högst efter Boschen (86 db) då vill säga :eek:.
:) Det er det jeg mener - Robomow står til 80dB, Bosch til 86dB (skulle altså være dobbelt så højt larmende), men.... Bosch' en larmer altså *meget* mindre end Robomow' en. Så de dB målinger er til at lukke op at skide i.... ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.