A
ja det är riktigt vassa kanter

Mm, lyckades först göra sönder tummen. (y) Men det blir fina snittytor så det läker fort.

M -MH- skrev:
[länk]
Den levererades snabbt, och passade. Det enda vare att de medföljande skruvarna var T15 istället för originalets T20. Nu har den gått tre omgångar utan indikerat läckage.

haft Problem med e15 länge. Gjort som youtube videon, plockat bort flytmojängen som trycker på switchen, gjort rent. Aldrig varit mängder med vatten utan mest lite kladd. Provar nu med att ta bort flytgrejen. Jag har ju vattenskydd under maskinen så det ska nog vara riskfritt.

A
D Daggis9 skrev:
haft Problem med e15 länge. Gjort som youtube videon, plockat bort flytmojängen som trycker på switchen, gjort rent. Aldrig varit mängder med vatten utan mest lite kladd. Provar nu med att ta bort flytgrejen. Jag har ju vattenskydd under maskinen så det ska nog vara riskfritt.
låter ju milt sagt ganska dumt måste jag skriva

electroluxaren skrev:
låter ju milt sagt ganska dumt måste jag skriva
det var ju milt sagt, jag kom till tänka på något som flyter

Det visar sig.

Vår diskmaskin visade oxå E15, typ varannan vart tredje disk. Jag stängde av ström o välte diskmaskinen och så gick det att köra igen. Sen läste jag att det kan vara gummilisten i luckan som är trasig. När jag tittade på gummilisten upptäckte jag att det var otroligt skitigt där. Gjorde rent och nu har den inte visat felkod på tre veckor...

Plockade bort plastbrickan som påverkar brytaren för 3 månader sedan. Maskinen har gått perfekt, inget e15 och inget läckage.

A
D Daggis9 skrev:
Plockade bort plastbrickan som påverkar brytaren för 3 månader sedan. Maskinen har gått perfekt, inget e15 och inget läckage.
Läcker gan du vara helt säker på att det gör.
Bara för att du tar bort symptomen så betyder inte det att orsaken försvinner.
ungefär som om du tittar in i tvättstugan och det sprutar vatten och istället för att fixa det så stänger man tvättstugedörren.
Det är bara strutsar som klarar av den bedriften

• Gilla
mg765
  • Laddar…
A
electroluxaren skrev:
TS är smartare och har säkert bytt maskin 3 ggr sedan 2015.
Jo det må ju hända..
Men vad är det då man blåser säkringar för emot varandra?
Diskmaskiner och dess tillverkare är förbrukningsartiklar, när all reklamation försvunnit ta bort det som krånglar om det går eller skaffa modkit om det finns, man gör det dock på egen risk..

Jag köper inte en ny maskin igen..
Med dessa kopplingar och sattyg..
Höll på i fjol.. Spritt ny maskin..
Vattenläckageskyddet brast, jag satt och vände hö..
Visade sig vara en del i gjutningen som var Defekt..
Så det läckte förre läckageskyddet..

Tog 14 dagar att få hit en tekniker som bytte ingående vattenkoppling på 30 min..
Visst jag slapp betala.. Men med 4 ungar och annat att göra så va inte handdisken favoriten på kvällen...

• Gilla
Daggis9
  • Laddar…
Haft problem med detta, började för något år sedan. Köpte en packning, skar mig på tummen. Skar sönder packningen, blev förbannad, skruvade ihop och det höll tätt i ett halvår. Nu började det igen, beställde en ny maskin när jag insåg att den trots allt gått i 10,5 år. Tätade nu med grabbens packning på tub (Biltema) förhoppningsvis håller det tills den nya maskinen kommer.

Min E15-lagning har hållit ett år nu. Fast för några veckor sedan fick jag skruva bort avloppspumpen och rensa den från fibrer som hade snurrat upp sig på axeln. Tog en timma inklusive allt.

helrob helrob skrev:
Ja inga nya problem än så länge.
Nähä nu börjas det igen, men höll ju ett år drygt i alla fall

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.