Du kan ju börja med att efterdra skruvarna lite (dom han lossar i youtubeklippet längre upp i tråden). Någon sa att det räckte, om inte det funkar beställ packningen.

electroluxaren skrev:
Ja
Du kan ju börja med att ta fram maskinen och tippa den bakåt för att tömma den på vatten
Sen ta bor sockeln fram och höger sida för leta efter läcka
Vart rinner vattnet när man tippar bakåt, ut på golvet?

A
Ja

• Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Ja
Tack!

Har samma problem och skulle behöva hjälp med var och hur jag beställer reperationssatsen som fanns för detta fel.

• Gilla
axefri
  • Laddar…
Med risk för att väcka en gammal tråd är det en sak jag undrar när man köper packnings-kitet: Måste man på något sätt få bort den gamla packningen först? Framgår inte i den tyska videon. Och tittar jag på bilden på instruktionen från kitet så är det någon slags "spruta" också som man ska ha?

• Gilla
leinadd
  • Laddar…
Det sitter ingen packning innan om jag kommer ihåg rätt. Det är en extra packning man stoppar dit, man skulle även kunna byta packning på pumpen men då måste hela maskinen rivas för att komma åt.

kommer inte ihåg någon spruta. Kanske diskmedel för att packningen ska glida på plats.

min maskin har hållit i drygt tre år nu.

Redigerat:
Kitet innehåller allt du behöver utom en skruvmejsel.

Råkade ut för E:15 igen på min Bosch. Denna gång var det någon av barnen som hade hällt i Yes diskmedel i maskinen så den hade skummat och löddrat så att det runnit ut från maskinen och ut på golvet.

Jag ruckade på maskinen lite gran för att få ut den lilla skvätt vatten som troligen utlöst översvämningsskyddet i detta fall.

Hiittade även denna film som pedagogiskt beskriver felet:

• Gilla
Laggarbostigen 9 och 1 till
  • Laddar…
E15... rensat, dragit skruvarna, brutit strömmen och skakat maskinen så det rann ute lite vatten - desutom skurit mig på vassa kanten som han sa att man skulle akta sig för i videon, så nu är det bara hoppas att funkar...!

A
troligen inte...

Första disken funka fint - nu får vi se hur länge det håller!

• Gilla
Tegelväggen
  • Laddar…
helrob helrob skrev:
Första disken funka fint - nu får vi se hur länge det håller!
HEJ! Jag har samma problem med min diskmaskin, fungerar din fortfarande?

Ja inga nya problem än så länge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.