Det kanske ar fler i traden som ar intresserade.
Dom pastod att dom inte kunde pga av "tullregler" skicka dessa .... pyttsan sager jag...
Dom pastod att dom inte kunde pga av "tullregler" skicka dessa .... pyttsan sager jag...
Nej, jag har konstaterat att det är jag som är knäpp. Det står tydligt incl. VAT. Jag läste högst uppe till höger. Där står det ex-VAT, men det är en länk för att visa priserna utan moms. De verkar inte ha koll på de grundläggande reglerna för rörlighet av varor och tjänster inom EU. Frågan är hur de skulle behandla eventuella reklamationer när de inte har någon koll på något så grundläggande som syftet med EU. Jag har för mig att det finns en EU-gemensam distansköpslag som reglerar den här typen av handel. Är det så?
Hitachi DH30PC2 är utgående, men går ibland att få tag i för bra pris på ebay.co.uk
Sjukt bra drag i den per kg kroppsvikt, så att säga. Se till att du får 240-voltsversionen bara.
Annars är ju makita hr2811 och hr3210 bra i den storleksklassen, förutom boscharna ovan.
Sjukt bra drag i den per kg kroppsvikt, så att säga. Se till att du får 240-voltsversionen bara.
Annars är ju makita hr2811 och hr3210 bra i den storleksklassen, förutom boscharna ovan.
Givetvis går det och givetvis finns det adaptrar men menade att även om det finns SDS-max borr på 12mm så köper oftast inte en SDS-max maskin för att borra max 25mm i betong. Blir man grön när man utsätts för ansträngning och drabbades av en för en hög dos av gammastrålar när man var liten kanske man ska sikta på det men annars föredrar i alla fall jag att arbeta med en lättare SDS+ maskinNimajneb skrev:
Jag föredrar absolut SDSmax vid 25mm diameter. Undantaget möjligtvis om man borrar i något mjukt där borren inte vill hugga fast. Har sett ett antal fall där ett borr av stor diameter har huggit, med följd att det relativt klena SDS+ fästet har vridits något i chucken och sen blir borret extremt svårt att få loss.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Tjänster
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Släpfråga, totalvikt och axeltryck
Lidl verktyg denna vecka.
Verktyg, Maskiner & Fordon