F Farfalle skrev:
Jag tänkte säga "hur, var, när?" men "var" är nog rätt givet. Varför har du kört förbi här? Vi fortsatte med namnet Bokskogen eftersom det stod med stora bokstäver på hela garaget och växte ett bok-vårdträd på baksida.
Är ifrån Onsala, farmor har bott i både sätila o fritsla så det har blivit att man kört kring lygnern en hel del ggr!

Haha nä, hjärnan som spelat mig ett spratt :rofl:
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det kanske låter som lite men när man kör det varje dag i två bilar så känns det av.
Det var inte meningen att förringa. Att har nära till jobbet är guld värt. Så här i efterhand är det rätt sjukt att tänka tillbaka på att vi i vårt fall spenderade 20 mil om dagen tillsammans i två bilar till och från våra jobb.


Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu bor i inne i Halmstad och det är skönt. Det var tråkigt att höra om din diagnos. Hoppas det löser sig med körkortet och att ni hittar ett nytt fint hus :)
Härligt att ni hittade något nytt som låg bättre till. Jag hittade den nya projekttråden för några dagar sedan men har inte hunnit kolla i den ännu. För egen del pågår fortfarande letandet efter att ha blivit snuvade på konfekten dagen innan kontraktsskrivning på ett objekt. Men det dyker upp mycket nu framåt hösten så det duggar tätt med visningar de kommande dagarna :crysmile:
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
F Farfalle skrev:
5 december 2013 fick vi nycklarna till vårt hus. Så i lite över 7,5 år har vi lagt blod (bokstavligen), svett och tårar på att förvandla kommunens förvanskning till ett hem igen. Vi har kommit en bit på vägen men mycket återstår och det är med tungt hjärta vi har tagit beslutet att lämna över denna uppgift till nya ägare.

Nu på söndag 22 augusti är det visning och vi kör slutspurt på finliret.

[länk]

[bild]
Tråkigt att höra, men jag förstår ert beslut fullt. Hoppas du får körkortet tillbaks och lycka till med husletandet.
 
Jag har bara en sak att säga: det tar sjukt mycket längre tid att städa i ordning ett hus än vad man tror när man gör allt i ett svep. Det är så mycket man gör i vardagen lite då och då att man inte tänker på hur lång tid det faktiskt tar. Och som man glömmer av även om vi gjort en gedigen lista. Att ta andra dosen av covid-19 vaccinet två dagar innan visningen visade sig dessutom vara en dum idé. Både mannen och jag fick lite "träningsvärk" i armen efter första dosen i några dagar. Men denna gång kände jag inte av något alls mer än det vanliga lilla ömmande runt själva stickskadan som blir. Mannen däremot tappade styrkan i armen och orkade inte bära något tungt alls. Tom att köra åkgräsklipparen och svänga åt ena hållet var svårt för honom. :surprised:

Så jag var uppe hela natten till söndagen för att hinna med någorlunda men det fick bli som det blev i slutändan. Visningen gick bra ändå och det blev tom en drop-in spekulant samt att det är bokat privatvisningar. Så jag är hoppfull att "vi hittar någon" som kommer älska huset lika mycket som vi gör :D

Jag somnade som en stock på kvällen sen i en lyxigt bäddad "hotellsäng". Min syster hade hjälpt till att styla huset och gått bananas med blommor och allt möjligt. Har fått en del idéer på hur vårt sovrum ska se ut i nya huset (y) Framför allt ska jag ha en snittblomsrabatt och plocka in blommor mer än vad vi gör i dagsläget.

Stilfullt sovrum inrett för husvisning med bäddad säng, konstverk på väggen och dekorativa element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Nu när alla nödvändiga papper är påskrivna åt båda hållen har jag nöjet att meddela att Bokskogen från slutet av november får nya ägare. Vi kunde inte vara nöjdare! Tack och lov att man som säljare har fria händer att göra som man vill för det var några som visade intresse som jag inte hade velat släppa i närheten av huset en gång till.

Samma dag som vi sålde så köpte vi dessutom ett nytt hus så där var det en enorm tyngd som föll från axlarna. En riktigt bra dag helt enkelt. Vi verkar ha en förkärlek för udda hus, mer än så säger jag inte just nu. Det kommer en ny projekttråd om några månader. ;)

Tills dess kommer jag lägga upp bilder på hur Bokskogen ser ut i sin nuvarande form eftersom allt är utspritt på flera sidor.
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
Du får såklart länka till nya projekttråden i denna tråd så vi som bevarkar hittar till nya hemmet

Och stort grattis!

Det är ju en rätt speciell bostnadsmarknad. Sålt får man nog. Men att hitta nytt verkar vara förenat med viss ångest.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Du får såklart länka till nya projekttråden i denna tråd så vi som bevarkar hittar till nya hemmet

Och stort grattis!

Det är ju en rätt speciell bostnadsmarknad. Sålt får man nog. Men att hitta nytt verkar vara förenat med viss ångest.
Nej då, det är bara att betala mer än dubbelt än vad man är bekväm med så går det vägen :oops:

*Köpt nytt i våras*
 
  • Haha
Miter och 1 till
  • Laddar…
F Farfalle skrev:
Nu när alla nödvändiga papper är påskrivna åt båda hållen har jag nöjet att meddela att Bokskogen från slutet av november får nya ägare. Vi kunde inte vara nöjdare! Tack och lov att man som säljare har fria händer att göra som man vill för det var några som visade intresse som jag inte hade velat släppa i närheten av huset en gång till.

Samma dag som vi sålde så köpte vi dessutom ett nytt hus så där var det en enorm tyngd som föll från axlarna. En riktigt bra dag helt enkelt. Vi verkar ha en förkärlek för udda hus, mer än så säger jag inte just nu. Det kommer en ny projekttråd om några månader. ;)

Tills dess kommer jag lägga upp bilder på hur Bokskogen ser ut i sin nuvarande form eftersom allt är utspritt på flera sidor.
GRATTIS i dubbel bemärkelse (y):D
 
Igår fick vi tillträde till Vävarvillan och imorgon börjar vi flytta in! En bok är på väg att ta slut och nu har vi så smått börjat skriva på en ny.
 
  • Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.