Det artar ju sig riktigt bra :)
 
Snyggt!
 
Ser riktigt bra ut! (y)
 
Tack allihopa! Känns riktigt bra faktiskt, om nu bara vädret kunde ge med sig en dag så vi vågade upp på taket för att fixa pannorna.

Ekonomiska frågor brukar dyka upp i en del trådar av sådan här karaktär, tänkte att jag i alla fall kunde bjuda på några jämförelser (innan ROT-avdrag).

1. Rekommenderad snickare/målare för montering och platsmålning av kök ville ha åtta gånger mer pengar än vad vi i slutändan har betalat för lokala snickare/målare för samma jobb.

2. Totalkostnad för plåtarbeten på löpande räkning hamnade strax under offererat pris. Då ingick inte milersättning och flertalet andra extrajobb som nu gjordes, i offerten.

3. En närliggande IVT-återförsäljare vill ha närmare sex gånger pengarna för att koppla in vårt helt färdiga golvvärmesystem på en ny krets i pannan gentemot vad företaget som installerat pannan (men som ligger långt härifrån) vill ha.
 
Farfalle skrev:
1. Rekommenderad snickare/målare för montering och platsmålning av kök ville ha åtta gånger mer pengar än vad vi i slutändan har betalat för lokala snickare/målare för samma jobb.

2. Totalkostnad för plåtarbeten på löpande räkning hamnade strax under offererat pris. Då ingick inte milersättning och flertalet andra extrajobb som nu gjordes, i offerten.

3. En närliggande IVT-återförsäljare vill ha närmare sex gånger pengarna för att koppla in vårt helt färdiga golvvärmesystem på en ny krets i pannan gentemot vad företaget som installerat pannan (men som ligger långt härifrån) vill ha.
Ja, det gäller att vara om sig och kring sig. Som min far brukar säga, man blir inte rik på stora inkomster utan små utgifter. Bra jobbat! :)
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ja, det gäller att vara om sig och kring sig. Som min far brukar säga, man blir inte rik på stora inkomster utan små utgifter. Bra jobbat! :)
Man blir rik på stora inkomster OCH små utgifter ;)
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
När en äntligen får tid över och orkar ta tag i vardagsrummet: alla väggar spacklade, slipade och grundmålade. Sedan dags för matlagning och för första gången någonsin (efter att ha förbannat sambon flera gånger för exakt samma sak) så karvar jag "lite" i mig själv med mandolinen. Blodet sprutar så på med tryckförband och handen i högläge, där rök den planeringen som inbegrep att vardagsrummet skulle fått en slutstrykning lagom innan läggdags. Tur att det går att skriva hemtenta, om än långsamt, med en hand så jag får gjort något vettigt i alla fall. :banghead:
 
Hemtentan ska göras den med!
Krya på handen!
 
Ajaj, sånt gör ONT! :(
 
Jupp, ont är bara förnamnet. För att inte tala om när jag tog bort tryckförbandet morgonen efter, höll på att tuppa av :x

Men den kvällen så gjorde det inte riktigt lika ont längre efter några timmar så sambon och jag gjorde ett gemensamt försök att måla. Jag sparmålade och fick lära honom använda rollern, han gav upp efter knappt två meter :rolleyes: Så jag fick ta över i alla fall och det gick väl rätt bra. Igår eftermiddag åkte sista lagret färg på och nu ser det ut så här, dags för lite adventsstjärnor och sedan lister!

DSC_0012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Antar att ni jobbar hårt för att kunna få in lite julkänslan nu till jul :)
Ser fint ut! (Hoppas handen är bättre nu och att hemtentan gick bra)
 
Har handen piggnat på sig??
 
Tack, handen läker fint och nästan oväntat fort. Mycket bättre än sedvanliga paper cuts i alla fall. Vete tusan om hemtentan gick så bra dock, klurig som attans. Inlämnad blev den i alla fall så får se om några veckor om det gick vägen eller ej.

Socklar och smygar är på väg upp i "vardagsköket". Kan inte nog beskriva hur fantastiska grannar vi har som hjälper till titt som tätt, underlättar enormt att ha ett snickeri snett över vägen med en massa praktiska maskiner (y)

Sambon var uppe på taket idag och började lägga tillbaka pannor vid ränndalarna. Ena sidan är klar, andra fick vara när han höll på att drutta i backen men räddades som tur va av hängrännan (stegen förlorade fästet och gled). Turen verkar inte riktigt vara på vår sida detta år så det finns många möjligheter till förbättringar 2016 :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Köket ser ut att bli fantastiskt fint! Får man fråga vad stommar och lådor kostar, exkl. platsmålningen och montage?
 
Vi vet inte hur vi ska göra med golvlisten där ena väggen övergår till täcksida...
https://www.byggahus.se/forum/golv/267452-golvlistkluring.html

DSC_0016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




falkn skrev:
Köket ser ut att bli fantastiskt fint! Får man fråga vad stommar och lådor kostar, exkl. platsmålningen och montage?
Skickar PM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.