Japp.. när jag ringde Telia för ett tag sedan sa de att det just nu var gratis i vårt område... Frågade om jag kunde anmäla redan nu fast än indragningen inte är aktuell för än början av 2008... men det gick inte... och att det fortfarande är gratis då kunde de inte garantera... Hoppas!!!

Hur många har nu skrivit på för Dalkia??.. Kanske ett mail till alla tomtköpare där det framgår hur många som skrivit på och hur många som behövs??
 
Det är 10 som meddelat mig att de planerar ansluta sig. Är du inte med i mejllistan KalleAnka? Jag skickade ut det i förra veckan. Hur många som redan beställt vet jag inte, men jag tänkte låta veckan löpa ut innan jag på nytt skickar till de som vill ansluta sig för lite "taktik-snack".
 
kungkokos skrev:
Fick tprisuppgift angående anslutning för Telia. Det skulle kosta ca 15000 enligt killen som skulle göra jobbet. När jag pratade med Telia sa de att det ibland t.o.m. var gratis men att de inte kunde lova något. Annars var grundavgiften 7000.
Har beställt en offert bara för att få koll på kostnaden. Återkommer
Har du fått offerten än? Det vore intressant att checka av mot produktionskalkylen om mina 7000 stämmer...

Hur går det för er övriga med markarbeten och annat? Har ni fått något leveransdatum för husleverans/inflyttning än? Vi har äntligen sprängt klart och än har vi inte fått några hatbrev från befintliga grannar, så jag antar att husen står kvar där de stod från början :D
 
Nu börjar det hända saker... tomten nästan grovplanerad färdigt och rören är i backen.... huset är utstakat... grunden nästa vecka....
 
Tjena! Kul att det satt igång! Hur gick det med markarbetena för er båda? Löste det sig på ett överkomligt sätt? Vi skall påbörja vårt här om en månad så det börjar kännas nervöst...

Ingen offert från Telia än....
 
Överkomligt och överkomligt... allt är väl i och för sig relativt, men vi kom väl undan ganska billigt ändå. Råkade dessutom snubbla över 10 lastbilsvändor med åkerjord/matjord för en rimlig peng.
 
Idag hade vi byggplaneringsmöte och nästa vecka troligtvis byggsamråd. Markarbeten påbörjas 2:a veckan av november.
Inflyttning som tidigast vecka 16.
 
Åkte förbi Åsgatan på väg till jobbet... där stod långtradarna med det första huset... Grattis!!
 
Wow! Ballt! Måste ut och kolla. Men då åkte man väl på kontroll för sprängning också antar jag.
Shit.
 
För andra gången på en vecka har våra kära Knivsta/Alsikeungdomar haft kul på Åsgatan. För en vecka sedan vandaliserade de tre stycken grävmaskiner (bla på min tomt) och i natt hade de varit där igen och sparkat sönder vår nylagda isogrund....

Vet inte vad jag skulle göra om jag råkade komma på dem nästa gång....

Så... tips till alla.... säg till era markentrepenörer att låsa in sakerna och försöka minska riskerna för vandalisering....

:mad:
 
Vad arg man blir! Jag var där igår kväll vid 19-tiden och tittade på din tomt Kalle och pratade med markentreprenörerna.

Vi som bor i närheten kanske skulle ta mer regelbundna rundor där sent på kvällarna...
 
Fan, jag utgick från att man skulle slippa sådant där tjaffs när man flyttar ifrån studentfyllestaden Uppsala, men tydligen inte.

Jag utgår från att polisänmälan är gjorda?

Står mina pinnar kvar?

Såg ni klargörandet från Dalkia?
 
Tror att de polisanmält... har hört nu att det finns några ungdomar i övre tonåren i Alsike som det är problem med. Ska inte säga att det är de när jag inte vet... men men.. Dina pinnar står kvar Gpresidenten!!! Jag har stålar åt dig oxå.. :)

Vilket klargörande från Dalkia??

Hur går det med Fjärrvärmen?? Hur många nu??
 
Mejlade ut ett erbjudande om lägre fjärrvärmepris idag. Dock fortfarande 15 hushåll minsta villkoret och deadline för änmälan förkortad till 15 november (tidigare gällde 2007 ut).

Har inte hört någon mer siffra om antalet. Vi var runt 10 sist jag såg något. Jag tror mejlen går till frugan din med automatsvar att hon är föräldraledig (jag skickade ett personligt meddelande till dig med innehållet i mejlet). Inget tillskottt än föresten?

Frugan min börjar bli riktigt rund nu.
 
Tackar för det presidenten...

Då får man väl tyvärr förbereda sig på att vi inte når hela vägen fram... att de har ändrat till den 15 november är ju helt åt helvete egentligen då de tidigare sagt året ut....

Jo.. det är inte en omöjlighet att hus och barn föds samma vecka.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.